יום שלישי, 7 באוקטובר 2014

ביקורת: Manhattan Love Story, פיילוט: נו, באמת



אתם מכירים את הקומדיות הרומנטיות שיוצאות חדשות לבקרים אודות בחור ובחורה (או גבר ואישה תבחרו) שהם הפכים מבחינת האופי ובמטה קסם הם מתאהבים ופתאם הכל ורוד ? אז זו הקומדיה החדשה שרשת ABC העלתה בשבוע שעבר וכבר מהפרק הראשון, לא בהצלחה יתרה. לשם שינוי, אני בצד של הצופים, הם ידעו מה שהם עשו כשוויתרו על הקומדיה הזאת ולא רק בכדי לצפות ב The Voice או NCIS.

ראשית, הרעיון כל כך שחוק שעצוב בכלל להעלות אותו. בשנה שעברה, רשת ABC העלתה קומדיה שהראתה שאפשר לתקוף את הנושא מבחינה אחרת, אני מתכוון לקומדיה Mixology, שגם הציגה את הסיפור הרומנטי, אבל עם טוויסט מעניין והרבה יותר עכשווי, מאשר הקומדיה הדביקה הזאת שכמעט בכל רגע בא לך לסגור את הטלוויזיה כשאתה צופה בה, במיוחד כאשר אתה יודע בדיוק את השלבים והקשיים שעומדים בפני הזוג וכיצד הם יגיבו. לצערה של ABC, הקומדיה Mixology לא הצליחה לשרוד, ואם היא לא הצליחה, מדוע לצפות בקומדיה הנחותה הזאת ?

אז, זהו, שלא צריך. סיבה נוספת שלא צריך לצפות בה הם השחקנים הראשיים. ג'ייק מקדורמן, אשר מגלם את דמותו של פיטר יכול לגלם מגוון של תפקידים, אבל את תפקיד הפלייבוי הוא לא יכול. למרות שאפשר לראות שהוא בנוי לתלפיות הרי שאת הדמות של הפלייבוי הוא לא מצליח להעביר באמינות וזו בעיה היות והוא אחד משני השחקנים הראשיים.

בעיה דומה נוצרת עם השחקנית אנלייט טיפטון, אשר מגלמת את דמותה של דנה, הנערה הרומנטית שמגיעה לראשונה אל העיר הגדולה ואל עבודה חדשה. מה שנחוץ מטיפטון זה דבר אחד: להיות חמודה בסגנון מג ראיין של שנות התשעים. זה לא קורה היות והיא לא מצליחה להתחבב על הצופה, למרות שהתסריטאים כתבו לה את השורות הנכונות והיא מבצעת את כל עוויות הפנים החוצות. זה פשוט לא עובד.

כפי שאני רואה את הדברים, הפורמאט היחיד שיכול היה להתאים לרעיון הזה הוא עוד סרט טלוויזיה שהיה מגיע לרשת ABC Family ולאחר שבועיים היו שוכחים ממנו. לא ברור כיצד ברשת חשבו שהקומדיה הזאת יכולה להצליח במשבצת שידור כל כך בעייתית. נכון, התסריט סביר, אבל הוא כל כך צפוי שהצופה מבין את הפואנטה לאחר חמש דקות ויכול להשלים לבדו את התסריט, או לפחות את הרעיון הכללי. הקומדיה שמשודרת לפניה, Selfie, לפחות הציגה רעיון חדש ישן לגבי הקומדיות הרומנטיות, לקומדיה הזאת אין אפילו את החדשנות הזאת.

האם בכל זאת ניתן לזהות אלמנט חיובי בקומדיה ?

לצערי, התשובה שלילית ותאמינו לי שניסיתי מאד לתת לה סיכוי.

אז, לראות או לא לראות ?

רעיון שחוק, תסריט צפוי וליהוק גרוע. אתם מבינים שההמלצה היא לדלג על הקומדיה. אפילו ברשת ABC מבינים, לפי נתוני הערב הראשון של הסדרה, שגם עתיד גדול אין לה, אז מדוע להתחיל להתמכר ? דלגו עליה, לא תפספסו דבר. סביר להניח שבשנה הבאה ברשת ינסו לתת לרעיון טוויסט אחר ולהעלות אותו בצורה כזאת או אחרת. אכפת לכם לחכות שנה ? לפי דעתי זה עדיף מלצפות בסדרה הזאת.

תגובה 1:

אורן אמר/ה...

לפעמים מספיק להסתכל על תמונה של סדרה וכבר מבינים שהיא חרא בלי לראות שנייה של פרק אחד אפילו.