יום שלישי, 21 באוקטובר 2014

ביקורת: הקומדיות החדשות של רשתות הברודקאסט האמריקאיות לא שוות צפייה: רשת FOX



בכל עונת פיילוטים חמש רשתות הברודקאסט האמריקאיות משקיעות הון עתק במציאת הדרמות והקומדיות אשר אמורות להיות הלהיט הבא. בעונת הפיילוטים האחרונה היה ברור כבר מראשיתה שיבול הדרמות האיכותיות השנה יהיה קטן יותר והדגש יהיה יותר על הקומדיות. לאחר צפייה בקומדיות החדשות של הרשתות NBC, ABC, FOX ו CBS הגעתי למסקנה שכמעט ואין קומדיות ששוות צפייה. זו כתבה ראשונה מתוך ארבע, כאשר בכל כתבה אעסוק בקומדיות חדשות של רשת שונה. בכתבה זו אעסוק בקומדיה החדשה היחידה שרשת FOX העלתה עד כה: Mulaney.

רשת FOX העלתה ביום ראשון את הקומדיה Mulaney וכבר אחרי צפייה בפיילוט ברשת היו חייבים לשאול את השאלה: בשביל מה להעלות את החיקוי העלוב לסדרה "סיינפלד" ?

בדרך כלל ניתן לזהות השפעות מסוימות בסדרות חדשות, אבל במקרה הזה זה פשוט מדהים לראות עד כמה החיקוי זהה למקור. גם במקרה של הסדרה החדשה של רשת FOX מדובר בשלשה גברים ובחורה, כאשר ג'ון מולאני מזכיר את ג'רי סיינפלד ולא רק בשל העובדה שהוא קומיקאי, אלא גם בכך שהוא לא יודע לשחק. נאזים פרארד מזכירה מאד את ג'וליה לואי דרייפוס, אליוט גולד את קרמר במוזריות שלו וזאק פרלמן (אנדרה) את ניומן. השוני היחיד הוא שסיטון סמית האפרו אמריקאי כמוטיף שונה מג'ייסון אלכסנדר כג'ורג' ואולי זו גם אחת הבעיות של הסדרה, משום שלמרות ששם הסדרה היה "סיינפלד" הרי שהמרכז שלה הייתה הדמות של ג'ורג' הנוירוטי. הדימיון מגיע עד לכדי מונולוג הפתיחה בפני קהל כפי שהיה בתחילת הסדרה של "סיינפלד".

בדרך כלל, כאשר מחקים קומדיה כה מצליחה, למעשה הקומדיה הטובה ביותר של ארבע העשורים האחרונים (וכן, צופי Friends, היא הייתה טובה ממנה), בהפקה היו חייבים לוודא שהיא תהיה טובה מספיק בשביל שתהיה קרובה מספיק למקור בכך שהיא תהיה מצחיקה מספיק. זה לא המקרה, היא אפילו לא מתקרבת לכך. על כך סיימון קאוול היה אומר ב"אמריקן איידול": לא מספיק טוב לצפייה.

כמו כן, נכון, עברו למעלה מ 15 שנים מאז שהסדרה ירדה מהאוויר וקיים כבר דור חדש שאולי לא מכיר את הסדרה, אבל גם בתור קומדיה חדשה היא לא מצליחה להצחיק מלבד שורה אחת בפרק וזה לא מספיק. גם הצופים האמריקאים הבינו זאת ולא הגיעו לצפות בה.

במידה ומעוניינים לנתח את הקומדיה עצמה, אזי היא אולי תגרום לצופה לחייך, במיוחד אלו שלא צפו ב"סיינפלד" אבל אלו שצפו בה מיד יחזרו וישוו אותה למקור. ואז יוותרו על התענוג.


לסיום, מדובר בקומדיה חיוורת אשר ממחזרת חומרים ורעיונות ולא שווה צפייה. כמו כן, לא ניתן לציין שחקן אחד בסדרה אשר יכול להיות כוכב בפונטציה. חיוך אחד בעשרים דקות ? לאן הגענו ?

אין תגובות: