יום שלישי, 28 באוקטובר 2014

ביקורת: הקומדיות החדשות של רשתות הברודקאסט האמריקאיות לא שוות צפייה: רשת ABC


הכתבה השנייה אשר עוסקת בסיקור הקומדיות החדשות של ארבע רשתות הברודקאסט האמריקאיות (רשת ה CW לא העלתה קומדיה) תעסוק ברשת ABC, אשר העלתה עד כה ארבע קומדיות חדשות. את הקומדיות של יום שלישי, Selfie ו Manhattan Love Story, כבר סיקרתי, כתבה זו תעסוק בקומדיה החדשה של הרשת ביום רביעי, Black-Ish, ובקומדיה החדשה של יום שישי, Cristela.

רשת ABC, העלתה השנה קומדיה אשר מצליחה בצורה יחסית, Black-Ish, בכיכובו של אנטוני אנדרסון, אפרו אמריקאי אשר חי עם אשתו, ילדיו ואביו (לורנס פישבורן) ומצליח בעולם של "הלבנים" ועתה רוצה שהמשפחה שלו תחזור אל השורשים שלהם כאפרו אמריקאיים. נכון, היא משודרת אחרי הסדרה Modern Family ולכן היא גם מקבלת מקפצה רצינית, אולם בשנה שעברה, קומדיה אחרת של הרשת, Super Fun Night לא הצליחה להניב את הנתונים ש Black-Ish מצליחה להניב עד עתה. הסיבה נעוצה, לפי דעתי, בכך שערב יום רביעי הוא ערב קומדיות משפחתיות ומהבחינה הזאת Black-Ish מתאימה לערב זה, בניגוד ל Super Fun Night שלא התאימה. אולם, כפי שאני רואה, הסדרה סובלת מבעיה מבנית, במיוחד עבור הקהל הישראלי.

הבעיה היא, שעד כמה שזה יישמע לא "פוליטיקלי קורקט" זו סדרה שרק אפרו אמריקאים יכולים ליהנות ממנה. הבדיחות בעיקר פונות לקהל הזה ומרבית מהניואנסים הדקים לא יובנו על ידי קהל אחר. זו בהחלט לא "משפחת קוסבי", או קומדיה רגילה לכל המשפחה. יהיו מספר שורות שאולי יעלו חיוך על פני הצופה הישראלי אבל לא מעבר לכך, במיוחד לא בעונה שלמה. ולמען האמת, כריס רוק עשה זאת טוב יותר עד לפני מספר שנים עם הסדרה Everbody Hates Chris.

דווקא הקומדיה החדשה שרשת ABC העלתה ביום שישי, Cristela, היא כמעט בגדר היוצא מהכלל. במקרה של Cristela, כמו של Black-Ish, מדובר בקומדיה משפחתית, אשר פונה למגזר מסוים, הקהל הדרום אמריקאי (היספאנים בעיקר), כאשר היא עוסקת בקריסטלה (קריסטלה אלונזו) בת לא יוצלחת למשפחה מקסיקנית מסורתית, שאימא שלה (עמה היא חיה ביחד עם הגיס שלה ושתי האחיינות שלה) מעוניינת שתמצא עבודה כלשהי שתכניס לה כסף וכמו כן שתתחתן (היא כבר בשנות השלושים) אולם היא מעדיפה לעבוד כמתמחה במשרד עורכי דין של טרנט (סאם מקרתי), אשר שכר גם את בתו מאדי (ג'סטין לונג) הבלתי נסבלת והשחצנית לעבוד איתה. בין קריסטלה למשפחתה (בעיקר לגיס ולאם) יש יחסי אהבה-שנאה, אשר גורמים לשורות מחץ רבות.

היתרונות של הקומדיה לעומת הקומדיות האחרות שעלו השנה היא שהיא מצחיקה, לא ברמות מטורפות (The Big Bang Theory) או איכותיות (Modern Family) אבל בהחלט ניתן למצוא מדי מספר דקות שורות מחץ שמעלות חיוך ובקומדיות של השנים האחרונות, אשר לא מצליחות אפילו לעשות את זה, אולי גם זו חצי נחמה.

כאשר צופים בה מיד הצופה נזרק אל הסדרה "בטי המכוערת". לא, לא מדובר באמרה גזענית, אלא בעובדה. המראה העגלגל של קריסטה, סוג ההומור והאווירה גורמים לכך. ולכן, מי שאהב את הדרמה-קומדיה "בטי המכוערת" יאהב גם את הקומדיה הזאת.

הבעיה של הסדרה ?

אחרי שצופים בה שוכחים ממנה. ולכן, היא תעביר לכם 21 דקות נחמדות מדי שבוע, אבל לא יותר מכך. קשה לראות כיצד זה יספיק לאורך זמן.


אז, לראות או לא לראות ?

את Black-Ish זנחתי לאחר שלשה פרקים בלבד, קשה היה לי להתחבר עם ההומור שלה. אם אתם אוהבים את סוג ההומור הזה צפו בה, משום שעבור הקהל האפרו אמריקאי היא לא רעה בכלל. Cristela היא קומדיה סבירה ולא יותר מכך, נסו אותה, אם כי, להיט גדול היא כבר לא תהיה. כמו שאני רואה, יכול מאד להיות שעונה שנייה היא לא תראה. ולכן, לפי דעתי, יכול מאד להיות, שהיא לא שווה צפייה.

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

העונה הנוכחית של "שני גברים וחצי" היא האחרונה? למה?

JamesCrow אמר/ה...

רייטינג נמוך.

בנוגע לבלאקיש, לא הכי מסכים איתך כי הסדרה מאוד מצחיקה ואני מבין את כל ההומור שם, אני חושב שהמסך הקטן והגדול הכניסו בשנים האחרונות מספיק תוכן שאפילו אדם שאינו אפרו-אמריקאי יכול להבין את ההומור בקלות.

כמו עניין השיער,הישבן,הפרצוף וההתנהגות.