יום שישי, 31 באוקטובר 2014

שלב סיכום עונת הקיץ 2014: ל ABC Family הצלחה אחת וכישלונות רבים



אחת מהשאיפות של רשת ABC Family הייתה להשיק בהצלחה קומדיה חדשה. לצורך כך, הקומדיות שלה שבדרך כלל משודרות בעונת הקיץ, Melissa And Joey ו Baby Daddy, פונו לטובות שתי קומדיות חדשות. למרבה הפלא, ברשת הצליחו, ולאחר מאבק לא פשוט, להצליח עם אחת מהקומדיות שלהם: Young & Hungry, אשר זכתה לעונה שנייה ולהזמנת פרקים רבים יותר מהעשרה שהוזמנו לה לעונה הראשונה (מספר הפרקים שבדרך כלל ברשת מזמינים לעונות הראשונות של הסדרות שלה).

Young & Hungry פתחה דווקא בצורה חזקה עם 0.5 נק' מדד ו 1.088 מיליון צופים לפרק הראשון שלה. כלומר, אפשר לומר שהקומדיה יצרה באז, ללא ספק בשל הכוכבת הראשית, אמילי אוסמנט, שחלק ממעריצי הסדרה "האנה מונטנה" שמרו לה אמונים. אולם, הנתון החיובי יותר הוא שבפרק סיום העונה (העשירי) הרשת רשמה 0.5 נק' מדד ו 1.022 מיליון צופים. המסקנה שנובעת מכך היא, שלמרות עליות וירידות (מתוך עשרת פרקי העונה הסדרה שני פרקים בלבד ירדו לנתונים של 0.3 נק' מדד, שאר הפרקים הניבו 0.4 נק' מדד. כמו כן, במספר הצופים הכללי הסדרה ירדה בסך הכל ל 769 אלף צופים) במהלך העונה, הסדרה שמרה על, פחות או יותר, הצופים שהגיעו לצפות בה בתחילת דרכה. ועבור קומדיה של הרשת, מדובר בנתונים לא רעים בכלל, אשר מתחרים עם נתוני הקומדיה המצליחה ביותר של הרשת, Melissa And Joey, שמניבה, פחות או יותר, נתונים דומים.

הקומדיה השנייה שהרשת העלתה, Mystery Girls, היוותה כישלון צורב. ראשית, למרות ששודרה אחרי Young & Hungry, עדיין הצליחה להשיג בפרק הפתיחה רק 0.4 נק' מדד ו 759 אלף צופים. כלומר, הפרק הראשון של העונה השיג מספר צופים כללי נמוך יותר מהפרק בעל מספר הצופים הכללי הנמוך ביותר בעונה הראשונה של Young & Hungry (769 אלף). והמסקנה שנובעת מכך היא, שלמרות שטורי ספלינג וג'ני גארת' היו שמות גדולים בשנות התשעים הן לא ייצרו מספיק באז בכדי לשמר את כמות הצופים של הסדרה ששודרה איתה באותו ערב. בפרק סיום העונה הסדרה הניבה רק 0.24 נק' מדד ו 542 אלף צופים. כלומר, מדובר בפחות ממחצית מנתוני פרק סיום העונה של Young & Hungry. יתרה מכך, היו מספר פרקים שהסדרה הניבה 0.1 נק' מדד !!! ואפילו לא נכנסה לרשימת 100 הסדרות בעלות הרייטינג הגבוה לאותו ערב. גם עבור קומדיה של רשת ABC Family מדובר בנתונים מחפירים. כמובן, ש"עזרה" לכך העובדה שמדובר בקומדיה גרועה, שרק בשל השמות של שתי השחקניות הראשיות והעובדה שהן התאחדו היא בכלל אושרה. אבל גם קומדיה אחת מוצלחת מתוך שתיים זו הצלחה גדולה בעונת הקיץ. לא פלא שהסדרה בוטלה שבועות ספורים לאחר תום העונה.

הרשת העלתה בקיץ זה סדרה חדשה נוספת, Chasing Life. ברשת בוודאי מצטערים על כך שהזמינו מראש לסדרה 20 פרקים לעונה הראשונה, משום שמספיק להביט על נתוני הפרק העשירי, אשר היה גם פרק סיום עונת הקיץ, בכדי להבין את מימדי הכישלון. נתונים של 0.5 נק' מדד ו 1.107 מיליון צופים הינם נתונים גרועים לכל דבר. אם נוסיף לכך את העובדה שהסדרה משודרת אחרי הלהיט הגדול ביותר של הרשת, Pretty Little Lairs, נקבל את הכישלון הגדול ביותר של הרשת, כולל הפיאסקו של Mystery Girls. למען האמת, סיכוי גדול לא היה לה מהרגע שעלתה לאוויר. עם נתונים של 0.5 נק' מדד ו 1.347 בפרק הפתיחה אין כמעט לאן להתקדם. כל מבט על נתוני העונה שלה מצביע על כך שאפילו צופי הרשת, אשר אוהבים אופרת סבון, לא הצליחו או אולי גם לא היו מעוניינים להתרגל לסדרה, הממוצע לפרק של הסדרה במספר הצופים הכללי, 1.17 מיליון צופים, מצביע על כך. לאור קריסת הסדרה, מעניין יהיה לראות את הניסיון הבא של הרשת, מאחר וגם סדרות ברוח הלהיט הגדול ביותר של הרשת, Pretty Little Lairs, לא הצליחו (Twisted ו Ravenswood הן הדוגמאות האחרונות לכך).



סדרה נוספת, שעושה רושם שנמצאת בדרכה האחרונה היא Switched At Birth. נתוני עונת הקיץ מבשרים זאת כמעט בהחלטיות. מהצלחה גדולה בעונתה הראשונה, בסוף עונתה השלישית היא הגיעה לסיום דרכה. למען האמת, העובדה שהיא קיבלה הזמנה לעונה רביעית הפתיעה רבים, כאשר הסימנים היו על הקיר בשעה שהסדרה חזרה מחופשה בראשית עונת הקיץ עם נתונים של 1.173 מיליון צופים ורק 0.4 נק' מדד. היו לסדרה שני מקרים בהם נק' המדד קפצו ל 0.7, אולם מדובר בהבלחות. ממוצע הצופים לפרק עמד בחודשי הקיץ על 1.28 מיליון צופים בלבד. ככל הנראה, עושה רושם, במידה ולא יקרה "נס" והסדרה תוסיף לעצמה קהל (סיכוי קלוש לאור העובדה שפרק סיום העונה העמיד נתונים של 0.5 נק' מדד ו 1.294 מיליון צופים בסך הכל), שלאחר שהסדרה תסיים את עונתה הרביעית (לא ברור כרגע מספר הפרקים שהקצתה הרשת לסדרה לעונה זו) היא תצלע אל סופה וגם אם זה לא יקרה בתום העונה הרביעית, אזי ברשת, לכל היותר, יעניקו לה חצי עונה נוספת וישלחו אותה לדרכה.

The Fosters נמצאת, נכון לעכשיו, באמצע. עונת הקיץ של הרשת מציבה אותה כסדרה מספר שתיים של הרשת. למרות זאת, נתוני החצי הראשון של העונה מראים שלהיט גדול היא כבר לא תהיה. בעונה זו הסדרה הניבה 1.448 מיליון צופים בלבד בממוצע לפרק (בהשוואה ל 1.603 מיליון צופים בחצי הראשון של העונה הראשונה). הנתון המעניין יותר הוא שכמעט רוב העונה הסדרה שמרה על 0.6 נק' מדד. כלומר, בנתונים החשובים יותר הסדרה מנפקת נתונים סולידיים. בהשוואה לעונה הראשונה (לחצי הראשון של העונה) מדובר באכזבה משום שבעונה הראשונה הסדרה הגיעה שלש פעמים ל 0.7 נק' מדד ופעמיים ל 0.8 נק' מדד, בניגוד לעונה הנוכחית בה הסדרה הגיעה פעם אחת ל 0.7 נק' מדד. צריך גם להדגיש שבפרק האחרון של העונה הראשונה מספר הצופים הכללי זינק ל 2.073 מיליון צופים ואילו פרק סיום החצי הראשון של העונה השנייה הניב 1.478 מיליון צופים בלבד.

ולבסוף, הגענו אל ספינת הדגל של הרשת: Pretty Little Lairs. הקיץ הקשה של הרשת לא פסח גם על ספינת הדגל שלה. שני הפרקים הראשונים של העונה הקודמת הניבו 2.972 ו 2.917 מיליון צופים ואילו בעונה הנוכחית שני הפרקים הראשונים הניבו 2.722 ו 2.160 מיליון צופים בהתאמה. וזאת למרות שפרקים אלו הגיעו לאחר סיום עונה מותח במיוחד. גם בפרק סיום החצי הראשון של העונה אפשר להבחין בהבדלים תהומיים, בעוד שבעונה הקודמת פרק זה הניב 3.325 מיליון צופים (ובעונה השלישית 2.98 מיליון צופים) ואילו בעונה זו פרק זה הניב 2.294 מיליון צופים בלבד !!! וזאת למרות שאחת הדמויות שליוו את הסדרה מהעונה הראשונה מתה. ממוצע הצופים לפרק עמד בעונה זו על 2.144 מיליון אבל הנתון שצריך להדאיג את ההפקה והרשת הוא שבשני פרקים הסדרה ירדה מתחת לשני מיליון צופים (פרקים 8 ו 11, אשר הניבו 1.803 ו 1.801 מיליון צופים בלבד בהתאמה). מלבד הפרק ה 23 של העונה הרביעית (ומעולם לא בעונת הקיץ) בסדרה לא ירדו מ 2 מיליון צופים לפרק !!! מעניין מאד יהיה לבחון את נתוני החצי השני של העונה בכדי לראות באם המגמות השתנו.

לסיום, עושה רושם שבסיום עונת הקיץ 2014 רשת ABC Family יכולה להתגאות בנתונים של שתי סדרות בלבד: Pretty Little Lairs ו Young & Hungry ואילו The Fosters נדחפת מאחור ונאחזת בשיניים בכדי לשרוד. זה בהחלט לא מספיק. אני כבר מחכה לראות את לוח השידורים של עונת הקיץ 2015 של הרשת, אין לי ספק שהוא יכיל הפתעות ויהיה שונה לחלוטין מהלוח של עונת 2014.

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

אתה יכול לספר קצת על young&hungry? במה היא עוסקת?

אנונימי אמר/ה...

הרשת השנואה עליי

אנונימי אמר/ה...

כמה פרקים של manhattan love story צולמו וישודרו?