יום ראשון, 26 באוקטובר 2014

ניתוח: עונת החורף 2015-2014, נתוני רייטינג בולטים בשבוע החמישי של עונת 2015-2014



לא להאמין, אבל אנחנו כבר בשבוע החמישי של עונת החורף 2015-2014, איך שהזמן רץ, ואפשר כבר לראות שמרבית התכניות כבר התייצבו על נתוני הרייטינג הממוצעים שלהם לעונה, כאשר מדי שבוע מתבצעת עלייה או ירידה של נק' מדד אחת או שתיים. למרות זאת, מספר נתונים בלטו בחמש רשתות הברודקאסט האמריקאיות בשבוע שעבר.

ברשת NBC, מדהים לראות כיצד ברשת NBC ממשיכים לטעות. לא ברור מדוע במשך השנים האחרונות הם מקווים להעלות רצועת קומדיות ביום שלישי, משום שגם השנה הקומדיות שלהן כושלות. כבר בשבוע השני שלה מצטייר כי הקומדיה Marrie Me היא כישלון. נכון, נתונים של 1.8 נק' מדד הם עדיין נתונים סבירים, אולם עבור תכנית המשודרת אחרי The Voice להשיג נתונים כה גרועים, אפשר לראות זאת ככישלון. הקומדיה השנייה של הרשת About The Boy אשר בימים אלו העלתה את עונתה השנייה מראה שהיא כישלון גדול עוד יותר עם נתונים של 1.4 נק' מדד. למען האמת, לא ברור מדוע בכלל הרשת אישרה לה עונה שנייה. אולי עדיף לוותר על רצועת הקומדיות ולחזור להעלות דרמות בשעה זו. מאחר ו Chicago Fire יציבה על נתונים הנעים סביב 2.0 נק' מדד גם ללא עזרת The Voice, הרי שהשקת דרמה חדשה אחרי The Voice יכולה רק לעזור. בשלש השנים האחרונות ברשת לא הצליחו להעלות ברצועה זו קומדיות אשר החזיקו מעמד לאורך זמן, אני הייתי משנה גישה ואתם ?

ברשת CBS, הנתון המעניין בשבוע שעבר הוא של הסדרה Scorpion. לאחר מספר שבועות של ירידה בנתוני הרייטינג מתברר שהסדרה התייצבה על אותם נתונים שבוע שני ברציפות: 2.4 נק' מדד. הנתון המרשים יותר הוא שהדרמה החדשה של הרשת השיגה את הנתונים הללו למרות ש The Millers לפניה הניבה רק 2.1 נק' מדד ו 8.93 מיליון צופים (לעומת 10.75 מיליון צופים של Scorpion). נתונים אלו מוכיחים, כי נכון לעכשיו, הסדרה מצליחה לעמוד בכוחות עצמה ואף למעלה מכך. מעניין יהיה לעקוב אחר נתוני הסדרה השבוע כאשר בשעה שמונה כבר לא יהיה את The Big Bang Theory ונתוני שתי הקומדיות בשעת השידור של שמונה עד תשע צפויים לרדת עוד יותר (אולי גם מתחת ל 2.0 נק' מדד). במידה ונתוני Scorpion יישארו זהים גם השבוע ברשת יכולים לקרוא לסדרה הצלחה.

ברשת ה CW, הנתון המעניין הוא של ערב יום רביעי. הסדרה Arrow, לאחר ירידה מ 1.0 ל 0.8 נק' מדד, הצליחה לעלות השבוע ל 0.9 נק' מדד. גם במספר הצופים הכללי הסדרה רשמה עלייה מ 2.32 ל 2.55 מיליון צופים. הנתון המעניין עוד יותר הוא שהעובדה שבשבוע הקודם שודר שידור חוזר של The Flash אשר הניב נתונים של 0.5 נק' מדד ו 1.67 מיליון צופים, והניב נתונים טובים יותר מאשר פרק פתיחת העונה השנייה של The 100, שנתוניו עמדו על 0.5 נק' מדד ו 1.54 מיליון צופים. מנתונים אלו אפשר ללמוד שבעוד שציוות של פרק חדש של The 100 אולי סייע ל Arrow, אבל בכוחות עצמה The 100 לא מספיק טובה לעמוד. לאורך זמן, במידה ונתוני The 100 ירדו (והצפי הוא שזה יקרה), יכול מאד להיות שהשיבוץ של השתיים יפגע ב Arrow. נצטרך להמתין ולראות אם זה אכן יקרה.

ברשת FOX, שודרו השבוע במרבית משבצות השידור שידורי בייסבול, אולם עדיין ניתן למצוא נתון מעניין. ביום ראשון שעבר רשמה התכנית Brooklyn Nine-Nine עליה של 0.3 נק' מדד, מ 2.2 ל 2.5. ראשית, אפשר לומר זאת כבר עתה, המעבר של הסדרה ליום ראשון הציל אותה לאור נתוני הרייטינג שלה בתום העונה הראשונה שלה. לגבי העליה בנתוני הסדרה בשבוע שעבר, מקורה בעליה בנתוני הסדרה The Simpsons, אשר רשמה עליה מ 3.3 ל 3.6 נק' מדד. כלומר, על פניו נראה ש Brooklyn Nine-Nine תלויה בסדרה המשודרת לפניה, אולם גם ללא העליה בשבוע שעבר, עדיין נתונים של 2.2 נק' מדד הינן נתונים יפים מאד עבור הקומדיה, אשר היה נדמה בשנה שעברה שלא תזכה לעונה שנייה. נכון לעכשיו, עונה שלישית עבורה נראית דבר מובן מאליו. וזאת למרות שמבחינה קריאטיבית הקומדיה רושמת ירידה גדולה לעומת העונה הקודמת.

ברשת ABC, כדאי לשים לעובדה שהקומדיה The Goldbergs היא דווקא הצלחה גדולה עבור הרשת (בשבוע שעבר היא הייתה יציבה על 2.3 נק' מדד). המעבר שלה ליום רביעי עזר לרשת משני כיוונים. ראשית, הוא סתם לרשת את החור בלוח המשדרים בשעה שמונה וחצי, חור אותו ניסתה לסתום בשנתיים האחרונות. כמו כן, היא הצליחה לשקם את מצבה של The Middle, אשר בתום העונה הקודמת נראה היה שהעונה הנוכחית תהיה גם האחרונה שלה לאור הירידה האיטית בנתוני הרייטינג. זריקת האנרגיה ש The Goldbergs נתנה לה עד כה יכולה גם לסדר לה עונה נוספת במידה ותצליח לשמור על נתוניה הנוכחיים. ראוי גם לציין, כי בניגוד ל Brooklyn Nine-Nine, אשר רשמה עד כה בעונתה השנייה ירידה באיכות הקריאטיבית, The Goldbergs ממשיכה להיות קומדיה חביבה. זו לא הקומדיה האיכותית ביותר שיש אבל לאור מצב הקומדיות בשנים האחרונות, להשיק בהצלחה קומדיה שכזאת, ברשת יכולים לחייך. באופן אישי, אהבתי יותר את Back In The Game, אשר שודרה בשנה שעברה ובוטלה לאחר עונה אחת, אבל על טעם וריח אין להתווכח. מעניין יהיה לעקוב אחר נתוני הקומדיה בהמשך העונה ולראות באם היא משמרת את נתוניה ואולי אף משפרת אותם.  

4 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

תודה על העדכונים. זה אומר ש"הפלאש" מצליחה להוציא נתונים טובים? ומה השערתך לגבי המשך העונה של "המאה" מבחינת הצלחה? ומה לגבי "על טבעי", האם הנתונים שלה מספקים להמשך לעונה נוספת, 11 במספר?

אנונימי אמר/ה...

לשואל מלמעלה...
לפלאש יש רייטינג מצויין, גם מבחינת נק' מדד וגם מבחינת כמות הצופים, היא הסדרה מספר 1 של הCW כרגע.
על טבעי היא הסדרה מספר 2 ברשת כרגע מבחינת נק' מדד. בכמות הצופים יש פינג פונג בינה לבין החץ. בנוסף יש לה את קהל המעריצים הנאמן והיציב ביותר בטלויזיה האמריקאית.
סה"כ לפי הנתונים היבשים היא תקבל עונה נוספת בלי בעיות. השאלה היחידה היא אם הכוכבים, אקלס ופדלסקי, יסכימו לעונה נוספת.

אנונימי אמר/ה...

Primeval: New World בוטלה לאחר שסיימו לצלם את הפרקים? כי מבחינה עלילתית הסדרה כלל לא הסתיימה

אנונימי אמר/ה...

תשובה:
Primeval: New World סיימה את העונה הראשונה במחשבה שהסדרה תקבל עונה שניה.
אבל אז הרשת שינתה את דעתה וביטלה את הסדרה. בגלל זה כל העלילה נשארה פתוחה, כי לא היתה להם הזדמנות לסגור את הקצוות...