יום שני, 13 באוקטובר 2014

ניתוח: רשת ה CW רוצה עוד סדרת "גיבורים" - מה זה אומר ?



בימים האחרונים, לאחר ההצלחה הראשונית הגדולה של The Flash, החלו לצוץ ידיעות שברשת ה CW מעוניינים להפיק תוכנית גיבורים נוספת, ככל הנראה מהעולם של DC Comics. מארק פדוויץ', נשיא הרשת, אישר את הידיעה וטען כי החלו מגעים ראשונים בנידון, אולם הוא לא היה מעוניין לפרט בנידון.

ראשית, ברגע שהידיעה צצה חשבתי על כך, שלא עבר זמן רב מאז הידיעה כי ברשת CBS אישרו את הפקת הסדרה "סופרגירל" והיות והרשת מחזיקה ב 50% מהמניות של רשת ה CW זה יכול מאד להיות הפתרון הפשוט ביותר, במיוחד מאחר והמפיקים של הסדרה הם המפיקים של The Flash ו Arrow, וכי ברשת CBS יעבירו את הזכויות לסדרה אל רשת ה CW. במיוחד לאור העובדה כי ברשת CBS כבר אישרו שתיים מתוך סדרות הקיץ האחרון. היות והשיבוץ הסביר יותר לסדרה ברשת CBS הוא עונת הקיץ, עושה רושם שאין מספיק משבצות שידור גם עבור "סופרגירל", בגלל שהיא לא מתאימה להיות משובצת עם אף תכנית אחרת של הרשת, אפילו בעונת הקיץ.

מצד שני, יכול מאד להיות שמדובר על סדרה אחרת לחלוטין. אולם, במידה וזה אכן יקרה צפו שגם היא תעלה כמו ש The Flash עלתה השנה, כחלק מסדרת האם, Arrow. כלומר, היא תוצג בפרק נפרד, אשר ישמש כ"דלת אחורית" עבור הסדרה החדשה. כבר עתה נזרקים שמות לאוויר כ"באטגירל" ואפילו "וונדרוומן", במיוחד לאור ליהוקה של גל גדות לתפקיד וההחייאה שלה, וכן בשל העובדה שברשת עמלו במשך שנים רבות להפיק סדרה אודות "וונדרוומן" עד שבשנה שעברה הרימו ידיים.

אפשרות נוספת היא, שמדובר בגרסה האמריקאית ל Misfits שבמשך מספר שנים הרשת מנסה להעלות לשידור ללא הצלחה.

במידה ואכן תאושר דרמת "גיבורים" נוספת, עלול להיווצר מצב לא בריא עבור רשת ה CW. במשך יותר מעשור במילניום הנוכחי ברשת סבלו ממיתוג הרשת כרשת של אופרת סבון לנערות, מיתוג אשר רק בשנתים האחרונות החל להתפוגג. ועתה, במידה ודרמת "גיבורים" נוספת תאושר יהיו לרשת שלוש דרמות "גיבורים": Arrow,
The Flash והסדרה החדשה. כמו כן, לרשת יהיו שתי דרמות ערפדים: The Vampire Diaries ו The Originals ובנוסף דרמת על טבעי נוספת בדמות Supernatural. כלומר, שש מתוך שמונה שעות השידור השבועיות של הרשת (אם לא נחשיב את יום שישי כיום אפקטיבי, אלא אם ברשת יחליטו שוב להחיות את היום הזה) יהיו מז'אנר "על טבעי"-"גיבורים" ובכך, מנהלי הרשת למעשה ימתגו אותה מחדש ולא בטוח שברשת ירצו למתג את עצמם בצורה הזאת, כרשת ל"חנונים" צעירים. לא "פולטיקלי קורקט", אבל נכון.

במידה והפרויקט יאושר, האם ניתן להצביע על שיבוץ אפשרי ?

הימים הפנויים הם רק ימי שני וחמישי. קשה להניח, שהיות וברשת ירצו להשיק בהצלחה את הסדרה הם ישבצו אותה ביום שני, היות ומדובר במשבצת שידור קשה מאד, אשר במשך השנים האחרונות נחשבת כבית קברות לסדרות. כמו כן, היות ו The Originals כבר ממוקמת בשעה שמונה וסביר להניח שברשת ירצו להמשיך עם הניסיון המוצלח שלהם של התחלה בשעה שמונה עם דרמת הגיבורים" ואז שיבוץ סדרה וותיקה. לכן, הסיכויים לשיבוץ הנוכחי נראים נמוכים.

אפשרות מאד ריאלית היא, שיבוץ הסדרה ביום חמישי בשעה שמונה והזזת The Vampire Diaries לשעה תשע, במיוחד אם מדובר בדרמת "גיבורים" שתעמוד במרכזה אישה, או להזיז לחלוטין את The Vampire Diaries ליום שני ביחד עם סדרת הבת ולהשיק שוב את דרמת ה"גיבורים" החדשה התורנית ביחד עם Supernatural, אשר מצליחה מדי שנה להשיק בהצלחה עבור הרשת סדרות חדשות (Arrow, The Originals ועתה The Flash).

במידה ולא יהיה מדובר בדרמת "גיבורים" של DC Comics, אלא דרמה בסגנון הגרסה האמריקאית ל Misfits, יכולה להיות אפשרות שהסדרה תשובץ עם דרמת גיבורים אחרת בימים שלישי או רביעי, אבל זו האפשרות היחידה ששיבוץ שכזה יקרה.

עדיין מוקדם להסיק מסקנות, אולם במידה ואכן תאושר דרמת "גיבורים" חדשה נוספת ברשת ה CW ניתן להניח שתי הנחות חשובות: ההנחה הראשונה היא, שהלוח של הרשת בעונה הבאה יעבור שינוי רציני מאד בימים שני וחמישי (וזאת מבלי להתייחס לשאר הסדרות החדשות של הרשת השנה), שינוי שאולי ישפיע גם על יום שישי. ההנחה השנייה היא, שיתחילו להביט על הרשת בצורה אחרת ולא בטוח שבכיוון הרצוי. כפי שאומר הפתגם הידוע "מרוב עצים לא רואים את היער".

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

זה יותר ממעולה שהם הופכים את כל הרשת לרשת עם סדרות של כוחות על!!!
וסדרות עם כוחות על הם לא רק לחנונים הם לכולם

אנונימי אמר/ה...

אם זה מה שמביא להם רייטינג אז למה לא? והקטע של המיתוג כרשת קומיקס לא רלוונטי. ABC ממותגת כרשת נשים בגלל שהיא משדרת את כל הסדרות של שונדה ריימס. רשת CBS ממותגת כרשת של סדרות משטרה וחקירות בגלל סדרות כמו: LAW & ORDER, מחשבות פליליות, CSI, שיקגו פייר ושיקגו PD. וגם לרשת NBC לא חסר סדרות כאלה מ NCIS ועד הרשימה השחורה.
בקיצור, כל עוד יש רייטינג המיתוג לא משנה.
אגב סרטים שמבוססים על קומיקס נחשבים לדבר הכי חם בקולנוע למעלה מעשור ומכניסים ים של כסף, צפייה בסרט/סדרת קומיקס כבר מזמן לא נחשב למשהו שמוגבל רק לחנונים.

אנונימי אמר/ה...

לאנונימי מעלי: הסדרות של דיק וולף שהזכרת שיקגו פייר ושיקגוPD
וגם הן של אנ.בי.סי LAW & ORDER
כמו-כן הם היו מתים שם שאןסיאייאס תהיה שלהם, אך היא שייכת דווקא לסי.בי.אס. הרעיון הכללי בגדול שלך למרות זאת נכון..