יום ראשון, 19 באוקטובר 2014

ניתוח: עונת החורף 2015-2014, נתוני רייטינג בולטים בשבוע הרביעי של עונת 2015-2014


השבוע הרביעי של עונת החורף 2015-2014 האמריקאית הסתיים והנתון הברור בתום השבוע הזה הוא שבניגוד לעונות קודמות הרי שעד עתה, ולמרות שמספר סדרות, בעיקר של רשת FOX, כושלות עדיין הרשתות "לא לחצו על הגז" והודיעו על ביטול של אף אחת מהן (למרות שמספר הפרקים של Mulaney קוצץ מ 16 ל 13 לאחר ש 13 הפרקים הראשונים כבר הופקו ובכך יש רמיזה שברשת לא מתכוונים להזמין פרקים נוספים). גם בשבוע זה ניתן למצוא מספר נתוני רייטינג בולטים בכל רשת ברודקאסט.

ברשת FOX, אשר כמעט כל סדרה שלה כושלת, נמצא אי של יציבות ועד כמה שזה יישמע מוזר, מדובר בדרמה Bones. גם בעונה העשירית שלה ולאחר שיותר מפעם אחת נרמז שמדובר בעונה האחרונה שלה וגם לאחר שהתחלת העונה שלה הייתה בעייתית כאשר כבר בפרק השני היא הדרדרה ל 1.5 נק' מדד, הרי שבפרק הרביעי שלה היא כבר הצליחה להתאושש ל 1.7 נק' מדד. מדובר בדרמה אשר מניבה את הנתונים שבמקום השלישי של הרשת. אם אתם שואלים אותי דווקא מדובר בתעודת עניות עבור הרשת, שסדרה שלפני העונה הייתה על סף ביטול נמצאת במקום הזה בהיררכיה של הרשת. במידה והמצב שלה יישאר כמו שהוא או שאף ישתפר מעט, אולי בסופו של דבר עונה נוספת לא תישאר בגדר חלום עבור מעריצי הסדרה.

ברשת ה CW הנתון הבולט הוא דווקא של הסדרה החדשה של הרשת, Jane The Virgin. רבים הרימו גבה, כאשר טענתי שנתונים של 0.6 נק' מדד לערב הפתיחה שלה הם נתונים בינוניים, בעיקר בשל העובדה שמדובר בערב יום שני הבעייתי וכן בכך ש The Originals, אשר שודרה לפניה הניבה 0.7 נק' מדד. אולם, כאשר בוחנים נתוני רייטינג של סדרה צריך להביט מעבר לנתונים היבשים ולנתח אותם. במקרה של Jane The Virgin הבעיה היא שמדובר בערב הפתיחה שלה וסביר מאד להניח שהנתונים שלה ירדו בעוד שעבור The Originals מדובר בפרק השני של העונה השנייה שלה, כך שהאפשרות שנתוני הרייטינג שלה יקרסו נמוכים יותר. במידה והסדרה תשמור על 0.6 נק' מדד או תשפר עמדות המצב ישתנה, אולם עבור ערב פתיחה לסדרה חדשה זה עדיין לא מספיק. נצטרך לחכות לנתוני שני הפרקים הבאים בכדי לקבל תמונה ברורה.

ברשת ABC צריך להביט על ההידרדרות של הסדרה How to Get Away With Murder. הסדרה החלה בצורה חזקה מאד עם 3.9 נק' מדד לפרק הראשון שלה, אולם מאז חלה ירידה הדרגתית ל 3.3, 3.1 ועתה ל 2.8 נק' מדד ולא עושה רושם שהירידה עומדת להיעצר בקרוב. הנתון הבולט יותר בנוגע לסדרה הוא שלראשונה מאז שהסדרה עלתה לאוויר גם בנק' המדד וגם במספר הצופים הכללי היא הניבה נתונים נמוכים יותר משל Scandal שקדמה לה. עד עתה, הסדרה החדשה משכה צופים נוספים מעבר למה ש Scandal השאירה לה, אבל נדמה שאותו קהל שנתן לה את הסיכוי בהתחלה זונח אותה ועתה נשאר הקהל של Scandal, פחות או יותר. או ליתר דיוק, הקהל של שונדה ריימס. מעניין יהיה לעקוב אם אכן מגמת ההידרדרות תימשך או תיעצר, משום שהתאוששות לא נראית לעין.

ברשת CBS הסדרה Person Of Interest הידרדרה בשבוע שעבר לנתונים של 1.5 נק' מדד בלבד. בהפקה צריכים להיזהר משום שהסדרה נמצאת כעת בעונתה הרביעית ותחצה את גבול 88 הפרקים הנחוצים לסינדיקציה, כך שברשת יכולים לבטל אותה במידה וירצו. אולם, צחוק הגורל הוא, שברשת CBS, ברגע שסדרה חוצה את 88 הפרקים הנחוצים לסינדיקציה היא מעניקה לה עונה נוספת בכדי למקסם את הרווחים מהסדרה. מדוע הירידה האיטית בנתוני הסדרה ? (בשלשת הפרקים האחרונים הסדרה ירדה מ 1.8 ל 1.6 ועתה ל 1.5 נק' מדד), ככל הנראה גם סדרה זו סובלת מהתחרות מול Sons Of Anarchy. מעניין יהיה לעקוב אחר נתוני הסדרה בחצי השני של העונה. דבר אחד ברור לחלוטין לגביה, עם נתונים של 1.5 נק' מדד הסדרה לא תשודר בימים שני עד חמישי ותיאלץ לנדוד לימים שישי או ראשון במידה ותחודש. ירידה נוספת לאזור של 1.3 נק' מדד וגם מעבר ליום אחר עשוי שלא לקרום עור וגידים והסדרה פשוט תבוטל.

ברשת NBC הכל נשאר פחות או יותר אותו דבר ולכן עדיין הסדרה היחידה שאפשר לעסוק בה היא The Blacklist, אולם הפעם מנקודת מבט שונה. נכון, עד עתה הסדרה הצליחה לנצל את הדחיפה של הסדרה The Voice בכדי להניב נתונים גבוהים (והשבוע גם לעלות בנתוני הרייטינג מ 2.6 ל 2.8 נק' מדד, לא דבר של מה בכך). אולם, במידה ורוצים להביט כיצד היא תצליח להתמודד עם המעבר ליום חמישי וללא עזרת The Voice אפשר להביט על החלוקה לחצי שעות (22:00 לעומת 22:30). העונה של הסדרה החלה עם נתונים של 3.7 לעומת 3.1, אולם מדובר בערב פתיחת העונה, אשר הניב נתונים חריגים ולכן צריך להוציא אותו מהמשוואה. בפרק השני החלוקה כבר הייתה הגיונית יותר כאשר הסדרה הניבה נתונים של 3.0 ו 2.6 נק' מדד. בשבוע השלישי הנתונים היו של 2.8 ו 2.5 ובשבוע שעבר חזרה ל 3.0 ו 2.6 נק' מדד. כלומר, הסדרה מצליחה לשמר בעצמה קהל של 2.6-2.5 נק' מדד, נתונים יפים מאד. במידה והיא תצליח לשמר את הנתונים הללו גם בחצי השני של העונה, כאשר היא תעבור ליום חמישי ואולי במקרים נדירים לעלות או לרדת בנק' מדד הרשת תכתיר את המעבר כהצלחה.

אין תגובות: