יום ראשון, 5 באוקטובר 2014

ניתוח: עונת החורף 2015-2014, נתוני רייטינג בולטים בשבוע השני של עונת 2015-2014


אחרי שבועיים בתוך עונת החורף 2015-2014 של חמש רשתות הברודקאסט האמריקאיות אפשר להבחין במספר נוסף של מגמות לגבי חמש הרשתות. גם בכתבה זו, כפי שציינתי בכתבה הקודמת שלי, למרות שניתן להבחין במגמות הנ"ל, עדיין מוקדם להביע דעה נחרצת בנידון ויהיה נכון לבדוק אם המגמות יישארו על כנן גם בעוד מספר שבועות.

ברשת CBS המגמה הבולטת ביותר נוגעת לשעה עשר בערב. צריך לזכור שפרט לערב יום חמישי, ברשת העלו כבר את כל הסדרות שלה לשעה זו. לאחר שנים בהן הרשת שלטה בשעה זו מתברר, שבעונת 2015-2014 לרשת אין סדרה אחת מעל 2.0 נק' מדד, גם אם לוקחים בחשבון את העובדה ש Elementary לא צפויה גם היא להניב נתונים גבוהים יותר. מדובר בנתון מדאיג היות וגם NCIS: Los Angeles, אשר הניבה נתונים גבוהים מכך ביום שלישי ועדיין ירדה לנתונים של 1.9 נק' מדד.

ברשת FOX המגמה הבולטת היא שאפשר כבר לראות את הסדרה הראשונה שככל הנראה תבוטל, הכוונה היא לדרמה Red Band Society, שאחרי שלשה פרקים מתבוססת עם 1.1 נק' מדד. הבעיה הגדולה יותר היא, שאין לה כמעט תכניות מתחרות בעלות רייטינג גבוה. Criminal Minds שעלתה השבוע הניבה בסך הכל 2.7 נק' מדד ו Modern Family של רשת ABC כבר לא מפלצת רייטינג, כאשר בפרק השני שלה בעונה הנוכחית היא הניבה בסך הכל 3.7 נק' מדד. Law & Order:SVU התבוססה עם 1.8 נק' מדד. הדבר נובע מכך, שפרט ליום ראשון כמעט ולא מגיעים לצפות בתכניות של הרשת. עושה רושם שהמצב של הרשת הופך מיום ליום לכמעט בלתי הפיך.

ברשת ABC הנתון שבלט בשבוע שעבר הייתה הנפילה הגדולה בפרק השלישי של Forever מ 1.8 ל 1.4 נק' מדד. נראה היה שלאחר שני הפרקים הראשונים הסדרה התייצבה על נתונים חיוביים עבור שעת השידור, במיוחד לאחר המעבר מיום שני ליום שלישי. כיצד ניתן להסביר את הנפילה בנתונים ? אפשר להעניק לכך שתי סיבות אפשריות. ראשית, חלק נכבד מצופי הסדרה בשני הפרקים הראשונים היו, למרבה ההפתעה של רבים כולל מנהלי הרשת, דווקא גברים. מתברר, שאותם גברים עברו לצפות, במשך שבוע אחד, בסדרה Forever ואז חזרו לצפות בסדרה "גברית" אחרת, "ילדי האנרכיה" בעונתה האחרונה לאחר שנתנו לה סיכוי. מהבחינה הזאת, עושה רושם שזו גם הסדרה הראשונה של הרשת שנמצאת בסכנת ביטול ואנחנו רק בתחילת העונה. אפשרות שנייה היא, שהצופים פשוט התאכזבו ממה שגילו וזנחו את הסדרה לאחר שהעניקו לה סיכוי ראשוני.

ברשת NBC הנתון שבלט הייתה העובדה שערב יום חמישי שלה לא קיים בכלל. נכון, ברשת ידעו ש Parenthhod מסיימת את דרכה והנתונים שלה בשעה עשר לא הפתיעו אותה, וגם אי ההצלחה של שתי הקומדיות החדשות של הערב לא הפתיעה, אולם הצניחה של The Biggest Loser לנתונים של 1.3 נק' מדד בהחלט גורמת לרשת כאבי ראש. במידה ורבים חושבים שהבעיה נעוצה בשידורי הפוטבול של רשת CBS, לפי דעתי התשובה שלילית. התשובה נעוצה דווקא במעבר של Grey's Anatomy לשעה שמונה בערב, היות והקהל של הסדרה הוא ברובו המכריע נשי, ולכן גם חזרת The Big Bang Theory לשעה שמונה לא אמורה להוות את הפתרון לבעיה של רשת NBC. קשה לראות כיצד ברשת מתכוונים לטפל במשבצת השידור הזאת, במיוחד כאשר בחצי השני של העונה The Blacklist צפויה לנחות בשעה תשע באותו ערב ומקפצה כל כך שלילית עלולה להזיק לה.

רשת ה CW העלתה עד כה רק ערב חדש אחד, ערב יום חמישי, אולם כבר עתה ניתן לראות, כי המגמה של העונה שעברה, של ירידה בנתוני The Vampire Diaries, ממשיכה. נתונים של 0.9 נק' מדד בערב פתיחת העונה עבור הסדרה שעד העונה שעברה ניצבה בראש נתוני הרייטינג של הרשת, הינם אות מבשר רעות עבור הרשת. מעניין יהיה לראות באם מדובר רק בנתוני ערב יום חמישי או שמא הפתיחה המאוחרת של העונה תגרום לירידה בנתוני שאר הסדרות של הרשת. בשנה שעברה זה לא קרה, אולי השנה הגלגל התהפך ? רק בעוד מספר שבועות נדע זאת לבטח.

אין תגובות: