יום ראשון, 10 בפברואר 2013

פינת המענה לקוראים, והשבוע: The Wire, Doctor Who, The Mentalist ועוד...

נתחיל עם 2 הודעות:

1. עקב העובדה שהחלו לפרסם באתר תגובות, אשר מהוות ספאם ו\או פרסומות לאתרים אחרים (בעיקר מחו"ל), החלטתי להוריד את האפשרות לתגובות למשתמשים אנונימיים. במידה ואנשים ירשמו, גם אם מדובר בשם בדוי, הם יוכלו לפרסם תגובות.

2. השבוע אפרסם פרויקט מיוחד הקשור לעוונת הפיילוטים, יש למה לצפות.



נמשיך עם 2 שאלות:

1. אשמח לדעת את הגיל של הקוראים המגיבים לפינת המלאכיות של שנות השמונים, מכיוון שאם מדובר בבני נוער, קשה לי להאמין שהם נחשפו לאותן "אלות". אשמח גם לדעת שיש לי קהל קוראים וקוראות גם קצת מבוגר (בלי לגרוע מאומה מהקהל הצעיר והנאמן של הבלוג).

2. הגיעה אלי שמועה שאאחוניה סוארז, אשר גילמה את חסמין בסדרה "כמעט מלאכים" בהריון והיא בת 20 בלבד. מישהו יודע האם הידיעה נכונה ? ואם כן, היא השתגעה ?

ונעבור לשאלות והתשובות:

נתחיל עם שאלה ממייקל:

מאוד רציתי לשאול. למכור לטלוויזיה כמוך בטוח יש חשבון בBTN, נכון? או שאני טועה ואתה אפילו לא מכיר את האתר.



תגובה:

לצערי מייקל, אני לא מכיר את האתר. אשמח אם תאיר את עיניי במה מדובר.

נעבור לשאלות המתייחסות למצעד של 100 הסדרות הטובות ביותר בארבע העשורים האחרונים:

נתחיל עם שאלה משקד:

איזו סדרה הייתה אמורה להיות ברשימה (לדעת אחרים) ולא הופיעה ובגלל זה תקום קול צעקה?
אני חושב שמלבד שובר שורות, האישה הטובה, חליפות והמנטליסט הכנסת את כל הסדרות שאמורות להיות פה,פחות או יותר.

שאלה שנייה:

איך אפשר לא להכניס את דוקטור הו?
בין הסדרות המעולות שראיתי

שאלה שלישית:

אני מסכים עם רוב הסדרות שהכנסת(מה שראיתי) הבעיה שלי היא שאין כתוביות לסדרות למשל בבילון 5 ראיתי מספר פרקים מוקלטים ולמרות היותה מיושנת היא ממש טובה אך אין לי דרך להשיג עם כתוביות בעברית, האם אתה מכיר דרך?
גם מהדורה מוקדמת ראיתי כמה פרקים, אכן סדרה מעולה אך שוב אין בעברית..

שאלה רביעית:

תודה . אתה יכול לעשות כמו שעשיתה רק עכשיו 100 סדרות גרועות?



תגובה:

1. אני מתכוון שרבים העריכו את The Wire, אך לטעמי מדובר בסדרה בינונית במקרה הטוב, שהיה לה פרסום טוב (בדיוק כמו "הפמליה"), אבל לטעמי, היא לא נכנסת לרשימת 100 הסדרות. לגבי שובר שורות והאישה הטובה, אם הייתי ממשיך הלאה ברשימה סביר להניח שהיינו פוגשים את הסדרות הללו, אך מכיוון שנכון לעכשיו מדובר ב 100 הגדולות בלבד, הן לא נכנסו לרשימה הקאנונית. לגבי המנטליסט, אני עדיין לא סגור לאיזו קטגוריה להכניס אותה: מעולה או בינונית פלוס (בעיקר משום שמדובר בטעם נרכש) ולכן היא גם לא נכנסה לרשימה.

2. לגבי דוקטור הו, מדובר בסדרה נחמדה, אבל יוצאת דופן ? לצערי לא. אני נהנה לצפות בה, אבל מדובר בסדרה להעביר איתה 40 דקות מדי שבוע (ולכך היא נהדרת) ולא יותר מכך. גם אם הייתי ממשיך את הרשימה קשה לומר שהיא הייתה נכנסת.

3. בבילון 5 משודרת לפעמים בשידור מחזורי בערוץ Hot Zone, צריך רק לחכות לשידור הבא. נכון, לגבי חלק מהסדרות קשה למצוא תרגומים, אבל אין מה לעשות, כאשר יש סדרות ממש טובות עושים הכל בכדי לצפות בהן. ודרך אגב, אם צפית בבילון 5 רק בפרקים בעלי התרגום לא הגעת לנקודה שבה הסדרה צוברת תאוצה (החל מסוף העונה הראשונה). לצערי, אני לא מכיר דרך להשיג כתוביות בעברית מלבד האפשרות שמישהו ייקח DVD ויקרע ממנו את הכתוביות.

4. לצערי, בשלב הזה, התשובה היא: לא. הפרויקט הזה היה גדול מאד וקשה לי לראות את עצמי מתחייב לפרויקט באותו גודל, במיוחד כאשר לא ברור לי אם אני משאיר את הבלוג באוויר. ההורדה מהדוושה בחודשים האחרונים לא הייתה עניין של גחמה, אלא כצעד לפני סגירה.

יש גם שאלות המתייחסות באופן ספציפי לדוקטור הו:

ואגב דוקטור הו, כמה שאלות:

בדיוק סיימתי לראות את הפינאלה המדהימה של עונה 4, ורציתי לדעת מה דעתך על כמה דברים:

1. מהי העונה האהובה עלייך בסדרה?

2. את מי אתה מעדיף ככותב הראשי, ראסל טי דיוויס או סטיבן מופאט ובעצם - איזה עונות אתה מעדיף, 1-4 או 5-
7?

3. מי היא המלווה האהובה עלייך?

4. איך מאט סמית'? הבנתי שלא ממש מחבבים אותו.

5. ומה אתה חושב על הפינאלה של העונה הרביעית? והאם אהבת מה שעשו בסוף עם רוז?



תגובה:

1. אני מניח שאנו מתכוונים רק לגרסה החדשה של דוקטור הו. אהבתי את עונות 1 ו 2 יותר מכולן.

2. מבחינת כתיבה, אני מעדיף את עונות 4-1, בעיקר בשל העובדה שניתן להבחין בעונות הללו יותר ביד מכוונת ובסיפור מסגרת ברור יותר מעונות 7-5 ולכן התשובה היא: ראסל טי דיוויס.

3. המלווה האהובה עלי ביותר היא בילי פייפר (רוז), יכול להיות מכיוון שאני אוהב יותר את הדמויות שמתחילות סדרות ופחות את אלו שמצטרפים בהמשך.

4. לגבי מאט סמית, לטעמי, הוא פחות מוצלח מקודמיו. יכול להיות שדייב טננט נתקבע יותר כדוקטור בעת החדשה והדמות של מאט סמית שונה וקצת קשה לעיכול.

5. לגבי הפינאלה של העונה הרביעית, סגירה חזקה מאד של הסיפור, אהבתי מאד. ידעו שרוצים לסגור את הסיפור של רוז, משום שדייב טננט עמד לעזוב (לאחר מספר סרטים). לא אהבתי שסגרו את הנושא של רוז, משום שאהבתי את בילי פייפר (עוד מימיה כזמרת בסוף שנות התשעים ותחילת האלפיים, חפשו את השירים שלה ותבינו לבד, שירי פופ קליטים) אבל גם במקרה הזה לא הייתה ברירה, כי הדמות שלה מקושרת לזו של הדוקטור בגילומו של דייב טננט והיא לא יכלה להמשיך אחריו. כך היא גם קיבלה את הדוקטור שלה גם אם לא מדובר ב"דוקטור". נדיר מאד לראות סופים טובים בסדרה הזאת למלווים עם הדוקטור (חכו לעונה שבע ותבינו לבד) וזה היה הסוף הכי טוב שיכול היה להיות לדמות.

6 תגובות:

Shimpo אמר/ה...

אאוחניה אכן בהריון, היא פרסמה את הידיעה בעמוד הטוויטר שלה ("אנו מצפים לילד"). וכן, היא אכן השתגעה.

Unknown אמר/ה...

אני עדיין לא מבין איך לא אהבת את הסמויה.היא קצת כבדה נכון,אבל אני מאמין שבחור כמוך ראה דברים כאלה בחיים שלו והיה מעריך את הגאונות היחודית של הסדרה.אגב גם הפמליה בתור קומדיה עושה את העבודה,קשה לקרוא לה סדרה מעולה,אבל היא מעבירה בכיף את ה-20 דקות.

Unknown אמר/ה...

אפשר לדעת האם לדעתך ל - NCIS לא מגיע להיות בטופ 100 הטובות?
אצלי אישית היא בטופ 5 ואפילו כנראה הראשונה.

וד"א שאלת על הגיל אז 29 :-)

ודבר נוסף, הבלוג מעניין מאוד ואני מקווה, שבסוף לא תסגור אותו, מקס' להעבירו למתכונת מצומצמת יותר.

gil אמר/ה...

סתם לא קשור-
יצא לי לקרוא את הדעה שלך על LOST GIRL (הסיקור על העונה הראשונה).
חשבתי להתחיל לראות כי אני אוהב את הז'אנר...
זה מאוד רחוק ולא מתקרב להיות באפי.
עד כה לא התרשמתי לטובה מהסדרה (אני בפרק 5).
איך אפשר להתחבר לגיבורה כזאת שלא מעוררת אמפתיה ועושה אורגיות עם גבר ועוד אישה על הפרק הרביעי....
דמות הגיבור אמורה לעורר הזדהות מעבר מלהיות "שווה" ואני ממש לא מצליח להתחבר אליה.

שווה להמשיך לראות הלאה?

techtik אמר/ה...

BTN [broadcasthe.net]
זה טראקר (אתר טורנט) פרטי שדורש הזמנה כדי להרשם אליו.
הוא מאוד קשה להשגה, TVT.RO גם הוא טראקר סדרות פרטי, הוא הרבה יותר קל להשגה, ואפשר להשיג אליו הזמנה בקלות בZSC.
בBTN יש את כל הסדרות שיצאו אי פעם בכל הגרסאות שלהן. יש בו 9 אלף סדרות נכון לעכשיו.
TVT ברמה אחת נמוכה ממנו אבל עדיין מספיק בשביל רוב הסדרות המוכרות. הבעיה העיקרית בו שמועלים אליו בדרך כלל רק גרסא אחת ובדרך כלל מדובר בWEB DL כשהכתוביות מסונכרנות רק לHDTV. בגלל זה מההתחלה נרשמתי לBTN.

שקד אמר/ה...

מייקל, איפה טורנט לינץ' נכנס בכל הסיפור הזה? באיכות טובה/נמוכה?