יום ראשון, 10 בפברואר 2013

פינת D1D1 רואה סרטים.

Stolen – גנוב - ניקולאס קייג' מככב בסרט אקשן כוויל, גנב מקצועי, אשר נתפס לאחר שהוא שודד בנק ונמלט עם 10 מיליון דולר. לאחר 8 שנים, כאשר הוא משתחרר, הוא רק רוצה להתאחד עם הבת שלו, אליסון (סאמי גייל Blue Bloods) שעתה היא בגילאי העשרה. אך, וינסנט (ג'וש לוקאס, "הפירמה"), אשר היה חלק מהחבורה בעת הגנבה, וזייף את מותו, רוצה את החלק שלו. לשם כך, הוא חוטף את אליסון. הבעיה של וויל היא, שהוא נפטר מהכסף ולכן הוא חוזר לאחד כוחות עם ריילי (מאלין אקרמן), שותפתו מהתקופה של לפני תפיסתו, בכדי לשדוד בנק ולחלץ את בתו. ברקע, ה F.B.I מנסים לתפוס את וויל, ולאחר שהם מגלים שוינסנט זייף את מותו, גם אותו.

שוב מדובר בקאסט עם הרבה פרצופים מוכרים, פרצוף מוכר נוסף הוא של מארק ואלי ("מטרה קשוחה") כאחד מסוכני ה F.B.I, אך הפעם אין הרבה זמן לשים אליהם לב, כי לאחר עשר דקות הסרט נכנס לסחרור שמסתיים רק בסופו. לי הסרט נראה כחיקוי מעט חיוור לסרט Taken בכיכובו של ליאם ניסן, אך ההפקה שלו הרבה פחות טובה, וגם פחות אמינה. בנוסף, משחקה של סאמי גייל, כבתו של וויל, לא אמין. מתאים לה לשחק בסרטי או סדרות דרמה ופחות בסרטי אקשן. למרות שבסרטים כאלה פחות נדרשת תשומת לב לתסריט, הרי שניתן לציין, שהרמה שלו לא גבוהה כל כך, אך האקשן מספיק טוב לכפות על כך (ולא יותר מכך).

אז, לראות או לא לראות ?
אפשר לראות. לא אחד מהסרטים הגדולים של ניקולאס קייג', אולם לא גם אחד מהחלשים שלו (ובשנים האחרונות הוא ידע מספר סרטים חלשים כגון "עונת המכשפה"), האקשן סביר מאד ואף קצת למעלה מכך. סרט קצת מעל לממוצע אם מחפשים רק אקשן. במידה ומחפשים תסריט איכותי או דיאולוגים שנונים לא תמצאו אותם כאן. תעשו את החישוב לבד.




That's My Boy – זה הבן שלי - אדם סנדלר הוא דוני ברגר, שבגיל 13 שכב עם המורה הלוהטת שלו. בעת אסיפת תלמידים ומורים רואים את השניים בעת מעשה. המורה נכנסת לכלא לשלשים שנה ודוני נעשה מפורסם, כאשר הוא גם הופך לאב. לבן הוא קורא האן סולו. לאחר למעלה מעשרים וחמש שנה, האן משנה את שמו לטוד פיטרסון ומתכחש לאביו. דוני זקוק ל 43,000 דולר בכדי לא להיכנס לכלא ומנחה טלוויזיה מציע לו 50,000 דולר אם יאחד את המשפחה בכלא ויביא לשם את בנו. טוד עומד להינשא לג'יימי (לייטון מיסטר) ודוני מגיע אל בית הוריה של ג'יימי לסוף השבוע של החתונה מבלי לומר לטוד את הסיבה האמיתית, אך במהלך סוף השבוע הם מתקרבים ודוני גם מגלה אמת מטרידה לגבי ג'יימי.

ארבעים הדקות הראשונות של הסרט די מעייפות, הבדיחות לא מצחיקות והקומדיה די מעייפת. בחצי השני של הסרט (116 דקות), כאשר טוד מתחיל להיפתח, גם השורות והסיטואציות הופכות למצחיקות יותר ויותר. מדובר בקומדיה שונה מהקומדיות שסנדלר הרגיל אותנו עד כה, משום שהשפה בסרט מתאימה יותר לסרטי "אמריקן פאי" מאשר לקומדיות הקודמות של סנדלר, לעיתים עד כדי הגעלה. הסרט מעט ארוך מדי (כמעט שעתיים עבור קומדיה) ואת החלק הראשון ניתן לחלק היה לקצר בכעשר דקות.

אז, לראות או לא לראות ? 
אפשר לראות. מדובר בקומדיה סבירה, אבל לא יותר מכך, להעביר איתה שעתיים במיוחד אם אין לכם משהו אחר לצפות בו. נחמד גם היה לראות שוב את דמותו של ונילה אייס (זמר ללהיט אחד משנות התשעים) ואת לייטון מיסטר בתפקיד אחר ולא של בלייר ב Gossip Girl.



Fire With Fire – לשחק באש - ג'רמי קולמן (ג'וש דוהאמל, "לאס וגאס"), כבאי במקצועו, נכנס לחנות מכולת ומוצא את עצמו עד להוצאה להורג של בעל החנות ובנו, בגלל שהלה לא רצה למכור לגנגסטר בשם דיוויד הייגן את החנות. ג'רמי נכנס לתוכנית הגנת עדים, אך כשבועיים לפני המשפט, פרטיו נחשפים, ומוצא חוזה עליו ועל המרשלית טליה דורהאם (רוזריו דוסון), שהוקצתה לשמור עליו, אך השניים התקרבו גם מבחינה רומנטית. לאחר שיחה עם הייגן בו הלה מזהיר אותו לא להעיד, ג'רמי מבין שהדרך היחידה שהוא וטליה יישארו בחיים היא לחסל את הייגן והוא יוצא לחסל את הארגון שלו ובסופו של דבר גם אותו. בתווך, שוטר בשם סלה (ברוס ויליס), אשר איבד בגלל הייגן את השותף שלו, לא ממהר לחקור את המקרה ונותן לעניינים להתפתח.

ברוס ויליס אמנם מופיע בחזית הפוסטר של הסרט, אך בפועל תפקידו פחות משמעותי. מדובר בסרט בדרגת איכות נמוכה מאד. התסריט גרוע מאד, השתלשלות העניינים מוצגת בצורה לא טובה. קטעי האקשן משעממים מאד, אין תפניות גדולות וגם סצינת הסיום בה ג'רמי מחסל את הייגן לא מרשימה. לעיתים נראה היה שמדובר בסרט חובבים.

אז, לראות או לא לראות ?
לא לראות. אני לא מבין מדוע ברוס ויליס קישר את עצמו לפרויקט גרוע שכזה. מצד שני, בכלכלה של היום, אולי הוא זקוק להכנסה נוספת...

 

תגובה 1:

Unknown אמר/ה...

אני מתפלא שיש לך זמן לסדרות עם כל הסדרות שאתה רואה.
מה גם שקצת מאכזב שכתבת על סרטים שיש להם ביקורות די רעות בכללי.
היה יותר נחמד אם היית רושם על סרטים בעלי קצת יותר עניין.