יום רביעי, 20 בפברואר 2013

עונת הפיילוטים 2013: תמונת מצב של חמש רשתות הברודקאסט בארה"ב.




לאחר שעונת החורף האחרונה לא הצליחה לייצר להיטים גדולים, ברשתות חזרו אל חדרי הניהול והגבירו את ההזמנה של הפיילוטים לעונה הבאה. חמש רשתות השידור האמריקאיות הגדולות הזמינו השנה ביחד 98 פיילוטים (כולל אישור ישיר בלי להיזדקק לפיילוט), עלייה של 14% מהשנה שעברה, וקרוב למספרים של שנות האלפיים כאשר היו 6 רשתות שידור ברודקאסט. מדובר בעלייה הדרגתית: 79 פיילוטים בשנת 2010, 86 בשנת 2011 והשנה 98. העלייה מורגשת בעיקר ברשתות NBC ו CBS, כאשר רשתות ABC וה CW שמרו על אותם מספרים, ורשת FOX הזמינה פיילוט אחד יותר. להלן סקירה על מה שהרשת זקוקה וככל הנראה מה שהיא עומדת לאשר בעונת הפיילוטים הנוכחית.

רשת CBS משדרת מסרים מנוגדים בעונת הפיילוטים הנוכחית. הרשת הזמינה 23 פיילטים (12 קומדיות ו 11 דרמות) לעומת 15 (8 קומדיות ו 7 דרמות) בעונה שעברה, עלייה של 53%. אבל הצ'יף של הרשת, לס מונווס, הודיע בשבוע שעבר, שלמרות שהרשת הזמינה מספר פיילוטים גבוה יותר מבשנה שעברה, הרי שבעונה הבאה לא עומדים לאשר מספר רב של סדרות חדשות. ההערה שלו הפחידה רבים מהמפיקים של הפיילוטים החדשים המופקים עבור הרשת. כרשת היציבה ביותר, רשת CBS היא הרשת הקשה ביותר להנחית בה סדרות חדשות. אך השנה, עם כל כך הרבה פיילוטים עבור מעט מאד שעות שידור פנויות, הסיכויים הפכו לנמוכים יותר. התחרות גדולה יותר בגזרת הקומדיות, כאשר נראה שהמקומות תפוסים כבר עבור 2 סדרות, עבור הקומדיה החדשה Mom של צ'אק לאורי ולקומדיה אחת של גרג גארסיה. לאחר פלרטוט רגעי בעונה שעברה עם הרעיון של הרחבת רצועת הקומדיות ביום חמישי לשעתיים, נראה היה שברשת כנראה תקועים עם הפורמאט של 4 קומדיות ביום שני ו 2 ביום חמישי, אך עם 12 פיילוטים בגזרת הקומדיות, ברשת אולי יוסיפו חצי שעה נוספת, ביום חמישי או בערב אחר, כאשר 4 קומדיות כבר בטוחות לחזור בעונה הבאה: The Big Bang Theory, Two Broke Girls, Mike & Molly  ו How I Met Your Mother וברשת עדיין עובדים על חידוש Two And A Half Men לעונה נוספת. עם כל כך הרבה קומדיות בקנה שהן לא סיטקומים, רשת CBS ככל הנראה תאשר אחת מהן. השאלה היא רק: האם ברשת יצרו בלוק של שעה עבור קומדיות שהן לא סיטקומים, או שהיא תכניס קומדיה שכזאת לצד סיטקום ? בגזרת הדרמות, הצרכים של הרשת קטנים מאד, כאשר מעט מאד סדרות עומדות בפני ביטול: CSI:NY, שסיומה נראה קרוב מאד, הסדרה החדשה Vegas ואולי גם The Mentalist, לא יהיו כל כך הרבה משבצות שידור למלא לקראת העונה הבאה. האפשרויות של הרשת בגזרת הדרמה כוללים: דרמת עורכי דין (The Advocates), סדרות משטרה (Beverly Hills Cop, Backstorm), וסדרת רפואה (The Surgeon General) ויש גם מספר סדרות עם סיפור מסגרת מאחוריהן (Hostages, The Ordained).


איזה הבדל עושים חודשים בודדים. באם ברשת היו מקבלים את ההחלטות בתחילת עונת החורף, בשעה שהרשת שלטה בנתוני הדמו, ככל הנראה היא לא הייתה כה אגרסיבית. אך לאחר שהיא נפלה מחודש ינואר 2013 ממקום ראשון למקום רביעי ברשימה, ברשת הגבירו את הקצב והניסיונות, על ידי כך שהזמינו 26 פיילוטים (15 קומדיות ו 11 דרמות), כאשר ברשת כבר העניקו ישירות הזמנה לסדרה לקומדיה החדשה של מייקל ג'יי פוקס, בכך ברשת רשמו עלייה של 17% מהשנה שעברה, כאשר ברשת אישרו 23 פיילוטים (14 קומדיות ו 9 דרמות). בשעה ש Go On ו The New Normal מאבדות גובה, כאשר The Voice לא נמצאת שם בכדי להוביל אליהן, ובשעה ש Smash ו Do No Harm קרסו ברייטינג, הסדרות בעלות תסריט שנראות בטוחות לעונה הבאה נראות: Chicago Fire, Parks & Recreation, Grimm, Parenthood וכמובן Revolution אם היא לא תצנח בחלק השני של העונה. עם סף כניסה לחידוש נמוך בצורה יחסית, קיים סיכוי ש Community תוכל אולי להידחס פנימה, כאשר Go On ו New Normal עדיין בתחרות, אך כאשר The Office מסתיימת, רשת NBC מאבדת את הקומדיה היציבה ביותר שלה, ובכך ברשת יצטרכו להסתמך על קומדיות מתחילות. (הבה לא נשכח ש Modern Family של רשת ABC, פתחה כעוגן של ערב קומדיות של ארבע סדרות חדשות), וכפי שהוא הוכיח זאת יותר מפעם אחת, דיק וולף הוא מנהל משא ומתן גדול, וקיים סיכוי גדול שהוא יחזיר סדרה נוספת שלו לעונה הבאה Law & Order: SVU. במבט כללי, לרשת NBC יש משבצות שידור רבות למלא, כאשר ימי רביעי וחמישי צפויים לרענון כללי כמעט מאפס. לרשת יש מגוון אפשרויות, מסדרה בעלת אופי משפחתי (הפרויקט של שון הייז), סדרה העוסקת במערכות יחסים (הכוונה היא ל Joe, Joe & Jane), סדרות המתרחשות במקום העבודה (Assistance, The Gates). בצד של הדרמות, ניתן לציין מותחנים (Ironside, I Am Victor), סדרות בעלות קונספט מעט מורכב (Belive, Bloodline) ודרמה בעלת גוון מיתי (The Sixth Gun).


בשעה שהרשת שמרה, פחות או יותר על אותו מספר פיילוטים משנה שעברה (16 לעומת 15), ברשת FOX מסיטים את תשומת הלב מהקומדיות. בשנה שעברה, ברשת הזמינו 10 פיילוטים לקומדיות ורק 5 לדרמות; השנה, החלוקה שווה, 8 דרמות ו 8 קומדיות, כולל הסיטקום Dads של סת' מקפארלנס, אשר קיבל הזמנה ל 6 פרקים ישירות לסדרה מבלי לראות פיילוט. בניית ערב קומדיות של שעתיים ביום שלישי הייתה העדיפות הראשונה של הרשת השנה. ברשת קיבלו חדשות מעורבות בקשר לכך. New Girl ו Raising Hope, הקומדיות הוותיקות של הרשת, קיבלו נתונים סבירים (כאשר New Girl מתחילה גם להתאושש מחצי ראשון בינוני של העונה), אך הקומדיות החדשות: Ben & Kate (שכבר בוטלה) ו The Mindy Project שנאבקת על חייה לא הראו סימנים מעודדים וגרמו רשת לעבור באביב לשעה אחת של קומדיה בלבד. בשעה שברשת לא איבדו לחלוטין את האמון בקומדיות, כאשר Dads כבר בטוחה לעונה הבאה, ברשת שמים דגש רב יותר על הדרמות, לאחר שבעונה שעברה אישרו רק 2 דרמות חדשות בלבד: The Mob Doctor שכבר בוטלה ו The Following, שגם במידה ותחזור לעונה שנייה זה יקרה רק בינואר 2014. בשעה ש Fringe סיימה את דרכה ו Touch לא תזכה לעונה שלישית, אזור הדרמות של הרשת כמעט ריק לחלוטין, כאשר רק Bones הוותיקה בטוחה לעונה הבאה, אם כי סביר להניח ש The Following תצטרף אליה. לאחר שברשת נכשלו עם קומדיות הפונות לנשים, ברשת FOX פונים בקומדיות של השנה יותר לגברים (Dads, הקומדיה ללא שם של דן גור ומייק שור, Enlisted, וכמובן I Suck At Girls), בשעה שהיא גם מנסה קומדיות משפחתיות (The Gabriels, Friends, & Family, Two Wrongs). בתחום הדרמות, האפשרויות של הרשת נעות בין דרמת עורכי הדין Rake, לדרמת המשטרה Gang Related, לדרמה העל טבעית Sleepy Hollow, לדרמה בעלת נושא מורכב Delirum ולפרויקט העתידני של ג' ג' אברהמס וג. ה. וויין.


ברשת ABC שמרו במדויק על ההזמנה של העונה שעברה: 24 פיילוטים עם חלוקה שווה בין דרמות לקומדיות. ברשת לא יכולים להתענג על הפרויקטים של העונה, כאשר רק Nashville עשויה לחזור לעונה נוספת, אך ברשת יכולים לרשום הצלחה עם הסדרה Scandal בעונתה השנייה. אין הפתעות בקטגוריית הפיילוטים, הרבה קומדיות משפחתיות (How The Hell Am I Normal ? הקומדיה ללא שם האחים קוולן, Trophy Wife, Keep Calm, הקומדיה ללא שם של ג'ון לגוויזמו) נראות לגיטימיות להיכנס אל ערב הקומדיות של יום רביעי ולהצטרף אל הקומדיות הוותיקות Modern Family ו The Middle. לשאר הקומדיות יש גוון נשי (Pulling, Middle Age Rage, Bad Managment, Super Fun Night). בתחום הדרמות, אופרות סבון ממשיכות להיות הלחם והחמאה של הרשת עם Betrayal והסדרות בעלת נושא מרכזי מורכב: Gothica, Reckless ו Venice בעלות סיכוי גבוה יותר לקבל אישור. "מארוול" מנסה להיכנס פנימה עם .S.H.I.E.L.D של ג'וס ווידון, ובמידה וזה יקרה, היא ככל הנראה תשובץ בשעה 8 בערב יום חמישי, בשעת השידור שכשלה העונה עם סדרות כגון Last Resort ו Zero Hour (ובשנים האחרונות הכשלון בשעה זו עבור הרשת הוא מהדהד). Big Thunder צפויה גם היא להיות בתחרות ולהוות את הסדרה בנוסח דיסני השנתית, היכן ש Beauty & The Beast הייתה בשנה שעברה ו Once Upon A Time הייתה בעונה הקודמת.


רשת ה CW שמרה על אותו מספר פיילוטים משנה שעברה - 8 (למרות שבעונה שעברה היו 6 פיילוטים ו 2 מצגות), כולל הספין אוף של The Vampire Diaries, הכוונה כמובן לסדרה The Originals. נמשך המעבר מאופרות סבון לסדרות שפונות יותר אל הצד הגברי בנושאים עתידניים\על טבעיים\מדע בידיוני, מגמה אותה מוליך מארק פדוויץ, נשיא הרשת, כאשר אין אפילו אופרת סבון אחת בסגנון Gossip Girl ו 90210. ההסבר לכך שניתן למצוא פיילוטים לסדרות כגון The Originals, The Hundred, The Tommarow People נעוץ בכך ששלש הסדרות המצליחות של הרשת, היחידות גם שחודשו עד עתה לעונה נוספת, הן: The Vampire Diaries, Arrow ו Supernatural, בשעה ש Gossip Girl סיימה את דרכה ו 90210 הניבה בפרק האחרון כ 500 אלף צופים בלבד !!! אפילו הפיילוטים הרומנטים היחידים של הרשת, The Selection, Reign  ו Oxygen הן סדרות בעלות קונספט מורכב, כאשר The Selection ו Oxygen בעלי גוון עתידני ו Reign בעלת גוון היסטורי. בשעה ש The Originals נראית כמעט בטוחה לעונה הבאה, כאשר היא צפויה לקבל את משבצת השידור אחרי The Vampire Diaries וביום רביעי Arrow ו Supernatural סגורות לעונה הבאה, לרשת יש שני ימים סולידיים מאד (ובעיקר נעולים) בלוח השידורים לעונה הבאה. באשר לשאר הסדרות, הנתונים בעת האחרונה של הסדרה Hart Of Dixie אולי יעניקו לה עונה נוספת, כאשר Beauty & The Beast נראית גם היא עם סיכויים טובים לשוב לעונה נוספת. The Carrie Diaries עם נתונים מחפירים המשתווים לנתוני Emily Owens MD, שכבר בוטלה השנה, וכנראה תצעד בעקבותיה, וגם סיכויה של Nikita לא נראים גבוהים במיוחד, למרות שלאחרונה היא רשמה שיא עונתי.


הערה: הניתוח מבוסס על כתבה של נלי אנדרווה, כתבת התרבות האמריקאית.

הערה 2: לקבלת מידע על הפיילוטים: http://tvbyd1d1.blogspot.co.il/2013/02/2013-5.html.

הערה 3: אין בכתבה הנ"ל בכדי להעיד על לוח ההערכות שלי לעונה הבאה. הלוח המעודכן ייתפרסם בתחילת חודש מרץ.

2 תגובות:

techtik אמר/ה...

כמו תמיד תענוג לקרוא. תודה על עוד פוסט משובח ואיכותי :-)

Unknown אמר/ה...

טאץ' בוטלה?