יום ראשון, 24 בפברואר 2013

בוודאי שמתם לב ש...



יעל גרובלס קיבלה תפקיד ראשי בפיילוט של רשת ה CW. הייתם מאמינים ? יעל גרובלס, שלפני ארבע שנים אף אחד לא היה מודע לקיומה אפילו בישראל, קיבלה את התפקיד הראשי לפיילוט The Selection, פרויקט שרשת ה CW מנסה להרים זאת השנה השנייה ברציפות. נכון שמדובר בגאווה ששחקנית ישראלית מקבלת תפקיד ראשי בפיילוט בארה"ב (ולא תשחק גופה כמו נועה תשבי...), ויעל הייתה נחמדה מאד בסדרה "האי", אבל לקבל תפקיד ראשי בסדרה המבוססת על סרט הקולנוע The Hunger Games ? יעל אמורה להיות המקבילה של ג'ניפר לורנס, האישה שנבחרה השנה לאישה הסקסית ביותר בעולם, אפשר בכלל להשוות בין השתיים ? צריך גם לזכור שבניסיון קודם של הפיילוט את התפקיד הראשי גילמה איימי טיגרדן וגם במקרה הזה יעל נופלת ממנה ביופי ובכישרון משחק. אז, מישהו מוכן להסביר לי כיצד זה קרה ?

הדמות של "הכובען המטורף" בסדרה Once Upon A Time מלוהקת מחדש. ברשת ABC הודיעו כי סבסטיאן סטאן, אשר גילם את הדמות של "הכובען המטורף" בסדרה עד עתה יוחלף בשחקן אחר. הסיבה ? ברשת מתכננים ספין אוף לסדרה שבמרכזה הדמות של "הכובען המטורף" ומכיוון שסבסטיאן סטאן לא יכול להיות פנוי לעונה שלמה, ברשת מעדיפים ללהק את הדמות מחדש. כפי שאני רואה את הדברים, ניתן להבין את הרצון של רשת ABC להשיק ספין אוף לסדרה מצליחה, אך מה שאני לא מבין זה מדוע ברשת נזכרו בכך עתה ? האם לאחר שברשת ראו שברשת NBC מפתחים סדרה חדשה שאמורה להיות המשך ל"עליסה בארץ הפלאות", הם החליטו לנסות פרויקט דומה ? כי על פניו, נראה שזה היה התהליך. צריך גם לזכור שבשנה שעברה ברשת ABC ניסו מהלך דומה עם הפרויקט Beauty & The Beast, שבסופו של דבר לא אושר לסדרה, לאחר שרשת ה CW הודיעה שהיא מפתחת פרויקט דומה. בסופו של דבר, ייצא לרשת שם של מעתיקה והנתונים שלה, שגם כך לא הכי גבוהים, עלולים לצנוח יותר.

הסדרה The Walking Dead מרסקת כל דבר שנקרה בדרכה. הסדרה The Walking Dead חזרה לפני שבועיים מחופשה והיא ממשיכה להציג נתוני רייטינג יוצאי דופן, אשר הפתיעו אפילו את האופטימיים ביותר מקרב מעריצי הסדרה (6.1 נק' מדד בפרק החזרה מחופשה !!!), אבל הנתון המעניין הוא מה שהיא עושה לנתוני הרייטינג של רשתות  ABC ו CBS. את הסדרות של רשת ABC היא מוטטה כמעט לגמרי, כאשר הסדרה Revenge ירדה לאזור 1.8 נק' מדד ואפילו Once Upon A Time מאבדת גובה לכיוון 2.4 נק' מדד בפרק ששודר ביום ראשון שעבר. גם הערב של רשת CBS קורס בשל כך, כאשר The Good Wife ירדה לשפל של 1.3 נק' מדד בשבוע שעבר ואילו The Mentalist לא הייתה רחוקה מאחוריה עם 1.6 נק' מדד. מדובר כבר בתופעה שראוי לחקור מעט יותר לעומק ובמיוחד, מה גרם לסדרה, שנתוני הרייטינג שלה בעונה הראשונה היו טובים, אבל לא עד כדי כך גבוהים, להפוך לסדרה היסטרית, שאולי תסיים את העונה בין שתי הסדרות בעלות נתוני הרייטינג הגבוהים ביותר, מבין כל הרשתות, כולל רשתות הברודקאסט (ביחד עם The Big Bang Theory).

הסדרה The Following מתייצבת. למי שזוכר, בסקירה של הסדרות שאמורות לעלות בחצי השני של העונה, סימנתי את הסדרה The Following כסדרה היחידה שיכולה להצליח. עושה רושם, לפחות עד עתה, שהתחזית שלי מתגשמת. לאחר התחלה טובה מאד של 3.2 ו 3.3 נק' מדד, הסדרה הידרדרה ל 2.6 נק' מדד, אולם בשבועות האחרונים עושה רושם שהסדרה התייצבה על 2.9-2.8 נק' מדד. עדיין מוקדם לנתח את נתוני העונה הראשונה של הסדרה, אך ניתן להצביע על מגמה אותה ברשת FOX משוועים לשמר, מגמה של יציבות. קשה לי לראות את הסדרה חוצה שוב את גבול 3.0 נק' המדד, אבל עושה רושם שברשת יכולים לנשום לרווחה ולרשום לעצמם הצלחה אחת השנה (והם צריכים את זה), גם אם לפני שלש שנים הנתונים הללו היו נחשבים לבינוניים בלבד. במצב של מרבית הרשתות השנה (מלבד רשת CBS), מדובר בהצלחה. עכשיו נותר רק לראות האם היא תשמר.

להחלטה טיפשית נוספת של רשת NBC. קוראי הבלוג מודעים לכך, שבחצי ראשון של העונה בעקבות ההצלחה של The Voice, הרשת רשמה הצלחה ביום שני עם Revolution. ברשת החליטו שמכיוון ש The Voice יוצאת למספר חודשים של הפסקה בין 2 העונות שלה, הם יוציאו את Revolution לחופשה ביחד איתה, אולם הנתון שאולי רבים מהצופים (והקוראים) לא שמו לב אליו היה, שברשת החליטו להשאיר את הקומדיות של יום שלישי, Go On ו The New Normal, שתוכנית התוצאות של The Voice הובילה אליהן. התוצאה ? שתי הקומדיות החדשות התרסקו !!! צריך לזכור, ש Go On נחשבה בחצי הראשון של העונה להצלחה ונעה בין נתונים של 2.4 ל 2.8 נק' מדד בממוצע ואילו The New Normal סיפקה נתונים סבירים. מעניין יהיה לעקוב אחר נתוני הסדרות כאשר The Voice תחזור בעונה חדשה והאם העלייה הצפויה בנתוניהן תספיק בכדי להעניק להן עונה נוספת.

לנתוני הרייטינג של הסדרה Suburgatory. צריך לומר זאת בפה מלא, מדובר בנתונים מאכזבים מאד. ביום רביעי האחרון, הסדרה שודרה לאחר פרק של Modern Family, אשר הניב 4.0 נק' מדד ומה השיגה Suburgatory ? נתונים של 2.0 נק' מדד בלבד !!! כלומר, הסדרה איבדה מחצית מהנתונים שהסדרה המובילה של הרשת השיגה לה. בעונה הקודמת, נחשבה הקומדיה להצלחה גדולה, אולם עושה רושם שבעונה השנייה שלה היא איבדה את כוחה, כמו כל הערב של הרשת: The Middle הסתפקה ב 2.3 נק' מדד ואילו The Neighbors הגיעה ל 1.9 נק' מדד. תראו מה עושה החלטה אחת טיפשית של הרשת. ההחלטה הייתה ניסיון להשיק את The Neighbors במקום להשאיר את ערב הקומדיות מהעונה שעברה, ערב שהיה מוצלח מאד בנתוני הרייטינג. עכשיו כבר מאוחר מדי להתחרט. בהחלטה אחת הרשת איבדה כמעט את כל הערב.(וגם Nashville סובלת מכך). לא לחינם הרשת נמצאת כמעט באותה סירה כמו רשת NBC, או לפחות בדרך לשם.

השבוע יסיימו את העונה 6 תוכניות ויעלו 2 סדרות חדשות.
הסדרות שסיימו את העונה:
יום ראשון: Black Mirror, Ripper Street.
יום שני: Bunheads.
יום שלישי: Death In Paradise.
יום רביעי: Top Chef.
יום שבת: Star Wars: The Clone Wars.

הסדרות שיעלו במהלך השבוע:
יום שלישי: Golden Boy.
יום רביעי: Psych.

3 תגובות:

שקד אמר/ה...

אני כ"כ אוהב את הפינה הזו..
תגיד לי, נועה תשבי באמת שיחה גופה? זה רציני?

gil אמר/ה...

כל הכבוד ל"the walking dead"
עושים עבודה טובה שמה..

רועי אמר/ה...

בנוגע ליעל "ג`יני " גרובלס אני שמח מליהוקה לתפקיד ראשי בסדרה אמריקאית אך השמחה הזו היא אך ורק מתוקף היותי פטריוט
בתכלס אני סבור שאף במאי ישראלי לא היה מלהק אותה לתפקיד ראשי בסדרה שלו וזו מהסיבה שהיא פשוט לא מספיק טובה,
היא יכולה לשחק תפקידיים משניים בסדרות ישראליות אך מפה ועד תפקיד ראשי בסדרה אמריקאית המרחק הגדול.
למרות כל האמור לעיל אני מקווה שהיא תצליח ותפתיע את כולם וקצת צר לי שהידיעה עברה בשקט יחסי כי זהו הישג גדול.
רועי
"קורא נלהב של הבלוג"