יום שלישי, 19 בפברואר 2013

ניתוח: כיצד נתוני DVR ופלטפורמות נוספות יכולות לשנות את המבט שלנו על נתוני הרייטינג.



כתבתי בעבר כיצד הרייטינג המפורסם ביום שלמחרת באתרים רבים הוא רק חלק מהתמונה הכוללת בנושא קהל הצופים. הנתונים הראשוניים מספרים כמה אנשים צפו בתוכניות בצורה ישירה או בתוך כמה שעות משעת השידור (DVR), אך הם לא לוקחים בחשבון את הצופים שצפו בפרקים ביום שלמחרת, במהלך הימים שלאחר מכן או בפלטפורמות אחרות כגון Hulu או באתר הרשת. כמובן, שבמקרים מסוימים, אפילו נתוני ה DVR לא משמעותיים: ההשקות הראשונות של תוכניות כגון: Smash, Monday Mornings ו The Job היו כל כך גרועות, שנדמה שגם לאחר הוספת הקהל הנוסף הנתונים לא היו נראים טוב יותר. אך בשל ההייפ הגדול סביב פרסום נתוני הרייטינג של Nielsen, נדמה שהגיע הזמן לבחון כיצד נתוני ה DVR (ושיטות צפייה אחרות) יכולים להוות שינוי בניסיון להעריך מה מצב התוכנית בכל הקשור לצפייה. להלן, 4 מספרים שצדו את העיניים בעת האחרונה.

ב 21 בינואר 2013 השיקה רשת FOX את הסדרה The Following וקיבלה נתונים חזקים מאד באותו הלילה, כאשר דווח שבסך הכל באותו יום צפו בסדרה 10.42 מיליון צופים, לפחות לפי Nielsen. כאשר מוסיפים את נתוני 7 הימים ב DVR (בטבלאות זה נקרא L+7), המספרים קופצים ב 4.68 מיליון, כלומר ב 45%, ומסתכמים בקצת מעל 15 מיליון צופים. זה בדרך כלל הנתונים שהרשתות משחררות, אך ניתן להוסיף לגביה נתונים נוספים, אשר מוכיחים שקהל רב יותר צפה בפרמרייה של הסדרה. ברשת מציינים שמעט יותר ממיליון צופים צפו בסדרה ב VOD בשבועיים הראשונים מאז שידור הפרק, בשעה ש 1.4 מיליון צופים צפו בפרק בצפייה ישירה ב Hulu או באתר הרשת. הרשת גם שידרה בשידור חוזר את הפרק ב 25 בינואר והניבה 2.84 מיליון צופים. כאשר מצרפים את כל הנתונים הללו, בהתאם לדיווחים של רשת FOX, יותר מ 20 מיליון צופים צפו בפרק הפתיחה של The Following. מדובר בנתונים כפולים מנתוני פרק הפתיחה של הסדרה 24, הרבה לפני שנכנסו נתוני ה DVR ו Hulu בכלל היו קיימים. ומדובר בנתונים דומים ללהיט הגדול ביותר של הרשת בעשור האחרון, House, אשר הניבה בעונת השיא שלה (2007-2006).

ברשת CBS עדיין יש סדרות שמניבות נתוני רייטינג טובים בלי תוספות של הפלטפורמות הנוספות. NCIS מניבה יותר מ 20 מיליון צופים בכל פרק בממוצע, אך ראו כיצד נתוני ה DVR משפיעים על הסדרה Elementary. הפרק של לפני שבועיים, הראשון לאחרי הפרק ששודר בערב הסופרבול, הניב מעט מתחת ל 11 מיליון צופים בדיווח הכולל של הערב לפי Nielsen. עד כה, הרשת הוסיפה 3 מיליון צופים מ DVR ובכך הנתונים עלו ל 14.2. ובקרב הנתונים של הצופים מתחת לגיל 50, הדרמה קפצה מ 2.3 ל 3.4 נק' מדד. האם Elementary היא להיט ? לא, אך אין ספק שמדובר באחת מההצלחות של העונה, במיוחד כאשר מחשיבים את הצופים שאוהבים לצפות בסדרה בזמנם הפנוי.

ועכשיו הגענו אל The Americans, הסדרה החדשה של רשת FX. לאחר השקה מוצלחת של הסדרה הקרובים הנתונים לפני שלשה שבועות היו קרובים במעט לנתוני השיא של הרשת (יותר מ 3 מיליון צופים באותו יום), הרשת ספגה פגיעה רצינית, כאשר נתוני Nielsen הראו שהפרק השני הניב מתחת ל 2 מיליון צופים. אך כאשר מוסיפים את נתוני ה DVR בשלשת הימים הראשונים, קהל הצופים קופץ ב 58% ל 3.1 מיליון צופים. עדיין מדובר בפחות מ 4.6 מיליון הצופים (בסיכום הכללי) שצפו בפרק הפתיחה בשלשת הימים הראשונים, אך זה כבר לא כל כך נורא, כפי שהנתונים הראשוניים הראו. כמו כן, הנתונים הללו מראים שרבים מהצופים, שנדמה היה שזנחו את הסדרה, פשוט צופים בה במועדים אחרים.

לא מדובר רק בסדרות חדשות המושפעות מהתהליך. הסדרה Modern Family של רשת ABC ראתה קפיצה גדולה באחוזי הצופים שצפו בסדרה ביום שהוא לא יום רביעי. לדוגמא, בפרק של ה 23 בינואר, כאשר נתוני הערב יצאו נראה היה ש American Idol דרסה את הלהיט של רשת ABC. הסדרה Modern Family השיגה 4.2 נק' מדד בקרב צופים מתחת לגיל 50 בנתוני היום שלמחרת בשעה ש American Idol השיגה 5.5 נק' מדד. אך כאשר מוסיפים את נתוני ה DVR של כל השבוע, הרייטינג של Modern Family's מזנק ב 60%. התוכנית American Idol קיבלה קפיצה קלה גם כן, אך רק ב 20%. הסיכום הכללי הראה את הנתונים הבאים: Modern Family עם 6.7 נק' מדד, בשעה ש American Idol הסתפקה ב 6.6 נק' מדד. באותו שבוע Modern Family סיימה כתכנית עם נתוני הרייטינג הגבוהים ביותר של אותו שבוע.


הערה: הניתוח מבוסס על כתבה של ג'וזף אדליאן, כתב התרבות האמריקאי.

אין תגובות: