יום ראשון, 24 בפברואר 2013

פינת המענה לקוראים, והשבוע: Once Upon A Time , Touch, Deception, Teen Wolf ועוד...

נתחיל עם מספר הודעות.

1. נכון שציינתי שבכדי להגיב צריך לתת שם או כינוי, אבל לא אסבול שפה גסה בין אם זה בתגובה או בכינוי. לדוגמא, אחד או אחת המגיבים בחר\ה את הכינוי "לכו תיזדיינו" בכדי לשאול מספר שאלות. רק משום שלא פרסמתי את הדרישה הנ"ל עד עתה אענה על השאלות שהנ"ל הציג\ה. בפעם הבאה, לא רק שלא אגיב על ההודעה, אלא אמחק את התגובה לחלוטין. כל מה שאני מבקש זה שתשמרו על לשון נקייה. זה הכל.

2. בשבוע הבא אפרסם את לוח ההערכות המעודכן לגבי חידוש סדרות לעונה הבאה. יש למה לחכות.


ועכשיו, לחלק העיקרי, של השאלות והתשובות:

השאלה הראשונה מגיעה מרועי בהתייחס לכתבה שפירסמתי על כך שצריך לסגור את הזכיינית "קשת":

לדי 1 די1 אני ממש נסער מהרצון שלך לסגור את הזכיינית קשת.
לדעתי אתה פשוט בן אדם איכותי אולי אפילו יותר מדיי איכותי שכועס שלא משודרים תכנים מספיק איכותיים בשבילו בטלויזיה, לדעתי אתה אפילו יהיר ושחצן.
מה לעשות שעם ישראל הוא עם זבל שמעדיף לראות טראש טהור (ואת זה ניתן לראות עוד בעידן טרום הריאליטי
אצל דודו טופז ושות) במקום תוכניות איכותיות. תראה לי בכל תולדות הטלויזיה הישראלית תוכנית איכותית שהצליחה מבחינת רייטינג, אתה לא תמצא אולי רק את חטופים שלדעתי היא לא מספיק טובה והיא מתבססת על הטרגדיה בחטיפת גלעד שליט ובלי זה הייתה נכשלת.
דבר נוסף הוא התנהלות כלכלית לא נכונה של כל תעשיית הטלוויזיה וכן גם של ערוץ 10 החביב עליך שביזבז 5 מיליון דולר על הריאליטי הגרוע ביותר בישראל ואני מדבר על 24/7 כמובן מבלי הבזבוז הזה ומשכורות העתק לעיתונאים
שערקו מערוץ 2 אולי הערוץ היה מצליח יותר.
לסיכום לדעתי הטענה שלך לסגירת קשת היא שחצנית, מגעילה, לא מחושבת, ולא נכונה אך יש מקום ללוח שידורים הטרוגני היכיל סדרות איכות (וחבל שלא הזכרת את עובדה בסדרות האיכות של קשת) לצד הריאליטי.
אני אפנה אותך לרעיון של אבי קושניר במוסף 7 לילות מלפני שלושה שבועות, מדובר על בן אדם ששנים מזגזג ועובר מאיכות (החיים זה לא הכל,תיאטרון,מטאליק בלוז) לשעשועונים וריאליטי ואומר בגלוי שבלי הכסף מהשעשעונים והריאליטי לא היה כסף לאף אחת מן ההפקות האיכותיות בארץ.

מצפה.לשמוע את תגובתך
רועי
"קורא נלהב של הבלוג"



תגובה:

ככה אתה רוצה לעזור לי לנהל את הבלוג ? עם העלבות ? סתם, אני צוחק, לכל אחד יש זכות לדעה משלו ואני מעריך אותה, גם אם הוא טועה.
בוא נפרק את הטענות שלך לגורמים:
1. אתה טוען שהטענה שלי יהירה, מגעילה ושחצנית. ואני שואל, למה ? בעולם האקדמי, אתה אמור להעלות תיאוריה ואח"כ לנסות ולהוכיח את הטענה. לפי דעתי, 4 דוגמאות לספינות הדגל של "קשת" הינן בגדר הוכחת הטענה ועד כמה שאני רואה, לא הפרכת את הטענות שלי לגבי הרשת, פשוט אמרת שצריך להשלים עם זה שיש זבל בטלוויזיה. ואני שוב שואל, למה ? בגלל שהציבור אוהב את זה ? אני לא רוצה להשלים עם זה ולכן אני מעלה את הטענה שלי.
אני לא יודע אם אתה צופה בסדרה "דוקטור הו", אבל היה פרק שבעקיפין עסק בתוכניות הריאלטי ("והאח הגדול" במיוחד), חפש את הפרק ותבין לבד את הסאטירה שנכתבה ועד כמה שהיא מוקצנת, במקור היא נכונה.
2. אתה טוען שלאורך ההיסטוריה של הטלוויזיה אין תוכניות איכות. התשובה שלי לכך היא: זה לא מדויק, כי הכוונה שלי היא לאו דווקא לסדרות וסרטים, ובעבר היו תוכניות שכן היו ברמה קצת יותר גבוהה. תוכניות כמו "פופוליטיקה" ו"המעגל" (בשנות התשעים) הרסו אותם והכינו את הקרקע לתוכניות הריאלטי. מבחינת הזכייניות של ערוץ 2 דווקא "טלעד" שקרסה בטרם עת הייתה איכותית יותר והוכיחה שניתן לעשות זאת אחרת. הבעיה היא, שכאשר העם ראה שמצד אחד נותנים לו זבל מהדרגה הנמוכה יותר ("קשת") ומצד שני יותר איכות ("טלעד") הוא בחר בזבל, ולכן המשיכו עם הזבל הזה כדי להמשיך ולייצר הכנסות. וכאן תמונה הבעיה. האם צריך להשלים עם זה ? לפי דעתי, לא. ולכן הגיעה הקריאה שלי.
3. לגבי ההתנהלות הכלכלית, אני לא טוען שערוץ 10 הוא "טלית שכולה תכלת", ולראיה אני לא סובל את "הישרדות" ורואה בה את סוג המציצנות שיש ב"אח הגדול" וזה גרוע עוד יותר, משום שהאנשים שם בבגדי ים. כל מה מה שאני טוען, זה שהערוץ הזה מנסה יותר. וכן, גם אני טוען שהמשכורות ששולמו לטאלנטים בערוץ גבוהות מאד, אבל עדיין זה לא מצדיק את הזבל ש"קשת" מעלה.
4. לגבי הטענות שלך, שבלי שעשועונים וריאלטי לא היה כסף להפקות איכות (קושניר). איזה בדיוק תוכניות איכות יש  ב"קשת" ? הזכרת מספר תוכניות. לגבי "חטופים", אתה הזכרת את העובדה שגם היא לא מספיק טובה. לגבי "עובדה", אולי בעבר היא הייתה רלוונטית, אך לצערי בשנים האחרונות היא יותר בגדר בדיחה ובעיקר "פופוליסטית" ולא נחשבת בעיני לתוכנית תחקירים אמינה. לגבי "ארץ נהדרת", אני לא חושב שבשנים האחרונות שלה היא שווה את ההייפ שמסביבה, בוודאי לא כפי שהייתה בשנותיה הראשונות. וגם אם כן, במידה והזכיינית תיסגר, סביר להניח שערוץ כלשהו יקפוץ על ה"מציאה" וישאיר אותה בחיים.
5. אתה טוען שרצוי שיהיה לוח הטרוגני יותר ולצד הריאלטי יהיו יותר תוכניות איכות. הבעיה היא ש"קשת" דוחפת יותר לכיוון הריאלטי והזבל. הניסיון לשדר את תוכניות סיום העונה של "אייל גולן קורא לך" בערוץ 2 היא רק הדוגמא האחרונה לכך (ניסיון שנכשל). רק תראה מה שהזכיינית עשתה לערוץ 24, ערוץ שמוגדר כערוץ המוזיקה. מישהו באמת יכול להגדיר אותו כך היום ?
6. לגבי שעשועונים, זה עוד נסבל, במיוחד בהשוואה לתוכניות הריאלטי, משום שלפחות יש שאלות טריוויה, אבל איפה יש שעשועונים ב"קשת" ?
לסיכום, הטענה שלי נכונה ולא ראיתי שום משפט בתגובה שלך שיוכיח לי אחרת. לגבי הניסיון להציג את הטענה כשחצנית, אם הרצון לראות משהו יותר איכותי (ולאו דווקא סדרות) מאשר תוכניות ריאלטי מציצניות ("האח הגדול") פוגעות בילדים ("בית ספר למוסיקה"), או תוכניות מאוסות שעבר זמנן ("אייל גולן קורא לך", "כוכב נולד"), עושה אותי שחצן, אז קרא לטענה שחצנית. אני לא חושב כך.

להלן מקבץ שאלות:

1. למה ביטלו את Tower Prep?

2. מה הסרט של שנות ה90 שהכי אהבת?

3. מתי nbc ישדרו את שאר הפרקים של do no harm?

4. טאץ' בוטלה?



תגובה:

1. משום שהסדרה לא הניבה נתוני רייטינג מספקים וחבל, מדובר בסדרה נחמדה מאד.

2. אני לא יכול לציין סרט אחד במיוחד, אבל היו מספר סרטים שאהבתי, בין היתר: "שקרים אמיתיים", "צבע הלילה", סרטי "נשק קטלני", "באטמן לנצח" (למרות הקטילה של המבקרים), "המלאך" (סרט נהדר) ועוד...

3. לא ברור כרגע, יכול להיות שהפרקים ישודרו בקיץ או שהם יהיו זמינים באתר הרשת בלבד עד שיצאו ב DVD ובלוריי.

4. לא, אבל עושה רושם שבתום העונה היא תבוטל.

השאלה הבאה מגיעה מ MichaelXD123 :

מה דעתך על teen wolf וthe vampire diaries ואיזו סדרה יותר טובה לדעתך?



תגובה:

עד כמה שזה ישמע מוזר, לפי דעתי שתי הסדרות פונות לקהלים שונים. בעוד ש Teen Wolf פונה יותר לקהל הגברי, הרי ש The Vampire Diaries פונה יותר לקהל הנשי. בעיקרון, אני אוהב יותר את Teen Wolf. לגבי דעתי עליהן, על Teen Wolf פרסמתי ביקורת לעונה הראשונה ואני נשאר בדעה שלי לגביה. לגבי The Vampire Diaries פירסמתי "שלב סיכום עונה" לכל עונה שלה, חפשו את הסיכומים הנ"ל בבלוג.

השאלה הבאה מגיעה מאדיר לוי :

לא ענית לי .. רציתי לשאול אותך מאיפה הגיע השם D1D1 .. ?

תגובה:

סתם, זה היה כינוי שחשבתי עליו, לא שיש מאחוריו פילוסופיה גדולה או משהו כזה. חשבתי שזה נשמע קליט ומתאים לבלוג שיעסוק בסדרות טלוויזיה. למה זה כל כך חשוב ?

ועתה לשאלות שהגיעו במייל:

שאלה ראשונה מתייחסת לסדרה של רשת NBC:

הייי D1D1,

רציתי לשאול את דעתך על הסדרה  deception.

תודה :)



תגובה:

פירסמתי עליה ביקורת, לפחות לפי שני הפרקים הראשונים שלה, לא שיניתי את דעתי עליה מאז. להלן הלינק לביקורת:
http://tvbyd1d1.blogspot.co.il/2013/01/deception-2-1-nbc.html

השאלה הבאה מתייחסת לסדרה של רשת ABC:

אתה חושב ש Once Upon A Time תתאושש מהירידה שלה בנתונים? (מ 3.1 ל 2.2?)
אתה מעוניין שהיא תעלה?
 
 
 
תגובה:
 
הנתונים הסופיים של אותו ערב הראו שמדובר ב 2.4 נק' מדד. בכל מקרה, כפי שציינתי היום בפינת "בוודאי שמתם לב ש..." הסדרה The Walking Dead הורסת את הערב עבור רשתות הברודקאסט, לפי דעתי כאשר היא תסיים את העונה, Once Upon A Time תתאושש מעט, אבל היא כבר לא תחזור למספרים של שנה שעברה, זה כבר ברור. לגבי דעתי, כן, הייתי רוצה שהיא תישאר על המסכים עוד מספר שנים ולכן הייתי רוצה שהנתונים שלה ישתפרו.


חג פורים שמח לכולם,
מי ייתן ותעלו חיוך על פניכם בכל יום בשנה.
D1D1

3 תגובות:

Unknown אמר/ה...

לגבי הכינוי שלי
זה הכינוי שנרשמתי איתו למייל (עוד לפני שהגבלת את הגישה של התגובות בבלוג)
אם הייתי יודע שרק משתמשים רשומים יכולים להגיב בבלוג שלך הייתי נרשם עם כינוי אחר
ורציתי להגיד לך לבטל את הגבלת הגישה של התגובות כי באמת שלא באלי להגיב עם כינוי כזה

רועי אמר/ה...

לדי 1די1 שלום
אני מודה לך על התשובה המנוסחת היטב
רואים שהשקעת עבודה ומחשבה רבה בכתיבת התשובה ועל זה אני מוקיר לך אך ברשותך ארשום את התייחסותי לתשובה שלך,אינני מצפה לפתיחת סוג של וויכוח בנושא לכן אתה לא חייב לענות לי על תגובה זו
אנסה לחזק את התייחסותי בעובדות ככל האפשר וכמוך אחלק את התייחסות לחלקים:
1.מותר לך למחות על הזבל בטלוויזיה הישראלית (ואני אהיה ראשון המצטרפים) אך להזכירך קשת היא זכיינית של ערוץ ברודקאסט שמכוון למכנה הרחב ביותר ולקהל צופים. רב ככל האפשר לכן במקרה זה הערוץ צריך לשדר את התוכניות שרוב האנשים אוהבים כדי לשמור על האינטרסים שלו שהם להרוויח כמה שיותר כסף ואם במקרה זה רוב הציבור אוהב ריאליטי,אין מניעה לשדר ריאליטי ואין שום בסיס לרצונך למנוע מקשת לשדר ריאליטי
השאלה היא האם הציבור באמת אוהב ריאליטי או שפשוט הרגילו אותו לכך? האם הציבור בכלל רוצה.לשנות את לוח השידורים שלו או שהוא מרוצה מן הקיים? אשמח אם תענה לי על כך.
2.לגבי תוכניות ישראליות איכותיות שהצליחו בריטיינג, אני מודה שהגזמתי שאמרתי שלא היו קיימות כאלה אך אינני מסכים עם הטענה שפופוליטיקה שהזכרת היא תוכנית איכותית,הרעיון שלה היה נכון ומתאים לאותה תקופה אך עם הזמן היא הפכה למופע של צרחות שהשפיע על דור שלם.
תוכנית שמזכירה מאוד את פופוליטיקה של אז היא יציע העיתונות המשודרת כיום בערוץ הספורט.
בנוגע למעגל,לדעתי זהו אחד החידושיים הטלוויזיונים הגדולים בתולדות הטלוויזיה העולמית,תוכנית שמהווה כור היתוך תרבותי והפגישה אנשים שלא היו נפגשים בסיטואציה אחרת בצורה תרבותית ושקטה (בשונה מהאחריות הגדול שמבצעת את אותו דבר אך לוקחת לכיוון הטראשי והמכוער)
דבר אחד נוסף שברצוני להוסיף על המעגל הוא שרשת החזירה אותו.לשידור לאחר 13 שנים שזהו צעד מבורך.
3.בנוגע ללוח השידורים ההטרגוני,לא הבעת שום דעה על כך
אני מניח שאתה בעד וכדי להביע את.תמיכתי בלוח שידורים שכזה אשאל אותך שאלה
האם יש מדינה אחת בכל העולם שאינה משדרת ריאליטי בערוצי הברודקאסט? מובן שלא
אז אין שום הצדקה לאי שידור זאנר שכזה בישראל בשונה משאר העולם
טענה נוספת שיש לי להציג קשורה ל2 המדינות שנחשבות למדינות המשדרות את סדרות הטלוויזיה האיכותיות ביותר:ארהב ואנגליה
ב2 המדינות האלה משודרות תוכניות ריאליטי רבות וזה לא מונע מהם לייצר תוכניות איכותיות.
לכן הטמעת.מודל שידורים כמו של המדינות הללו (שכולל לוח שידורים הטרוגני) במדינתו הקטנטונת רק יתרום.לאיכות.הטלוויזיה הישראלית.ולאיכות האזרחים במדינה בפרט.
לסיכום ברצוני לציין שאני תומך בשידור טלוויזיה איכותית ככל האפשר אך לדעתי זה אינו בר ביצוע.
ושוב תודה רבה על התגובה שלך ואשמח אם תקרא את התייחסותי.
רועי
"קורא נלהב של הבלוג"

רועי אמר/ה...

תיקון:האחריות.הגדול משמע האח הגדול