יום ראשון, 28 באוגוסט 2011

ביקורת: Against The Wall, עונה ראשונה, פרקים 4-1: חביבה, אבל אין בה משהו מיוחד.


אני לא יודע לכמה צופים יצא לראות את הסדרה האוסטראלית "בנות מקלאוד". הצופים המעט יותר בוגרים אולי יזכרו אותה כאשר שודרה בערוץ הולמארק לפני שברשת "הוט" החליטו להפסיק לשדרה. הסדרה שרדה שמונה עונות ואחת מכוכבותיה הייתה רייצ'ל קארפני, הבלונדינית והנאווה, שגם כיכבה בסדרה Cane בה שיחקה אלונה טל.

רייצ'ל מככבת גם בסדרה החדשה של רשת LifeTime, אשר לאחר התחלה גרועה עושה רושם שהיא מתייצבת מבחינת הרייטינג. עדיין לא מדובר בנתונים גבוהים כפי שהסדרה Army Wives משיגה, אבל עושה רושם שנכון לעכשיו קיים סיכוי שהיא תחזור לעונה נוספת.

הסדרה עוסקת באבי קוואלסקי (קארפני), בת יחידה במשפחת שוטרים שיש לה שלושה אחים וגם אביה הוא שוטר, אשר מחליטה לנסות ולהתקדם והדרך היחידה שלה היא להתקבל ל"יחידה לחקירות שוטרים". בכך היא גורמת לכל משפחתה לצאת נגדה. לא עוזרת לה העובדה שבתום פרק הפתיחה האח אליו היא מרגישה הכי קרובה, ריצ'י, מעורב בירי בנער שחום עור והמחלקה שלה נקראת לחקור באם הירי היה מוצדק. אבי נקרעת בין עבודתה למשפחתה.

לאבי יש שותפה חדשה בהריון בשם לינה (מריסה רמירז), היא מקיימת יחסי מין עם השותף של אחיה, בשעה שגבר אחר צד את עיניה, אבל היא מפחדת לקחת את הצעד הבא ולנסות לצאת איתו, למרות שהיא מאד מעוניינת וכך גם הוא.

מדובר בסדרת משטרה חביבה, אשר מתאימה מאד לרשת המשדרת, שבדרך כלל פונה לנשים מבוגרות ושמה נשים בתפקידים הראשיים. בשל היותה סדרת משטרה מרבית מהנושאים אליהם הצופים נחשפים ידועים מראש והשאלה היחידה שנשארת בלתי פתורה היא כיצד יטפלו בנושאים הללו. מצפייה בפרקים הראשונים לא ניתן לזהות בסדרה ניצוץ שיגרום לה להיות מיוחדת עבור הצופה. התסריט סביר מאד אבל לא ברמה גבוהה, המשחק טוב אבל לא מיוחד, פרט אולי לטריט וויליאמס, אשר מגלם את דמותו של קון, אביה של אבי, שזכור לרבים מהצופים מהסדרה "אוורווד".

לפי דעתי, בהפקה יכלו לקחת את הסיפור למחוזות קצת יותר קשים. התסריטאים יכלו ליצור קרע משמעותי בין אבי למשפחתה ומהנקודה הזאת להמשיך ולפתח את הנושא ואת מערכת היחסים של אבי עם כל הסובבים אותה, אבל נראה שלאחר מספר פרקים מועט בלבד המשפחה מקבלת אותה ובכך הסדרה הופכת לסדרת משטרה רגילה בלי סיפור מסגרת.

לסיכום, לא מצאתי בסדרה משהו גרוע, אבל אין בה גם משהו מיוחד. נעים מאד לצפות ברייצ'ל משחקת, צופים אולי גם יאהבו לשמוע שבפרקים הראשונים מראים אותה כשהיא עירומה (אבל מהגב) ולעיתים מקיימת יחסי מין עם השותף של אחיה (שלא יודע מכך), אבל מעבר לכך אין גורם שימשוך את הצופה להמשיך ולצפות בה.

אז, לראות או לא לראות ?
אפשר לצפות, בעיקר נשים, ולהעביר 40 דקות בצפיה בכל פרק, במיוחד אם אין לצופים (ובעיקר לצופות) משהו אחר לצפות. אבל לא יקרה כלום אם ידלגו על הסדרה.

Share on Facebook

אין תגובות: