יום חמישי, 18 באוגוסט 2011

חדשות סלב: תראו מי טוענת שהיא לא לסבית.


אמבר הרד, אותה ניתן לראות בשנה הקרובה ברשת NBC בסדרה The Playboy Club, הודיעה לפני מספר חודשים שהיא יוצאת עם אשה ומיד הכותרות זעקו שאמבר יצאה מהארון. לפני מספר ימים הודיעה השחקנית שהיא ממש לא לסבית. לטענתה, בעבר היו לה מערכות יחסים עם גברים ואילו עתה היא יוצאת עם אשה, טסיה ואן רי (עמה היא בקשר משנת 2008), ולכן אין טעם לנסות ולתחם אותה על ידי שימוש במונח "לסבית". מה דעתכם ?

Share on Facebook

5 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

שהיא לא יודעת מה הפירוש של לסבית...

שלומי אמר/ה...

בזבוז...

מה לסבית לכל הרוחות אני כבר פנטזתי עליה..

שקד אמר/ה...

בי סקסואלית?

נעמה, יערה, שילה, נחלאות, ירושלים אמר/ה...

קצת באיחור, ולמרבה הצער תגובה חדשה לא מקפיצה פוסטים לראש התור, אז לא נורא, העיקר שאני הגבתי:
מדי פעם עולה כאן הנושא המעניין של מיניות, מגדר, סקסיסטיות, ציפיות גבריות מנשים, השפעת הגיל או הנתונים הפיזיים על איכות המשחק של נשים, גבולות שצריך או לא להציב למערכות יחסים (לדוגמא- יש הסוברים שמערכת יחסים בין שני גברים היא "מגעילה" או בין שתי נשים, או בין גבר צעיר לאשה מבוגרת או להיפך).

כיוון שרוב קוראי הבלוג הם חבר'ה צעירים יחסית, עושה רושם של טינ'ס בגילאי תיכון פלוס, חשוב להקדיש לכך מחשבה וביקורתיות.
האם העובדה שסדרות טלוויזיה וסביבות תוכן שעוסקות בקולנוע וטלוויזיה מחנכות אותכם שנשים צריכות להיות בגיל מסויים או בעלות נתונים פיזיים מסויימים על מנת להיות ראויות לגלם דמות כזאת או אחרת:
האם זה נראה לכם חוק הטבע או הבניה חברתית, מן נסיון של קבוצות מסויימות להכתיב טעם, אסתטיקה או חוקיות שמשרתת אותם?

חשוב מאוד לגלות ביקורתיות תוך כדי קריאה ולמידה (כל חוויה היא קריאה ולמידה) גם כאשר גולשים באתרים ובוגים שבאופן כללי מבסים לנו הנאה והתוכן שלהם חביב עלינו.

דוקא עכשיו, כאשר הרבה שאלות חברתיות עולות על הפרק במדינה, וגם באופן ספציפי עתידו של הבלוג החביב מאוד הזה מעט מעורפל, כדאי ומומלץ להקדיש מחשבה לנושא- האם צריכה של תוכן סקסיסטי ללא ביקורת מעודדת המשכיות של טפטוף מסרים סקסיסטיים ושליליים שמשפיעים על הדורות הצעירים?

אולי חובה ולא זכות היא להגיב, לבקר, עם הרבה כבוד אך בנחישות כל מסר שמשדר לאחד/מהקוראים שאם את/ה אינך בגיל "הרצוי" או בעל נתונים פיזיים "מספקים", או שאתה מנהל מערכת יחסים "לא ראויה" עם בן מינך או עם צעירים ממך או מבוגרים ממך, אז אינך ראוי לעלות על המסך, כלומר להטריד את עיניהם של אנשים מסויימים,
אם את/ה חש מוטרד מהמסר הזה, חש/ה מושפל/ת ומחולל/ת ממסרים גלויים וסמויים שעוברים דרך טקסטים/תמונות
באתרי תוכן שעוסקים בנושאים החביבים עליכם:

זה הזמן לצאת בקריאה: צאו מהסרט שמישהו ביים אותו בשבילכם! אתם התסריטאים של החיים שלכם ואתם המפיקים, השחקנים והיוצרים של התכנים שאתם צורכים!!
תהיו ביקורתיים! אל תשתקו ואל תבלעו, ובטח: אל תשתכנעו!

תמונות של נשים צעירות מעורטלות הם לא חובת המציאות והם לא תוכן שאתם חייבים לצרוך! מסרים סקסיסטיים הם מסרים גרועים ומשפילים!!

אל תשתכנעו! פקחו עיניים! היו ביקורתיים!!

המשך צפיה/צריכה נעימה!

שלכן:
נעמה, יערה, שילה

D1D1 אמר/ה...

נעמה, יערה ושילה: אענה לכן בפינת מענה לקוראים, אבל רק בתור הערה משום שלהעתיק את כל המניפסט יהיה מיותר.