יום שבת, 20 באוגוסט 2011

פינת מענה לקוראים, והשבוע: Being Erica, Sex & the City, Weeds, ABC Family, Love Movies, Nikita ועוד...

נתחיל עם התגובות למצעד הסדרות הטובות בארבעת העשורים האחרונים:
תגובה אחת הייתה ללא שם:

איפה בדיוק האנטומיה של גריי? יש פה סדרות שהן אפילו לא מגיעות לקרסוליים שלה.

השניה הגיעה מ noa:
ורוניקה מארס רק כאן (מקום 42)? נראה לי מגיעה לה מקום קצת יותר גבוה...:)

והשלישית מ mip:
הבית הלבן רק מקום חמישים? בהחלט אכזבה.
למרות שאני מסכימה איתך שמהעונה הרביעית ואילך היתה ירידה משמעותית ברמה שלושת העונות הראשונות היו מופלאות, והפרק הכפול של תחילת העונה השנייה הוא אחד הפרקים הטובים ששודרו בטלויזיה אי פעם. שלא לדבר על סוף העונה השנייה.

בשלושת העונות הראשונות שלה זו היתה סדרה חכמה ומצחיקה, שלא התייחסה לכל הצופים בה כאילו הם טיפשים שרק בדיחות סקס מעניינות אותם, ועדיין כיף לצפות בה שוב ושוב


תגובה:
לגבי האנטומיה של גריי, מדובר באופרת סבון שהייתה מרעננת בחצי הראשון של העונה הראשונה שלה, מאז היא רק "טוחנת" מים. לאן הסדרה מתקדמת ? למי אכפת האם מרדית' תהיה עם דרק, או שכריסטינה תהיה עם אואן ? חשוב לאן הסדרה נעה ומבחינתי היא דורכת במקום כבר הרבה מאד זמן.
לגבי ורניקה מארס, גם אני אוהב את הסדרה הזאת, אולם העונה השלישית שלה הייתה פחות טובה ומבחינתי היו סדרות טובות ממנה. עדיין, לפי דעתי, מדובר בסדרה טובה.
לגבי "הבית הלבן", צריך גם להבין שלמרות שהיא גם הייתה סדרה איכותית הרי שלמרבית מהצופים הישראלים שלא ממש "שוחים" בפוליטיקה האמריקאית הסדרה נשמעה קצת "פלנצנית" ולאחר ארבע עונות גם למבינים בפוליטיקה האמריקאית היא נשמעה כך. כך שאני שלם עם מיקומה.

השאלה הבאה מתייחסת ל Being Erica.
אבל מתי היא יוצאת (העונה החדשה של הסדרה) ?


תגובה:
העונה הרביעית של הסדרה מתחילה ב 26 בספטמבר.

השאלה הבאה הינן מספר בקשות ממאיה:
אתה יכול לכתוב על סרטי האהבה שהכי אהבת (ברשימה שלי יש אגב את :כשהארי פגש את סאלי ,היומן ,טיטאניק ,אישה יפה ועוד ...)
ואתה מוכן לעשות את פינת הזוגיות על ריאן גוסלינג או רייצ'ל מקאדמס


תגובה:
לגבי סרטי האהבה, במידה ויהיה לי זמן והבלוג יישאר בחיים מדובר ברעיון טוב שככל הנראה אאמץ אותו. לגבי פינת הזוגיות, עשיתי כבר פינת זוגיות על ראיין גוסלינג: http://tvbyd1d1.blogspot.com/2011/05/blog-post_08.html, פינה על רייצ'ל מקאדמס תובא בקרוב, במידה והבלוג יישאר בחיים.

מאיה שאלה לדעתי על סדרה ישנה:
ד"א מה דעתך על הסדרה המקורית ("סקס והעיר הגדולה") ?


תגובה:
באופן אישי, הסדרה נראתה לי שעמום אחד גדול ודי "צבועה". כביכול הסדרה עוסקת באישה משוחררת וחופשיה, אבל למעשה הסדרה הזאת מנציחה סטיגמה: כל אישה רוצה רק דבר אחד – להתחתן.

השאלה הבאה הייתה יותר בגדר "קושיה":
לא מבין את זה: הסדרות היותר מוצלחות של ABC FAMILY מקבלות רייטינג גרוע [כמו קלואי קינג וזו החדשה] וזוועות שלא ברות צפייה כמו החיים הסודיים או שקרניות משעממות ויפות מקבלות רייטינג שיא...


תגובה:
לגבי קלואי קינג, מבלי לצפות בה (חוסר זמן) ולאחר שקראתי במה היא עוסקת אני יכול לומר ש ABC Family היא לא הרשת הנכונה עבורה. הסדרה הייתה מתאימה יותר לרשת ה CW. לגבי The Lying Game, צריך לזכור שהסדרה עלתה בסוף הקיץ. כלומר, אחרי שעונת הקיץ הסתיימה ולפני שעונת החורף עולה, ולכן היא לא מצליחה לייצב לה קהל. היה עדיף שהסדרה תתחיל בחודש יוני. Pretty Little Lairs ו"סודותיה של נערת טיפש עשרה" מצליחות כי הן אופרות סבון והן פונות בדיוק לקהל של הרשת.

ונעבור לשאלה על Weeds:
כמה עונות יש לעשב של השכן כמה צפויות להיות לה ומה דעתך על הסדרה?


תגובה:
להלן הידיעה שפירסמתי על עתיד הסדרה: http://tvbyd1d1.blogspot.com/2010/11/weeds.html. לגבי דעתי, אני מבין מדוע יש צופים שאוהבים אותה, אבל באופן אישי, לא התחברתי אליה כל כך. כל אחד ודעתו.

גם השאלה הבאה מבקשת את דעתי והיא מגיעה מאלעד:
איך הסדרה "הסיוטים של פרדי"?


תגובה:
לא מצאתי סדרה בשם כזה. האלמנט היחיד שאני מכיר הוא סדרת סרטי "פרדי קרוגר". האם לכך התכוונת ? במידה וכן, הסרט הראשון היה טוב מאד, אבל לאחר מכן, שאר הסרטים היו מחזור מסחרי ומיותר.

אלעד הצעניין לגבי סדרה של רשת ABC:
זה נכון ש V בשלבי חידוש?


תגובה:
אני לא מבין מאיפה הבאת את זה. מדובר בסדרה מתה ואין אפילו דיבורים על החזרתה לעונה נוספת, הרייטינג שלה לא היה מספיק טוב וגם היא לא הייתה מספיק טובה.

ועכשיו לשאלה שהגיעה במייל:
לילה טוב ידידי היקר,
רציתי לשאול את דעתך בנושא הסדרה: ניקיטה.
מה אתה חושב עליה? כדי להתחיל לצפות בה? על מה העלילה? האם היא דומה לסדרות כגון: צווארון לבן,צ'אק,סוכן מחוק,הוואי פייב-0 ?


תגובה:
את ההתרשמות שלי מהעונה הראשונה של הסדרה פירסמתי ב"שלב סיכום עונה" שערכתי לה. להלו הלינק לפוסט: http://tvbyd1d1.blogspot.com/2011/07/blog-post_17.html.

ולסיום הערה:

נעמה, יערה ושילה העלו מניפסט קצר ונחמד (http://tvbyd1d1.blogspot.com/2011/08/blog-post_2369.html) בו הן מציעות שחשוב להביט בעין ביקורתית על הצורה בה תופסים את הנשים, או את הכישורים הנצרכים עבור תפקידים מסוימים (נשים בגילאים מסוימים ועם נתוני גוף מסוימים לדוגמא) ושצריכה של חומרים סקסיסטיים היא לא בגדר חובה.
תראו, אני לא בא להגן על אלמנטים סקסיסטיים, למען האמת זה לא עולה בדעתי ולא ממש משנה. לי משנה אם המסר מתאים לסיפור שרוצים וצריך להעביר בסדרה או בסרט. בשל כך, גם חשבתי שלינדזי פונסקה המדהימה ביופיה היא ליהוק בעייתי ל"ניקיטה", בשל היותה יפה מדי ולכן היא יכולה להסיט את תשומת הלב מהסיפור אליה.
לצערי, כל עוד יהיו גברים יהיו גם אנשים סקסיסטיים ולמען האמת הנשים הן אלו שמנציחות את התופעה ולא הגברים. מה זה בדיוק מקצוע הדוגמנות ? תסלחו לי על הלשון הבוטה, אבל מדובר בבעיה הגדולה ביותר עבור מעמד האישה, משום שהמשרה הזאת, שמרבית מהנערות ואף הנשים בימינו לוטשות את עינהן אליה, מנציחה את הסטיגמה של "תהיי יפה ותשתקי" יותר מכל סרט או סדרה. וזה לא יעזור שמדובר בדוגמנית דעתנית. ולמען האמת, כאשר אני צופה בתמונות "האומנותיות" בהן הן אפילו מופיעות בעירום חלקי או מלא, אני מזדעזע. אני לא יודע מדוע התמונות הללו לא מופיעות ישירות ב"פלייבוי".
המצב בסדרות הטלוויזיה גם הוא גרוע. ראיתם מה קורה בסדרות הכבלים ? האישה הפכה לחפץ עם צילום סצינות סקס, אשר אין להן מקום על המסך והן לא תורמות כלל לסיפור. אז, אם יש שחקניות שעושות זאת וסדרות בכיכובן זוכות להצלחה ("מישהו אמר "דם אמיתי" ?) אז מדוע הצופים לא יאמצו את מה שהם רואים על המסך ?
ובואו בכלל לא נדבר על סרטי הקולנוע בהן יש סצינת דומות כמעט בכל סרט.
נכון, צריך לבקר את התכנים הללו, אבל כל עוד הם יציפו את מסכינו, קשה לי לראות אותם משתנים. מצטער.
דרך אגב, המניפסט הגיע בעקבות הידיעה על כך שאמבר הרד לא רואה את עצמה כלסבית, למרות שהיא יוצאת בשלש השנים האחרונות עם אישה. רק לשם הבהרה, הידיעה הובאה בגדר ידיעה קלילה ולא ביקורת. היה משעשע לקרוא את התגובה של הרד. איך אמר ג'רי סיינפלד באחד הפרקים "לא שיש בכך משהו רע..." (אחד הפרקים המצחיקים ביותר של הסדרה)

Share on Facebook

8 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

אכן פרק גדול! Not that there is anything wrong with that!
תודה רבה על הפוסט :)

מאיה אמר/ה...

אני חייבת לציין שמאוד נחמד לקרוא את הדעה שלך על ההתיחסות לנשים ,לפי דעתי זה מגיע משני הצדדים גם מהגברי וגם מהנשי.

גם נעמה ,יערה ושילה צודקות שכיום זה חלק מתהליך הליהוק ,נתוני גוף למשל ,אבל אני מניחה שכולם בסופו של דבר יעדיפו אנשים נעימים על המסך שלהם (שכמובן יודעים לשחק חח).

דני אמר/ה...

לגבי ה"סיוטים של פרדי", אלעד כנראה מתכוון לסדרה שהיתה מעיין ספין אוף של סדרת הסרטים (נראה לי יצאה אחרי הסרט הרביעי) - http://en.wikipedia.org/wiki/Freddy%27s_Nightmares

ובתור צופה מושבע של סדרת סיוט ברחוב אלם (לא כולל הסרטים הנוראיים האחרונים), הסדרה לא באמת שווה צפייה.

אנונימי אמר/ה...

בקשר ליחס לנשים - משהוא כללי: לא משנה מי הגורם ליחס הזה כלפי נשים, לכל אחד צריכה להיות אחריות בנושא.

והאחריות מסתכמת בשאלה אחת - האם אני מעלה לאתר/לבלוג שלי עשרות תמונות של נשים לבושות בצורה פרובוקטיבית?

אם כן, סביר להניח שאני שובניסט. ולא משנה האם האישה עצמה רוצה ביחס הזה. המדידה היא עליי ולא עליה. אני זה שנמדד בנושא הזה.

ולצערי, כותב הבלוג נמדד ונכשל במדידה. זה שובניזם ויחס זול כלפי גוף האישה ונשים באופן כללי..

ניר אמר/ה...

D1D1 - בקשר לסגירת הבלוג: אני חושב שכל החלטה שלא תבוא, צריכה להגיע לאחר ספטמבר ולאחר עליית לוחות הסתיו לאוויר. כך אולי תקבל הצעות מאותם הגולשים שלצעירנו אולי לא גולשים כאן בקיץ.

הפידבק הטוב ביותר יגיע מן הגולשים הרבים שיבקרו פה החל מספטמבר. כך תוכל לקבל החלטה מושכלת לגבי הבלוג...

אנונימי אמר/ה...

תודה על התשובה לגבי קלואי קינג, התגובה הייתה יותר שאלה רטורית, אבל מגניב שענית!
ובבקשה להשאיר את הבלוג בחיים.. :)

D1D1 אמר/ה...

ראשית, לא ידעתי שאני נתון למדידה...

לפרסם תמונות של שחקניות בבגדי ים מבזה את גוף האישה ? קצת עצוב שעדיין יש אנשים שחושבים כך. באתר הזה לא תמצאו תמונות עירום, אבל במידה ושחקניות ודוגמניות מצטלמות לתמונות הללו של הנשים בבגדי הים אני לא רואה כיצד זה מבזה את גוף האישה ? אף אחד לא הכריח אותן להצטלם לתמונות הללו, ואם הן בחרו לעשות זאת ולקבל על כך כסף רב, אני לא מבין כיצד העלאת התמונות הללו מבזות אותן ?

לטעמי מדובר בהיתממות לא ראויה. מצטער. ודרך אגב, מישהו שם לב שהועלו תמונות דומות (גם אם לא באותו יחס) של גברים ? הביטו בפינת הזוגיות של השבוע ותבחינו בכך.

דורה אמר/ה...

קודם כל, השם של השחקנית האוסטרלית ואשתו של בוראט הוא איילה פישר ולא איסלה. ואני גם שמעתי שמחדשים את V. חבל כי זו היתה סדרה מעולה כפי שהיתה. מצאתי פרקים שלה באתר של סרטים לצפייה ישירה עם תרגום ונהניתי מכל רגע נוסטלגי.