יום ראשון, 3 בפברואר 2019

ניתוח: נתוני רייטינג בולטים בשבוע השידור הרביעי של עונת החורף 2019 ברשתות הברודקאסט האמריקאיות



ברשת NBC מביטים על נתוני הסדרות שלהן בערב יום שישי ומחכים למידע נוסף. אם בשבוע הראשון לשידור משותף  Blindspot ו The Blacklist הניבו כל אחת 0.6 נק' מדד, נתון שהיה מצוין עבור הרשת, הרי שבשבוע שעבר הנתון ירד מעט ל 0.5 נק' מדד לכל אחת מהן ומ 3.05 ו 4.04 מיליון צופים ל 2.85 ו 3.65 מיליון צופים בהתאמה. למרות הירידה הקלה, עדיין מדובר בנתונים טובים עבור הרשת, אשר במידה ויישארו על כנם יחזירו את שתיהן לעונה נוספת. בכל מקרה, עושה רושם שהשילוב בין השתיים עושה רק טוב ל Blindspot, אשר קודם לכן התקשתה לנפק נתונים של 0.5 נק' מדד במשך כמעט חצי עונה(הניבה את הנתון הנ"ל רק בפרק פתיחת העונה ובפרק סיום החצי הראשון של העונה).

ברשת FOX בשבוע שעבר בוודאי מביטים בדאגה אל עבר יום שני. לאחר פתיחה טובה של 1.3 נק' מדד בפרק הפיילוט שלה The Passage ממשיכה ליפול ובשבוע שעבר נפלה מ 1.0 בפרק השני ל 0.9 נק' מדד בפרק השלישי. נכון מדובר בירידה קטנה, אך כאשר מביטים גם על מספר הצופים הכללי מגלים שהיא מאבדת כמעט רבע מקהל הצופים ש The Resident משאירה לה (בשבוע שעבר The Resident הניבה 5.28 מיליון צופים ואילו The Passage 3.95 בלבד). נכון, The Resident הוכיחה שיש לה קהל בסיס שהולך איתה עד כה, אך יכול להיות מצב שגם היא תיפגע עם The Passage תמשיך לאבד גובה.

ברשת ABC בוודאי אהבו לראות את נתוני Shark Tank בשבוע שעבר. לאחר שעד כה התכנית נתקלה בקשיים במעבר ליום ראשון (ובמיוחד עם המעבר לשעתיים בשבוע לאחר שהתכנית של אלק בולדווין קרסה ועברה ליום אחר עד שנעלמה). בשבוע הראשון שלא שודר ערב פוטבול ולא פרק חדש של The Walking Dead התכנית הצליחה להניב 1.1 ו 0.9 נק' מדד בשעתיים הללו. נתונים יפים מאד שמעט מאד מהתכניות שלה מצליחות להניב. עצוב מצד שני, חובבי הסדרות בעלות תסריט בוודאי לא אוהבים זאת, משום שזה אומר שהרשת כנראה תמשיך עם המגמה הנ"ל על חשבון סדרה בעלת תסריט.

ברשת CBS ממשיכים להביט על נתוני הקומדיה Fam בכדי לקבל תמונת ממצב לגביה. לאחר שרשמה נתונים פחות טובים בשני הפרקים האחרונים, הרי שהפרק ששודר בשבוע שבר רשם עליה קטנה ל 1.0 נק' מדד. ראשית, מדובר בנתונים טובים יותר מאלו של "מרפי בראון" ועוד מדובר בסדרה שעלתה בחצי השני של העונה. כמו כן, עושה רושם שהסדרה מצאה לה קהל בסיס. נוסף על כך, נתונים של 1.0 נק' מדד הם לא לא משהו שהרשת מצליחה להשיג במספר רב של סדרות ולאור המצב הבעייתי של Mom בכל מה שנוגע לחידוש בשל הדרישה של כוכבות הסדרה לשידרוג בשכר, עושה רושם שהקומדיה צריכה רק לשרוד בנתונים הללו והיא תזכה לקבל הודעת חידוש.

ברשת ה CW הדרמה The Flash הצליחה להתרומם בשבוע שעבר ל 0.7 נק' מדד ו 2.04 מיליון צופים. מדובר במספר הצופים הרב ביותר של הסדרה בעונה זו מלבד פרק פתיחת העונה. נכון, בערב זה לא שודרו פרקים חדשים של שאר הרשתות בשל שידור נאום הנשיא, אך עדיין הרשת תיקח כל נקודת אור לגבי הסדרות שלה, אשר לא מצליחות לנפק להיט אחד גדול מאז ש The Flash עשתה זאת.

אין תגובות: