יום רביעי, 5 בדצמבר 2018

ביקורת: Magnum P.I, עונה ראשונה, פרקים 9-1: לא


בעונת הפיילוטים האחרונה רשת CBS פיתחה שני רימייקים לסדרות משנות השמונים. הראשונה הייתה "קגני ולייסי" ואילו השנייה הייתה "מגנום בלש פרטי". היה ברור שהרשת לא תאשר את שני הרימייקים ובסופו של דבר הוחלט על החזרת המותג של "מגנום". וזו הייתה הטעות הראשונה.

בתקופה של ה MeToo דווקא סדרה ששמה שתי נשים בתפקידים ראשיים הייתה יכולה להוות רעיון טוב יותר מאשר החזרת מותג די שוביניסטי, אשר היה מתאים מאד לאווירה של שנות השמונים, אבל לא לעידן של היום. אבל, מדובר ברשת פחדנית ושמרנית מאד ולכן הוחלט שוב לנפק סדרה עם דמות גברית ראשית. צריך לשים לב, שבעונת הפיילוטים הקודמת גם בפני רשת NBC ניצבה אפשרות לאשר דרמה משטרתית עם צמד נשים במרכז (L.A Finest) עם מותג גדול מאחוריו של סרטי Bad Boys ושחקנית ראשית סקסית בדמות ג'סיקה אלבה, ועדיין ברשת החליטו לוותר על הסדרה עד שרשת קנדית הצילה אותה. כלומר, גם בעידן של ה MeToo רשתות הברודקאסט האמריקאיות (פרט ל ABC וה CW) לא ממהרות לאשר סדרות מהסוג הנ"ל וגם כאשר זה קורה הן נדחקות הצידה כפי שקרה לסדרה של שרה שאהי בעונה שעברה עם Reverie.

כאשר נכנסים אל עובי הקורה מגלים שבאופן מעשי "מגנום" היא עוד דרמה בסדרת הדרמות של רשת CBS. הדימיון מבחינת המבנה ל Hawaii Five-O ול Macgyver זועק לשמיים ולכן גם נתוני הרייטינג שלהן דומים להפליא. אותו קהל בא לראות את אותן סוג של סדרות ובשל כך, גם חשבו בתחילה שברשת יעבירו אותה לערב יום שישי ויזיזו משם את אחת הסדרות. זה לא קרה.

הבעיה הגדולה של הסדרה נעוצה בליהוקים. כאשר יוצרים רימייק לסדרה כה מצליחה שיותר מכך שהיא מצליחה היא גם ייצרה כוכב על בדמות של טום סלק אי אפשר ללהק שחקן כמו ג'יי הרננדז שהוא גם יפיוף וגם חסר כריזמה. ההבדלים פשוט עצומים. נראה כאילו מדובר בילד שקיבל אפשרות לגלם דמות ראשית אייקונית ולא מצליח להחזיק אותה.

בהפקה ניסו לגוון והחליפו את הדמות הגברית של ג'ונתן היגינס, כאשר את הדמות גילם בסדרה המקורית ג'ון הילרמן בדמות נשית בשם ג'וליה, כאשר את הדמות מגלמת פרידה וויקס כסוכנת בריטית לשעבר. זו הייתה יכולה להיות שעתה הגדולה ביותר של השחקנית המגלמת את הדמות במיוחד לאור חוסר הכריזמה של הרננדז, אבל פרידה חסרת נוכחות אף היא ובעוד הרננדז הוא גם יפיוף השחקנית גם חסרת חן. הבעיה ממשיכה עוד יותר מאחר שמנסים להראות גם שיש מתח מיני בינה לבין מגנום וגם זה לא קורה על המסך. חוסר הכימיה המינית בין השניים זועק לשמיים.

שאר הדמויות בסדרה אורויל "ריק" רייט (זאכרי נייטון), טי סי קאלווין (סטפן היל) וקומו (שיימי היל) הם רק בגדר אתנחתא קומית וההוספה במהלך הדרך של טים קאנג כבלש גורדון קאסמוטו לא עוזרת בגזרת הנוכחות המרשימה של השחקניפ שכל כך משוועים אליה.

אז, לראות או לא לראות ?

אם אתם עדיין אוהבים את האקשן של Hawaii Five-O ולא אכפת לכם משורות שאמורות להצחיק אבל לא באמת מצחיקות אתם יכולים לנסות. לפי דעתי, מדובר במוצר דלוח ומיושן שנעשו בו כל השגיאות האפשריות. מדובר אמנם ברימייק, אבל וצריך היה לנסות לעשות אותו בצורה שונה ולא רק מבחינת הדמויות, אולי להפוך אותה לאפלה יותר ולכיוון של דרמות הכבלים או הסטרימינג, משום שמדובר בעוד מוצר פלסטיק לא מרשים. הבעיה היא, שמדובר ברשת שמרנית שלא עושה את השינויים הנכונים ובשל כך בשנים האחרונות סובלת מבעיה רצינית מאד בנתוני הרייטינג, במיוחד בגזרת הדרמות שלה.

נקודה למחשבה. אם אלו הסדרות שרשת CBS אוהבת לעשות להן רימייק בשנים האחרונות, למה לא להחזיר אל המסכים את Chuck (למרות שהיא שודרה ברשת NBC) ? לפחות היא הייתה חביבה הרבה יותר. אתם לא חושבים כך ? 

תגובה 1:

JamesCrow אמר/ה...

כל פעם שאני קורא או שומע על מגנום אני ישר חושב על "ברט ריינולדס" ז"ל.

ועכשיו לבעיה האמיתית:
לא חושב שהבעיה נעוצה בכך שזו דמות ראשית גברית אבל בהחלט בשחקן, אם עושים רימייק מכוונים לקהל וותיק ולהחליף את טום סלק זה לא משהו שעושים בקלות.
-לסדרה היה יותר סיכוי להצליח אם פשוט לא היו קוראים לה מגנום ואף אחד לא היה שם לב.

בחזרה לעניין הMeeToo, קודם כל אני מאוד תומך בזה אבל יש משהו שצריך לשאול את עצמנו:
האם בחורות מעדיפות לצפות בנשים חזקות בתפקיד ראשי או בגבר ? (במידה כמובן שמדובר במישהו חתיך ושחקן טוב)
אני אישית חושב שהן יעדיפו גבר ואם להתבסס על תגובות נשים ברשתות זה בהחלט נראה כך, אז הקמפיין לא באמת קשור פה -
בוא נאמר שהן פשוט לא היו רוצות לראות את מל גיבסון או וודי אלן בתפקיד ראשי.

ואסיים עם צ'אק:
הקטע בכל הרימייקים האלו זה שהרשתות תמיד מנסות למצוא סדרת משטרה בשבלונה הקבועה שתבוא ותקח את הרייטינג.
צ'אק, אם כמה שהייתי רוצה לראות אותה חוזרת פשוט לא נכנסת למשבצת פה כי היא לא סדרת המשטרה הרגילה ולמען האמת לא יודע כמה היא תצליח ברשתות הברודקאסט אם היא תחזור עכשיו (אולי תצליח יותר בהולו,אמזון,נטפליקס)
-בכל מקרה שיביאו לזקרי כבר תפקיד ראשי שוב.