יום ראשון, 16 בדצמבר 2018

ניתוח: נתוני רייטינג בולטים בשבוע השידור האחד עשרה של עונת סתיו-חורף 2019-2018 ברשתות הברודקאסט האמריקאיות


רשת NBC יצאה לחופשת החגים בכל מה שקשור לסדרות בעלות תסריט, אז לפחות השבוע נעסוק שוב קצת בסדרת הדגל שלה This Is Us, אשר יצאה לחופשה לפני כשבועיים. הפרק האחרון של העונה, אשר הסתיים בקליף האנגר, הניב עבורה בסך הכל 2.0 נק' מדד וכ 9 מיליון צופים. מדובר בנתונים הנמוכים ביותר של הסדרה בפרק שלפני היציאה לחופשת החגים. רק לשם השוואה, שנה קודם לכן המספר עמד על 10.9 מיליון צופים. בהתחשב בכך שבחלק נכבד משנת 2017 הסדרה אפילו הגדילה את נתוניה הנתונים הללו בולטים עוד יותר. האם ברשת צריכים לדאוג ? התשובה היא: כן, אבל...לרשת יש עדיין שתי סיבות מרכזיות לא להיכנס לפאניקה: הנשירה של מספר הצופים של הסדרה מגיעה עם נשירה רוחבית של צופים כפי שניתן לראות בנתוני הסדרות של כלל הרשתות האמריקאיות. ועדין, במצבה, Us עדיין שולטת וככל הנראה תמצא במקום הראשון בקרב הסדרות של רשתות הברודקאסט האמריקאיות בסוף השנה. כולל נתוני DVR היא מגיעה לנתונים של 4.2 נק' מדד ובשל כך היא ניצבת כיחידה שחוצה את קו ה 4.0 נק' מדד. במקום השני ניצבת The Big Bang Theory והיא עומדת על 3.8 נק' מדד.וגם היא איבדה כ 20 אחוזים מנתוני הרייטינג שלה השנה. יתרה מכך, הסדרה הצליחה השנה לעזור בהשקת דרמה חדשה, New Amsterdam, שלא רבים (וגם אני בתוכם) ציפו שתשרוד כפי שהיא שרדה עד כה, כלהיט סולידי. נכון, המצב של US יכל להיות יותר טוב, אבל אפשר גם לראות את חצי הכוס המלאה, אם באמת רוצים.

ברשת FOX שידרו פרקים חדשים רק של שתי הקומדיות בערב יום שישי. כבר ידוע ש Last Man Standing אמורה לקבל ללא בעיות בכלל עונה נוספת, מאחר והנתונים שלה טובים אפילו משל דרמות רבות של הרשת, למרות שהיא משודרת בערב יום שישי, וזאת למרות ירידה מסוימת מאז פרקי פתיחת העונה. כזכור, הסדרה החלה עם 1.8 נק' מדד ואילו פרק היציאה לחופשת החגים הניב עבורה רק 1.0 נק' מדד. גם The Cool Kids, אשר מניבה נתונים מעט פחות טובים מאלו של Last, עדיין עם נתונים מספיק טובים להעניק לה עונה נוספת. בשבוע שעבר הנתונים נעצרו על 0.8 נק' מדד. מלבד זאת, ברשת מבינים, ככל הנראה, את מה שברשת ABC סרבו להבין, שכאשר יש לך צמד של סדרות בשעת שידור אין טעם לגעת בו, גם אם הנתונים של הקומדיה השנייה מעט פחות טובים. ברשת ABC ביטלו את Last ו Dr. Ken, רשת FOX לא יכולה להרשות לעצמה את הפריבילגיה הזאת ושתיהן ישובו לעונה נוספת, אחת לפחות.

ברשת ABC צריכים להביט על נתוני הדרמה A Million Little Things בשבועות האחרונים, כולל בנתוני השבוע שעבר אשר נעצרו על 0.7 נק' מדד ו 3.37 מיליון צופים. לכאורה, מדובר בנתונים לא מספיק טובים, במיוחד כאשר Criminal Minds, אשר משודרת במקביל ברשת CBS מצליחה לרשום עליה קטנה ללא התחרות מ Chicago P.D, אולם הדרמה החדשה של רשת ABC לא מצליחה להתרומם בנתוני הרייטינג. לא הייתי מבזבז על כך מחשבה רבה, לולא פרסמה רשת ABC בשבוע שעבר את הלוח החדש שלה לתחילת שנת 2019 ובו הדרמה קיבלה את אחד ממשבצות השידור הטובות ביותר שיש לרשת, אחרי "האנטומיה של גריי", כאשר עבור המעבר היא הצליחה לדחוק את החלק השני של העונה השנייה של Station 19 אל חודש מרץ. כלומר, ברשת עדיין מאמינים בסדרה ולא ממהרים להיפטר ממנה כפי שקרה בשנה שעברה ל Kevin Probably Saves The World. מצד שני, אפשר גם להתייחס לכך כאל הניסיון האחרון שהרשת מעניקה לסדרה. במידה והיא לא תציג שיפור ניכר בנתוניה (מעבר לנתונים של 0.9 ויותר מכך), סביר מאד להניח שמדובר בעונה הראשונה והיחידה שלה. יהיה מאד מעניין לעקוב אחר נתוני הפרקים האחרונים של העונה, ואין יותר מדי מכך...

ברשת CBS אפשר היה להביט בשבוע שעבר על נתוני שתי הדרמות אשר משודרות בערב יום שני. כאשר הסדרה "מאגנום. בלש פרטי" יצאה לחופשה, הסדרה Bull הניבה נתונים של 0.7 נק' מדד. כאשר הסדרה חזרה בשבוע שעבר לשדר פרק חדש, Bull כבר חזרה להניב נתונים של 0.8 נק' מדד. כלומר, "מאגנום" מסייעת במידה מסוימת ל Bull. אולם, במבט קדימה אל אפשרות החידוש, הרי ש Bull במצב הרבה יותר טוב ממנה וזאת למרות שבנק' המדד שתיהן מניבות את אותן הנתונים. ראשית, Bull נמצאת בעונה השלישית שלה ובדרך כלל ברשת מאשרים עונה רביעית לסדרות בכדי להניב רווחים טובים מסינדיקציה, גם אם הנתונים שלהן על הגבול שבין נתונים בינוניים לגרועים. כמו כן, במספר הצופים הכללי Bull מניבה נתונים טובים הרבה יותר. בשבוע שעבר Bull הניבה 7.37 מיליון צופים לעומת 5.47 מיליון צופים של "מאגנום. בלש פרטי". יהיה מאד מעניין לראות את מצבה של "מאגנום" עד תום העונה. נכון לעכשיו, היא שומרת על יציבות וגם היא על התפר שבין נתונים בינוניים לגרועים, אולם במקרה שלה, גם נפילה קלה מאד תגרום לכך שמצבה יהיה כמעט בלתי הפיך וסיכויה לקבל עונה נוספת יקטנו באופן משמעותי.

רשת ה CW שידרה בשבוע שעבר את פרקי הקרוסאובר בין בין שלש דרמות הקומיקס שלה The Flash, Arrow ו Supergirl. הנתונים של הסדרות הללו היו יפים מאד (0.7, 0.8 ו 0.8 נק' מדד בהתאמה), עובדה שמעלה את השאלה מדוע ברשת עדיין מתעקשים שמדובר באירוע שמתרחש רק פעם בעונה. אבל מלבד זאת, אפשר לראות כיצד ההצלחה של הדרמות הללו עזרה רק במעט לסדרות ששודרו אחריהן. ביום ראשון, Charmed לא נעה מ 0.3 נק' מדד שהניבה בשבוע קודם לכן ובמספר הצופים הכללי עלתה רק במעט מ 930 ל 940 אלף צופים. Arrow זינקה ל 0.8 נק' מדד (מ 0.5 בשבוע לפני כן), אבל Legends Of Tomorrow נשארה גם היא על 0.4 נק' מדד שהניבה בשבוע לפני כן ובמספר הצופים הכללי עלתה רק ב 170 אלף צופים מ 930 אלף ל 1.10 מיליון צופים. ואילו Supergirl צמחה מ 0.4 ל 0.8 נק' מדד, נתונים שלא ראתה במשך זמן רב, אך Black Lightning עלתה רק במעט מ 0.3 ל 0.4 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 960 אלף ל 1.13 מיליון צופים (גם היא רק ב 170 אלף צופים בלבד). עצוב עבור הרשת שהיא לא מצליחה למנף את ההצלחה לנתונים גבוהים יותר, אשר יוכלו לסייע בהצשך העונה לסדרות שלהן. 

תגובה 1:

עידן אמר/ה...

רשת CW גמורה
לא משנה מה הרשת הזאת תעשה,היא הרחיקה מיליוני מעריצים אחרי שהיא קיבלה על עצמה את מדיניות המעצמה הנשית והגיוון ברשת.
הסדרות שלה משעממות ומרגישות כאילו כופים על הצופים לקבל בכוח את הגיוון.
הרייטינג מדבר בפני עצמו.
כל הסדרות שלהם חוץ מסדרות הקומיקס כושלות.