יום ראשון, 9 בדצמבר 2018

ניתוח: נתוני רייטינג בולטים בשבוע השידור העשירי של עונת סתיו-חורף 2019-2018 ברשתות הברודקאסט האמריקאיות


ברשת NBC לא שידרו פרקים חדשים בערבים רבים, אלא רק בימי רביעי ושישי. עכשיו, לאחר חצי עונה, אפשר לומר שההחלטה של הרשת על ערב שלם של המותג Chicago בערב יום רביעי התברר כהצלחה גדולה מאד. הממוצע של נק' המדד של Chicago Med בעונה השלישית כאשר שודרה אחרי This Is Us היה 1.22 ובעונה הרביעית עד כה הממוצע הוא בדיוק 1.22 נק' מדד, כאשר בשבוע שעבר הנתונים נעצרו על 1.2 נק' מדד. הממוצע של Law & Order:SVU, אשר שודרה באותה משבצת שידור של Chicago Fire בעונה שעברה עמד על 1.25 נק' מדד ואילו נתוני הסדרה Chicago Fire בעונתה השביעית עומדים על 1.28 נק' מדד (כאשר נתוניה בעונה השישית עמדו על 1.08 נק' מדד), כאשר בשבוע שעבר לפני היציאה לחופשת החגים נתוניה נעצרו על 1.2 נק' מדד. ואילו נתוני Chicago P.D עומדים בעונתה השישית על 1.13 נק' מדד אל מול 1.20 נק' מדד בעונתה החמישית, ובשבוע שעבר הנתונים נעצרו על 1.1 נק' מדד. לכאורה, אין שינויים גדולים, אבל בעולם הטלוויזיוני של רשתות הברודקאסט האמריקאיות כיום, כאשר חלק גדול של הסדרות מאבדות גובה (אפילו This Is Us) הנתונים הללו טובים ואפילו למעלה מכך. עכשיו, בכל שנה ברשת עושים שינויים מינוריים בלוח המשדרים שלהם. לטובתם, עדיף להם להניח את ערב יום רביעי על כנו. כאשר הסיסמה שצריכה לעמוד לנגד עיניהם: אם זה לא מקולקל אל תיגע.

ברשת FOX אין יותר מדי על מה לדבר. הסדרות 9-1-1 ו The Resident יצאו לחופשת החגים, Empire ו Star יציבות מבחינת הרייטינג כאשר הראשונה נעה בין 1.4 ל 1.6 נק' מדד ואילו השניה בין 1.0 ל 1.2 ושתיהן צפויות לקבל אישור לעונה נוספת ללא בעיות. Lethal Weapon לא מצליחה להתרומם ונעה בין 0.8 ל 0.7 נק' מדד, כאשר בשבוע שעבר היא נעצרה על 0.7 נק' מדד וככל הנראה לא תשוב לעונה נוספת. במקרה של The Gifted דווקא נשמעים קולות בשבועות האחרונים, אשר מדברים על כך שלמרות נתוני רייטינג לא טובים (בשבוע שעבר הסדרה נעצרה על 0.7 נק' מדד ו 2.02 מיליון צופים) ובשל העובדה שהיא חלק מהעולם של "מארוול" היא דווקא תקבל עונה נוספת. זו גם הסיבה שהיא קיבלה עונה שנייה בת 16 פרקים וזאת למרות שנתוני הרייטינג של העונה הראשונה, אשר הייתה מורכבת מ 13 פרקים בלבד, היו בינוניים בלבד וגם זה במקרה הטוב. עדיין, הסיכויים לכך לא גבוהים וזאת למרות שהסדרה יציבה מאד בנתוני הרייטינג שלה מתחילת העונה. הבעיה היא, שהנתונים הללו עדיין לא מספיק טובים. נצטרך לראות אם ההנהלה הראשונה של הרשת, אשר החלה לפני מספר חודשים בניקיון של הלוחות של הרשת בשעה שביטלה את הדרמות Lucifer ו"גותהאם" (כאשר האחרונה זכתה לעונת סיום), תימשך או שהסדרה תקבל הארכה נוספת כמו ש"ש.י.ל.ד." קיבלה ברשת ABC.

ברשת ABC בוודאי נדהמו לראות שפרק סיום עונת הסתיו של The Good Doctor הניב 1.4 נק' מדד. לאור העובדה שהסדרה נעה סביב 1.0-1.2 נק' מדד כמעט בכל העונה השנייה עד כה מדובר בקפיצה נאה. אולי ניתן לתלות את העליה בכך שלא שודר פרק חדש של Manifest או בכך שמדובר בפרק סיום החצי הראשון של העונה. בכל מקרה, שאלת חידושה מעולם לא היה על הפרק עד כה. היא חוזרת ללא ספק לעונה שלישית בלי הרבה בעיות וסביר להניח שגם ליותר מכך.

ברשת CBS היה צריך להביט על נתוני ערב יום שני בכדי לקבל פרספקטיבה לגבי הסדרות, במיוחד לאור העובדה שהסדרה Magnum P.I שידרה פרק בשידור חוזר. The Neighborhood נעה סביב 1.1-1.0 ובשבוע שעבר הנתונים נעצרו על 1.0 נק' מדד, נתונים שאמורים להספיק לה לקבל עונה נוספת, בוודאי לאור העובדה שסדריק הבדרן מככב בסדרה, לפחות נכון לעכשיו. Happy Together נעה סביב 0.9-0.8 נק' מדד ובשבוע שעבר הנתונים התייצבו על 0.8 נק' מדד ואין פלא שברשת לא הזמינו פרקים נוספים לסדרה. נכון לעכשיו, אין לה סיכוי גדול לחזור לעונה נוספת. ולבסוף, Bull, אשר נעה סביב 0.8-0.7 נק' מדד ובשבוע שעבר הנתונים נעצרו על 0.7 נק' מדד, אולי בשל העובדה שלא שודר פרק חדש של "מאגנום". אולם, בשל העובדה שמדובר בעונה שלישית של הדרמה, סביר מאד להניח שהיא תקבל עונה אחת נוספת עבור שידורי הסינדיקציה.

ברשת ה CW בוודאי אהבו לראות כיצד Arrow מצליחה להתרומם לראשונה העונה לנתונים של 0.5 נק' מדד וזאת לאחר שבועות ארוכים בהם הסדרה נעה סביב 0.4-0.3 נק' מדד. בוודאי שברשת מרוצים שהנתונים הללו מגיעים שבוע לפני פרקי הקרוסאובר. כבר ציינתי יותר מפעם אחת שעונה נוספת היא צפויה לקבל ללא בעיה.

אין תגובות: