יום ראשון, 2 בדצמבר 2018

ניתוח: נתוני רייטינג בולטים בשבוע השידור התשיעי של עונת סתיו-חורף 2019-2018 ברשתות הברודקאסט האמריקאיות



רשת NBC שידרה השבוע את פרקי סיום עונת החורף של הסדרות Manifest ו New Amsterdam. החדשות לגבי Manifest הן שהיא התייצבה בנקודות המדד על 1.1 נק' מדד ולא המשיכה בנפילה, כאשר במספר הצופים הכללי אפשר היה לראות שחלה עליה משבוע קודם מ 5.56 ל 5.97 מיליון צופים. יכול מאד להיות שהעליה נרשמה בשל שידור פרק בשידור חוזר של Bull, אך ניתן יהיה לבדוק זאת רק כאשר הסדרה תחזור מחופשת החגים. בנוגע ל New Amsterdam, הנתון המעניין הוא שלמרות ש This Is Us קפצה בשבוע שעבר בנק' המדד מ 1.8 ל 2.0 נק' מדד, הרי שזה לא סייע ל New Amsterdam, אשר נשארה על 1.1 נק' מדד, בדיוק כפי שקרה בשבוע לפני כן. עושה רושם שהסדרה התייצבה, פחות או יותר, על הנתונים שלה. 

גם רשת FOX שידרה בשבוע שעבר פרקי סיום עונת חורף של סדרות שלה, הכוונה היא ל The Resident ו 9-1-1. הנתונים של The Resident סולידיים וכן עקביים (אם כי חלה ירידה קלה בשבועיים האחרונים מ 1.0 ל 0.9 נק' מדד, כאשר במספר הצופים הכללי גם נרשמה עליה קטנה מ 4.41 ל 5.09 מיליון צופים). אין כמעט ספק, שנכון לעכשיו אין שאלה באם היא תקבל עונה נוספת. ולאלו ששואלים, היא תקבל, בדיוק כפי ש 9-1-1, אשר התייצבה בשבוע שעבר על 1.4 נק' מדד, לאחר שרשמה עליה מ 1.2 נק' מדד בשבוע לפני כן ובמספר הצופים הכללי נרשמה עליה גדולה באופן יחסי מ 5.15 ל 6.05 מיליון צופים. עושה רושם שהסדרה תנוע סביב הנתונים הללו עד תום העונה. להיט גדול היא לא תהיה, אך לפחות גם היא יציבה. וזה משהו שהרשת זועקת אליו, במיוחד לאור המצב שחלק נכבד מהדרמות שלה נמצא בו. 

ברשת ABC בוודאי שמחו לקבל את החדשות המשמחות בשבוע שעבר לגבי הסדרה The Rookie. לאחר שנדמה היה שהסדרה נמצאת בבעיה ומאבדת גובה באיטיות, בשבוע שעבר היא ביצעה עליה קטנה, אך משמעותית מ 0.7 ל 0.8 נק' מדד ומ 4.10 ל 4.38 מיליון צופים. העליה הקטנה מציבה אותה במצב שהיא עדיין יכולה להחשב כאופציה לחידוש. הישארות בנתונים של שבוע קודם לכן מפילים אותה בחזרה לבעיה רצינית. יכול מאד להיות שבסופו של דבר השם של ניית'ן פילון יהיה שיקול בבחירה של הרשת באם לאשר לה עונה נוספת. 

ברשת CBS לא שידרו פרקים חדשים רבים של הסדרות שלהם בשבוע שעבר. בערב יום ראשון, הנתון המעניין הוא שלמרות נתונים בינוניים, NCIS Los Angeles ממשיכה להיות יציבה, כאשר בשבוע שעבר היא רשמה עלייה בדיוק כמו God Friended Me. אבל צריך לבדוק זאת לאחר שעונת הפוטבול תסתיים ואז נקבל תמונת מצב טובה יותר לגבי הסדרה, משום שעונה נוספת של NCIS:LA היא בגדר מתבקש, אבל לגבי God Friended Me עדיין ניתן לראות עליות ומורדות בנתוניה, כאשר בשבוע שעבר ניתן היה לזהות עליה מ 0.8 ל 1.0 נק' מדד ומ 7.51 ל 8.23 מיליון צופים, נתונים אשר אמורים להעניק לה עונה נוספת. המעריצים יצטרכו להמתין עד כמעט סוף העונה בכדי לקבל תשובה סופית, או לפחות עד חודש מרץ, כאשר הרשת בדרך כלל מקבלת החלטות לגבי הסדרות שלה. 

ברשת ה CW בוודאי לא אהבו לראות את המשך הצניחה של Charmed מ 0.3 ל 0.2 נק' מדד ומ 960 ל 870 אלף צופים. יחסית לעובדה שברשת התייחסו אליה כתקווה הגדולה ביותר שלה לעונה הנוכחית, אין ספק שמדובר באכזבה. הנתון המעניין הוא, שבעוד ש Charmed רושמת בשבועות האחרונים ירידה קלה, דווקא All American, רושמת במקביל עליה איטית. האם זה יספיק לה ? נצטרך עדיין להמתין ולראות. נכון לעכשיו, הרבה יהיה תלוי באיכות הפיילוטים של הרשת בעונת הפיילוטים הקרובה, אבל הכל עוד יכול להשתנות בשבועות הקרובים ועד סוף העונה. הבעיה של Charmed היא שיש לה שבועות רבים יותר בשביל לאבד גובה מ All American. לפעמים מספר הזמנה של מספר פרקים רב יכול להוות גם בעיה...

7 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

זה מה שקורה לרשת CW שכל הזמן מכניסים את עניין הגיוון לרשת.
מאז שהכניסו את הגיוון המיותר הזה.. הסדרות שלהם כושלות אחת אחרי השנייה.
מה לעשות שכושי לא רוצה לראות גבר לבן בסצנה רומנטית עם בחורה שחורה. וככה גם הפוך.
והמקסיקניות שדפקו לCHARMED ? מזעזעות ... טעויות של אנשים טיפשים ללהק לריבוט של סדרה מצליחה.

אנונימי אמר/ה...

הבעיה היא שהם מעדיפים גיוון על איכות משחק. ואז לא נראה שמפריע להם ללהק שחקנים גרועים ואנמים רק לשם הגיוון. רוצים גיוון? מעולה. תשקיעו בללהק שחקנים שיודעים לשחק ושמתאימים לדמות.

JamesCrow אמר/ה...

וואו לא מאמין למה שקראתי עכשיו ובושה באמת שיש תגובות כאלו בבלוג של אדם (שגם אם אני לא תמיד מסכים איתו)שמשקיע מזמנו
הפרטי.

דבר ראשון לא רושמים או אומרים את המילה שמתחילה באות "כ" או "שחור/ה" אלא רושמים אפרו אמריקאי/ניגרי וכו'
דבר שני אין שום בעיה עם גיוון כל עוד השחקנים טובים.

אנחנו חיים ב2018+ עידן בו לרוב אין בעיות עם גיווני צבעים ולפי דעתי זה אפילו יפה.

הבעיה עם הריבוט של מכושפות והמהלך של CW זה פחות הגיוון ויותר התסריט,משחק והקריצה הבולטת שלהם לצעירים:
ניתן לראות זאת במכושפות וגם בספין אוף של ה"אוריגינלס" שהקאסט הבוגר טוב ודווקא המרכז שהוא הילדים לוקה בחסר.
*גם יומני הערפד ואפילו מגרש ביתי התחילו בקולג' אבל השחקנים מעולם לא הרגישו כילדים.

בקיצור זוועה של תגובה.

odeliya אמר/ה...

וואט. אתה גזעני. לא חושבת שיש בעיה להגיד שחור על שחקן. זה צבע העור שלו. אבל מה הקשר לסדרות. כשהשחקנים טובים אין שום בעיה. תראה את הפלאש ואייריס. השחקנית טובה וזה עובד מעולה. הבעיה של cw זה האיכות. הם פשוט מחפפים בתסריטים ובהפקה וזה יוצא זול

JamesCrow אמר/ה...

אודליה, כשאני רושם שלא רושמים את צבעו של אדם זה ממקור שאני יודע שזה פוגע בחלקם ולכן מכבד ומבין את זה.
אבל מבין אותך, בחו"ל יש גם כאלו שרואים את המילה הזו כמילת כבוד וחוזר בקטע של "זה הצבע שלי ובכך אני גאה"

יחד עם זאת יש 2 מילים שאף אחד לא אוהב לשמוע ולצערי כותב התגובה השתמש באחת מהן וחבל.

אנונימי אמר/ה...

מה אתה מבלבלים את המוח
נתחיל בזה שאיריס בפלאש הדמות הכי שנואה שזכור לי,הכמות קללות והדירוגים הנמוכים שנותנים לשחקנית פשוט מטורפת.
וזה עובדתית שכל הסדרות המגוונות נכשלות אחת אחרי השנייה.

אנונימי אמר/ה...

CW צריכים לחזור לעשות סדרות כמו 90210 זה עבד להם. בשלוש שנים האחרונות הסדרות שלהם על הפנים. ופעם הייתי אוהב אותם בתור בחור צעיר.