יום חמישי, 17 בנובמבר 2016

שלב סיכום עונה: The Librarians, עונה שנייה: לא הפיקו לקחים



כל מי שצפה בשלשת סרטי הטלוויזיה בכיכובו של נואה ויילי אהב אותם מאד. הסרטים היו נחמדים, כיפיים, קלילים, שילבו מעט הומור ובעיקר לא התיימרו להיות משהו שהם לא. ואז הגיעה העונה הראשונה של הסדרה ומחקה כל זיכרון טוב שהסרטים השאירו. החל בליהוק, המשך ברעיון הכללי של העונה ועד לתסריט גרוע מאד. אפשר היה לחשוב שמאחר ולמפיקים הייתה כמעט שנה שלמה להפיק לקחים הם יעשו זאת לקראת העונה השנייה. הם לא עשו זאת.

ראשית, אפשר היה להבחין שבפרקים שנואה ויילי הופיע לפחות הייתה עלילת מסגרת סבירה ואילו בפרקים שהוא לא הופיע בהם העלילה הייתה טיפשית וחסרת עניין. בעונה השנייה המצב לא השתנה, ויילי הופיע בחמישה פרקים, בדיוק כמו בעונה הראשונה. אפשר היה לפתור זאת לו עסקו בעלילה המרכזית גם בפרקים שהוא לא היה על המסך, אך זה לא קרה. ולכן, החלוקה לא השתנתה: לחמישה פרקים היו, פחות או יותר, עלילה סבירה ואילו על חמשת הפרקים הנותרים אפשר, וצריך היה לוותר מבלי להניד עפעף.

אולם, גם העלילה בחמשת הפרקים שנואה ויילי הופיע בהם לא הייתה כל כך מעניינת. פוספרו, דמות ממחזה של שייקספיר קמה לתחייה ומנסה לשנות את העולם. אי אפשר לדעת באם לצחוק או לבכות כאשר צופים בעלילה הגרועה הזאת. קשה גם להבין כיצד החזיקו את העלילה במשך חמישה פרקים. לפי דעתי, במידה ורצו לעשות זאת היו חייבים לעשות זאת כסרט טלוויזיה בלבד, ובוודאי לא לשים את העלילה במרכזה של עונה שלמה. בשל כך, החלוקה של איכות הפרקים הייתה: חמישה פרקים גרועים מאד ואילו חמישה פרקים גרועים.

יתרה מכך, התסריטאים החליטו שדמותו של מוריארטי, הארכי נבל מעולמו של הבלש המהולל שרלוק הולמס תהיה חלק מהעונה. הבעיה ? הפכו את אחד מהנבלים הידועים בהיסטוריה הכתובה לבובה חסרת כל כישורים. בתור קורא נלהב של הסיפורים של הולמס לא יכולתי שלא להיעלב ממה שראו עיניי. מוריארטי מתאהב באיב ? מדבר בצורה שדיבר ? אין לי תוכנית סבירה להיחלץ מהמצב שהוא נמצא ? והשורות שנתנו לו לקרוא בפרקים בהם הוא השתתף היו מתחת לכל ביקורת. חשבתי ש Elementary משבשת את הדמויות מתוך העולם של הוולמס, לא חשבתי שסדרה אחרת יכולה לעשות זאת בצורה גרועה. התבדתי.

בגזרת הליהוק אין שום שינוי וגם בעונה זו אפשר היה לראות עד כמה רבקה רומיין לא מתאימה לגלם את דמותה של איב. במיוחד מאחר וכמעט ולא ניתן היה לחזות אפילו בניתוץ בינה לבין נואה ויילי. השניים אמורים היו להיות מאובנים בנשיקה במשך 400 שנה, מישהו באמת האמין לכך ? מישהו באמת האמין למה שויילי אומר לה לקראת סוף העונה, שאם הוא היה צריך "לבלות" 400 שנה כלוא עם מישהי אז הוא היה מעדיף שזו תהיה היא ? אני לא, ולפי דעתי, גם שאר הצופים שראו סדרה אחת בחייהם הבחינו בכך. זו לא הייתה בושה להודות בטעות ולהחליף אותה בעונה השנייה. חבל שלא עשו זאת.

בעיה נוספת בגזרת הליהוק הייתה עם ג'ון לרוקט, אשר גילם את דמותו של ג'נקינס. אם בעונה הראשונה הליהוק עוד נראה היה סביר, הרי שהעונה השנייה הגרועה הגיעה והוכיחה שהסדרה הזאת קטנה עליו ובכמה דרגות. אם זה היה תלוי בי גם הייתה מוחק אותה מקורות החיים שלי בשעה שהייתי מנסה לקבל עבודה אחרת. לגבי שאר השחקנים, היות והרמה של הסדרה היא כה ירודה אזי לא משנה עד כמה הליהוק הוא סתמי. גם בעונה זו אף אחד מהם לא מותיר חותם. כל אחד יכול היה לגלם את הדמויות של סטון, ג'ונס וקסנדרה.

האם בכל זאת ניתן למצוא אלמנט חיובי בעונה זו ?

כן, שמספר הפרקים לא עלה על 10 פרקים. הרייטינג של העונה הראשונה של הסדרה היה לא רע בכלל וברשת יכלו להעניק לעונה השנייה מספר פרקים רב יותר, אך הם לא עשו זאת. קשה לי לדמיין יותר מעשרה פרקים לעונה לסדרה הזאת ובמיוחד לעונה השנייה שלה.

אז, לראות או לא לא לראות ?

בוודאות: לא לראות. בעוד שלעונה הראשונה עוד הייתה עלילה מרכזית סבירה הרי שהעונה השנייה הייתה כישלון בכל קנה מידה. בהפקה לא הפיקו לקחים ואף דירדרו את הסדרה לתהומות שקשה היה לחשוב שאפשרי לקחת אותה לשם. רמת הכתיבה כל כך מיושנת, חצאי הבדיחות לא מצחיקות ואין עדיין כימיה בין שתי הדמויות המרכזיות. אם זה היה תלוי בי הפארסה הייתה מגיעה לסיום, אבל מסתבר שבארה"ב עדיין אוהבים את הסדרה. השאלה היא אם הם עדיין שומרים אמונים לסרטים, או שמא מדובר בילדים קטנים שלא מכירים עולם של סדרות טוב יותר. במידה והתשובה הראשונה נכונה, קשה לי להאמין שהם יסבלו זאת גם בעונה השלישית. במידה והתשובה השנייה נכונה, אזי הדרדרנו לסדרות של "ערוץ הילדים" ואתם יכולים להוציא אותי מהמשוואה הזאת. נמאס לראות כיצד רומסים רעיון ומוצר כל כך נחמד. לפעמים צריך לומר מספיק. וזה בדיוק מה שאני אומר: מספיק ! 

2 תגובות:

שד משחת אמר/ה...

היי אחי
אם תוכל לעשות רשימה של הסדרות שיוצאות להפסקת חגים ומתי הם חוזרות
תודה מראש

אנונימי אמר/ה...

למי אכפת? הסדרה כפית ומהנה לצפייה.