יום שישי, 11 בנובמבר 2016

ביקורת: הקומדיות של עונת 2017-2016, חלק ב: הקומדיות של רשת NBC, FOX ו ABC לא משהו לקום ולספר לאנשים



The Good Place - קריסטין בל מגלמת את דמותה של אלינור שלסטרופ, אשה שעשתה רק רע בעולם ולפתע פתאם מתה. במקום למצוא את עצמה בגיהנום, בעקבות טעות היא מוצאת את עצמה ב The Good Place, המקבילה לגן עדן. בתחילה היא נהנית מכך, אך ככל שהזמן עובר היא מחליטה לשפר את עצמה בכדי להיות ראויה למקום. אם בתחילת דרכה היא מנסה להסתיר את הטעות בעזרת ידידיה צ'ידי אנאגויה (ויליאם ג'קסון הארפר), יליד ניגריה שעשה רק טוב בחיים ומאהני (ג'ייסון מנדוזה), אשר גם הוא הגיע למקום בטעות. כמו כן, חלק מכך הוא לספר למשגיח על המקום, מייקל (טד דנסון).

אין בכלל ספק שדנסון ובל הינם שחקנים מעולים, וברמת העיקרון, הרעיון של הסדרה דווקא לא רע. אולם, לאחר מספר פרקים, עושה רושם שהסדרה הגיעה למיצוי. אלינור מנסה להשתנות, וגם אם יהיו עליות ומורדות קטנות בדרך, הרי קשה לראות את הסדרה מושכת את עצמה לזמן רב. קשה גם לראות את בל לאחר הסדרה House Of Lies, למרות שבמהות היא מגלמת דמות דומה, שבמהותה היא דמות רעה, אך רוצה להיות טובה. וגם הפעם הם מצוותים אותה לאפרו אמריקאי. מעניין באם זה קרה בכוונה.

פסק דין: אפשר לראות, אך לא יקרה כלום אם תדלגו עליה. זו לא סדרה מצחיקה, אין בה פאנצ'ים והיא מנסה להיות מעט מתוחכמת. אך מי שיש לו זמן להעביר יכול לנסות אותה, רק עבור דנסון ובל שווה לנסות. הבעיה היא ? אחרי מספר פרקים תבינו כבר את הפואנטה ותרצו להמשיך הלאה.



American Housewife - קומדיה אשר עוקבת אחר חיי היום יום של עקרת בית מהפרברים בשם קייטי אוטו (קייטי מיקסון), שהיא גם אם, בשעה שהיא רוצה לבלוט בניגוד לעקרות הבית העשירות, אותן היא מגדירה כשחצניות. עד כדי כך שהיא גם מונעת מהילדים שלה להצליח עבור המטרה הזאת.

ראיתם קומדיה אחת של רשת ABC ראיתם כבר את כולן. זה מדהים כיצד ברשת מוצאים כל מיני ואריציות לאותה קומדיה. פעם זה ילד הומוסקסואל בעיירה, פעם זו משפחה ממעמד הביניים ואילו עתה ההתמקדות היא בעקרת בית מהפרברים. לגבי מיקסון, היא חוזרת על אותן הבעות מהסדרה הקודמת שלה, "מייק ומולי" ולא מחדשת יותר מדי. דווקא התוספת של לסלי ביב, כויו השכנה, שאולי הגיע הזמן שתמצא לה סדרה ותתיישב כי מגיע לה, היא תוספת נכונה וקונטרה למיקסון, וכך גם דיטריך באדר, אשר מגלם את דמותו של גרג, בעלה. פרק הפיילוט שלה היה מעט פחות מבינוני, אבל מה שהגיע לאחר מכן כבר ממחזר.

פסק דין: דלגו על הסדרה. אם אתם רוצים לצפות בקומדיה של רשת ABC נסו את The Goldbergs הנהדרת או את Modern Family, שגם בעונתה השמינית שומרת על מספר פאנצ'ים בכל פרק, אשר מעלים חיוך על פני הצופים. לא ברור איך צופי רשת ABC ממשיכים "לאכול" את השטויות הללו, משום שנתוני הרייטינג שלה סבירים וזו הפתעה גמורה. בוודאי לכל מי שצפה בה.



Speechlees - דוגמא נוספת לקומדיות שרשת ABC ממשיכה לפתח ולמרבה הפלא גם ממשיכה להצליח. הקומדיה מתארת את קורות משפחת דימאו, אשר לכל אחד מהם יש אישיות שונה: האם מאיה (מיני דרייבר) היא האם המגוננת והאקטיבית. ג'ימי (ג'ון רוס בואי) הוא האב אשר מנסה לרצות אשתו. דילן (קיילה קנדי), הבת האמצעית שלהם שהיא גם האתלטית במשפחה. ריי (מייסון קוק), הילד שמצליח בלימודים וג' ג' (מיקה פאולר), הילד הנכה ובעל השנינות במשפחה. המשפחה עוברת למקום חדש והילדים נרשמים לבית ספר חדש, מהר מאד הם מגלים שמה שהם חשבו על המקום שונה לחלוטין במציאות.

מספיק לצפות בפרק אחד של הסדרה בכדי להגיע למסקנה שהיא משעממת להחריד. אין בה אפילו שורה אחת שמצליחה להצחיק את הצופה, או אפילו לעניין אותו. די נמאס לראות את מיני שרייבר בעוד קומדיה, כאשר הקודמת שלה הייתה כל כך גרועה (About A Boy). האלמנט היחיד שעוד איכשהו מרכז תשומת לב בתחילת הסדרה הייתה מערכת היחסים שבין ריי לג'יליאן, הנערה החדשה בבית הספר שהוא שם לב אליה ומתאהב בה כמעט מיד לאחר שהוא מבחין בה.

פסק דין: אם אתם אוהבים את סוג הקומדיות המשפחתיות שרשת ABC ממשיכה למחזר, אתם יכולים לנסות אותה, אבל ההמלצה שלי היא לדלג עליה. מדובר בבזבוז זמן אחד גדול. וחוץ מזה, עונת הפיילוטים 2017 נמצאת ממש מעבר לפינה וסביר להניח שתהיה ואריציה נוספת לסוג הקומדיות הללו שהרשת תנסה להשיק. אולי הבאה בתור תהיה איכותית יותר. אם זה היה תלוי בי הייתי ממליץ לרשת לנסות משהו חדש, משום שעושה רושם שבקרוב מאד גם הצופה האמריקאי יהיה שבע מהחומר הזה. אני מתפלא איך זה עדיין לא קרה.



Son Of Zorn - רשת FOX העלתה השנה עד כה קומדיה חדשה אחת. מדובר בשילוב של אנימציה עם שחקנים חיים. הסדרה מספרת את סיפורו של זורן, לוחם מזיפיריה אשר מוצג בתור אנימציה, אשר חוזר לקליפורניה, למחוז אורנג', בכדי להיות קרוב לבנו ולאשתו לשעבר (שריל היינס).

בשנת 1989, כאשר יצא הסרט "מי הפליל את רוג'ר ראבט" השילוב של אנימציה עם שחקנים חיים היה חידוש. עזרה לסרט גם העובדה שהמשחק בו היה מצוין והתסריט מעולה. כיום, כמעט שלשים שנה לאחר מכן, השילוב הנ"ל בסדרה של רשת FOX לא רק שלא טוב הרי שההשוואה היא כל כך מעליבה כלפי הסרט הנהדר. יכול מאד להיות שאפשר להפיק סדרה שכזאת, אבל לטעמי, קשה לצפות ביותר מפרק אחד או שניים שלה לפני שזונחים אותה לחלוטין. העלילה כל כך מופרכת שלא ברור כיצד האמריקאים מגיעים לצפות בה. מצד שני, הם מאד אוהבים סדרות אנימציה, אז...

פסק דין: דלגו עליה ומיד. במידה ואתם בכל זאת מעוניינים לתת לה סיכוי, נסו אותה לעשר דקות, אפילו לא לפרק שלם, ותיווכחו בעצמכם. בשנים האחרונות לא ראיתי סדרה שלא הייתה צריכה לקרום עור וגידים כפי שהסדרה הזאת. אין אפילו מה להזכיר את שריל היינס, שבוודאי מצטערת שהסדרה הקודמת שלה, הקומדיה Suburgatory, בוטלה מן העולם בטרם עת. אני חושב שרבים חושבים כך. 

אין תגובות: