יום שישי, 18 בנובמבר 2016

ניתוח: שלב סיכום עונת קיץ 2016: מה הצליח עבור תעשיית הטלוויזיה האמריקאית ?

אנו נמצאים חודשים לאחר סיום עונת הקיץ 2016. עתה, לאחר שהאבק נעלם, אפשר להתחיל לנתח את העונה לעומק בכדי לברר מה הצליח בעונה זו ומה נכשל. הכתבה זו תעסוק בהצלחות של עונת הקיץ ואילו הכתבה הבאה בסדרה תעסוק בכישלונות.



ההצלחות: 

דרמות שהשחקנים המובילים שלהן היו שחקנים אפרו אמריקאים - בשעה שרשתות הברודקאסט האמריקאיות כבר החלו בעונת סתיו-חורף חדשה עם מלאי גדול של סדרות חדשות, אשר ברובן הגדול נכתבות על ידי תסריטאים לבנים, רשתות הכבלים ממשיכות לנסות את ההפך הגמור: להתבסס על דרמות בהן הדמויות הראשיות הן אפרו אמריקאים. בעונת הקיץ 2016, מגמה זו הוכחה כיעילה: שלש מתוך חמש סדרות הכבלים אשר נמצאות במקום הראשון בקרב צופים מתחת ל 49 מובלות על ידי אפרו אמריקאיים: Power של Starz, מ OWN ניתן לציין את
The Haves and the Have not ו Greenleaf. הסדרה HAHN הייתה להיט גדול מאד עבור OWN מאז שעלתה לאוויר בשנת 2013, בשל כך ההצלחה שלה בעונת הקיץ הקודמת לא כל כך מפתיעה. הנתון המרשים הוא כיצד OWN הצליחה לבסס את Greenleaf כהצלחה בערב יום רביעי, שם היא גם גברה על HAHN, אשר שודרה בערב יום שלישי. במקביל, ההחלטה של Starz להזיז את סדרות המקור שלהן לערב יום ראשון, כאשר Power פתחה את הערב, הוכחה כהחלטה חכמה מאד. לא רק שערב פתיחת העונה השלישית הניב 58% נתונים גבוהים יותר מערב פתיחת העונה השנייה (ו 358% מערב פתיחת העונה הראשונה), אלא שפרק של הסדרה Power ביום ראשון העניק לה את הנתונים הטובים ביותר של כל פרק אחר מבין כל הסדרות שלה אי פעם. למרות שהנתונים ירדו מעט בפרקים הבאים, הסדרה עדיין ניצחה את הערב מקרב רשתות הכבלים בקרב הצופים הצעירים, כולל ההצלחה Preacher של AMC, הסדרה בעלת הבאז הגדול של רשת HBO, הכוונה היא ל The Night Of והסדרה הוותיקה של רשת Showtime, הכוונה כמובן היא ל Ray Donovan.


חזרת השעשוענים - רשת ABC רשמה בעונה שעברה הישג גדול מאד עם Celebrity Family Feud. בשל כך היא הזמינה עבור עונת הקיץ 2016 לא פחות מ 3 שעשועונים: Match Game, 100,000$ Pyramid ו To Tel The Truth. רבים בתוך התעשייה תהו אם ברשת לא הגזימו, אך עושה רושם שהעיתוי להמר על הפורמאטים הללו התברר כעיתוי חיובי מאד. Pyramid, אשר שובצה בין Feud ו Match Game, הייתה המנצחת הגדולה, כמעט תמיד משווה (ולעיתים מתעלה מעל) את הנתונים של Feud. ובשעה ש Match Game לא היוותה הצלחה גדולה, היא עדיין הצליחה לשמר כ 80% מהסדרה שהובילה אליה והצליחה להתמקם בין 10 או 20 הסדרות המצליחות של השבוע. מצד שני, Feud התקררה מעט בהשוואה לעונה שעברה, אך שלש התכניות מצליחות להתעלות על תכניות וסדרות הרבה יותר יקרות מהן. חלקן גם הניבו נתונים יותר מהסדרות שהרשת שידרה בערב יום ראשון במהלך עונת סתיו-חורף-אביב 2016-2015. (דרך אגב, כל 4 התכניות חודשו לעונה נוספת עבור עונת 2017) אך ערב יום ראשון של רשת ABC לא היה ערב השעשועונים היחיד שהצליח בעונת הקיץ 2016 עבור חמש רשתות הברודקאסט. רשת CBS הצליחה עם התכנית The Price Is Right בהשתתפות כוכבים ממספר תכניות ריאלטי שלה. רשת ABC הצליחה בצורה סבירה גם בערב יום שלישי עם הרצה קצרה של Truth. למרות שלא ניתן להגדיר אף אחד מהשעשועונים שעלו ב 2016 כהצלחה מסחררת כפי שהיו בסוף שנות ה 90 ותחילת שנות ה 2000, הן הוכיחו שהפורמאט יכול לחזור להניב נתונים יפים ובעיקר יציבים ומבלי לבזבז כסף רב. צפו לתכניות נוספות בעונת הקיץ הבאה.


Preacher - בשעה ש Greenleaf הינה ההצלחה הגדולה ביותר מבין תכניות הכבלים בעונת הקיץ 2016, העיבוד הטלוויזיוני של רשת AMC לחוברות הקומיקס Preacher נמצאת מעט מאד מאחור. הסדרה הצליחה להניב כ 3 מיליון צופים מדי שבוע, חצי מהם בקרב צופים מתחת לגיל 49, היא נמצאה באופן קבוע בצמרת הסדרות המובילות ברייטינג מדי שבוע והיא הצליחה ללא סדרה מצליחה נוספת של הרשת אשר תוביל אליה (כאשר צריך להוציא מהמשוואה את פרק הפתיחה אשר שודר באותו ערב ביחד עם פרק סיום החצי הראשון של העונה השנייה של Fear The Walking Dead). ובשעה ש Preacher סבלה מנפילה בנתוני הרייטינג במהלך העונה היא הצליחה להתאושש בחלק השני של העונה. יתרה מכך, בנתוני הדמו, Preacher הצליחה לנצח כמעט כל סדרה אחרת בעלת תסריט כולל Mr. Robot בעלת הבאז הגבוה של רשת USA ו Animal Kigdom שרבים ציפו לה. בימים בהם סדרות כבלים נועדו בכדי לייצר קהל נאמן עבור הרשת, Preacher עושה רושם שהיא צפויה להישאר באוויר למשך זמן רב.


רשת NBC - משחקי האולימפיאדה הבטיחו לרשת NBC ניצחון בעונת הקיץ 2016, אך עוד לפני שהאולימפיאדה הגיעה הרשת הצליחה עם American Got Talent: בעשור השני שלה, לא רק שהתכנית טיטאה כל דבר שבאזור, כאשר היא מניבה מדי שבוע כ 14 מיליון צופים, אלא שהיא אף הניבה נתונים טובים יותר משנים עברו. בעונה האחרונה, התכנית ניפקה את הנתונים הגבוהים ביותר מזה 5 שנים ! הישג נדיר בהתחשב במגמות שהטלוויזיה הלינארית עוברת בשנים האחרונות. הרשת יכולה להתהדר בהצלחות נוספות. ההתעקשות על America Ninja Warrior השתלמה, כאשר העונה גם היא הניבה את הנתונים הטובים ביותר שלה מאז ומעולם. ובשעה שהיא לא מקבלת יותר מדי תשומת לב, The Night Shift ניפקה את הנתונים הגבוהים ביותר עבור סדרות בעלות תסריט מבין כל הרשתות ומדורגת מדי שבוע בקרב 20 הסדרות בעלות נתוני הרייטינג הגבוהים ביותר. ובשל כך גם קיבלה הודעת חידוש לעונה רביעית. הנתון המרשים ביותר עבור רשת NBC: אם אתם מתבוננים בלוח הרגיל בעונת הקיץ 2016 ללא אירועי ספורט, הרשת רושמת עלייה של כ 15% בקרב נתוני הדמו - בשעה שכל שאר הרשתות רושמות ירידה ! הצלחה בעונת הקיץ היא לא בהכרח ערובה להצלחה בעונת הסתיו-חורף שלאחר מכן, אך בכך שמיליונים נחשפים לשידורי הפרומו של הסדרות החדשות של הרשת כגון Timeless ו This Is Us זה בהחלט לא הזיק, ול This Is Us זה עשה הרבה מעבר לכך.


הכתבה השנייה בסדרה תעסוק בכישלונות של עונת הקיץ 2016. ויש הרבה מהן...

אין תגובות: