יום ראשון, 27 בנובמבר 2016

ניתוח: הנתונים הבולטים בנתוני הרייטינג בשבוע העשירי בעונת 2017-2016 של רשתות הברודקאסט האמריקאיות



ברשת ה CW אין כמעט ספק שהביטו על נתוני הסדרה Supergirl ונהנו לראות אותם. לראשונה מזה שבועות רבים (למעשה מאז פתיחת העונה) הסדרה רשמה עלייה משמעותית לנתונים של 0.9 נק' מדד ו 2.61 מיליון צופים. בשבועות האחרונים נדמה היה שסדרות הקומיקס של הרשת נמצאים בשקיעה, אולם בשני הפרקים האחרונים עושה רושם שקיימת דווקא מגמת שיפור. לא ברור מדוע. יכול להיות, במקרה של Supergirl, שזה נובע מהסיפור הלסבי שבשני הפרקים האחרונים צבר תאוצה, או בשל העובדה שהצופים מחכים בציפיה לפרקי הקרוס-אובר של ארבע סדרות הקומיקס שלה. בכל מקרה, יהיה מאד מעניין לראות אם מגמת השיפור של הסדרה תשמר או אף תימשך. משום מה, פרט לפרקי הקרוס-אובר, קשה לראות את זה קורה.

ברשת CBS, עושה רושם ששיבוץ אחד לפחות שהרשת עשתה בעונה זו הצליח לה מאד. הכוונה היא לסדרה NCIS:LA. הממוצע של העונה הקודמת של הסדרה עמד 1.32 נק' מדד, כאשר הפרק ה 22 של העונה הקודמת הניב 1.15 נק' מדד בלבד. העונה, הסדרה עושה חייל, ובפרקים האחרונים, הסדרה מצליחה לשמור על נתונים של 1.6-1.5 נק' מדד. בשבוע שעבר הסדרה נעצרה על 1.5 נק' מדד ו 10.43 מיליון צופים. לאור קריסת הסדרות של הרשת, נדמה שהסדרה התמקמה לה בצורה יפה בערב יום ראשון, במיוחד לאור העובדה שבשנים האחרונות משבצת השידור הנ"ל בערב יום ראשון לא הניבה נתונים דומים. יהיה מעניין לראות באם המגמה תישמר ובמידה וכן, אולי ברשת יעדיפו לצוות בעונה הבאה את הסדרה השלישית במותג (NCIS:New Orleans) בשעה שמונה בערב במקום בשעה אחד עשרה ובכך לשמר את המותג, אולי בערב יום שני ?

ברשת ABC שידרו השבוע ארבע שעות של "רוקדים עם כוכבים". עתה ניתן לסכם ולומר שהתכנית עברה בדרך סיבוב נוסף בעונת האביב, אבל למרות זאת, התכנית לא הצליחה לשמר את הנתונים מהשנה שעברה. בעונת הסתיו 2015 התכנית הצליחה להניב 1.82 נק' מדד ו 11.623 מיליון צופים. בעונת 2016 הנתונים היו רחוקים מכך ונעצרו על 1.65 נק' בלבד ו 10.516 מיליון צופים. נכון, בשנים האחרונות נתוני התכניות יורדים בצורה משמעותית, אבל העובדה היא שבשבוע שעבר, בפרק סיום העונה, התכנית הניבה 1.80 נק' מדד ו 10.974. כלומר, בתאוריה, קיימת אפשרות שהתכנית יכולה לשמר את הנתונים, אך במהלך השנה זה לא עבד בצורה טובה עבורה. בכל מקרה, בהשוואה לשאר סדרות של הרשת, בעיקר הדרמות (אולי למעט "האנטומיה של גריי"), עדיין מדובר בנתונים טובים. אבל, כמה שנים הצופים באמריקה ירצו לראות את הכוכבים רוקדים ?

ברשת NBC כמעט, למעט This Is Us שירדה מ 2.6 ל 2.4 נק' מדד, אולי בשל הירידה של The Voice מ 2.1 ל 1.8 נק' מדד, הסדרות של הרשת שמרו על נתונים דומים מהשבוע הקודם. Timeless שמרה על 1.2 נק' מדד, למרות הירידה של The Voice מ 2.3 ל 2.1 נק' מדד (כלומר, עושה רושם שזו תקרת הזכוכית של הסדרה 1.2-1.1 נק' מדד). Chicago Fire שמרה על 1.5 נק' מדד, נתונים שהסדרה שומרת באדיקות בשבועות האחרונים ובשבוע שעבר זה קרה למרות ש This Is Us איבדה מעט גובה. המסקנה ? הדרמות של הרשת התייצבו על הנתונים שלהם. לפחות בשלב הזה של העונה. במיוחד אם נזכור, שזה המצב גם בערבי רביעי וחמישי של הרשת, אשר יצאו לחופשת החגים כבר בשלב הזה של העונה.

ברשת FOX, עושה רושם שימיה של New Girl ספורים. בשבוע שעבר הסדרה הידרדרה לשיא עונתי שלילי של 0.8 נק' מדד ו 1.76 מיליון צופים. במידה וצופים בסדרה בעונה זו ניתן להבחין עד כמה היא נשחקה ועד כמה היא ממחזרת חומרים. עושה רושם שברשת יצטרכו להתרגל לחיים ללא הקומדיה הוותיקה (היא נמצאת בעונתה השישית). לא עוזרת לרשת העובדה שגם הקומדיה הוותיקה השנייה שלה, Brooklyn Nine Nine (שטובה מ New Girl בשתי דרגות, אם כי עובדה זו לא מתבטאת בנתוני הרייטינג) מגרדת בקושי בשבועות האחרונים 0.9 נק' מדד בלבד. לא ברור מדוע ברשת הזיזו את הסדרה מערב יום ראשון בו היא נחלה בשנה שעברה (בחצי הראשון שלה) נתונים יפים. מצד אחד, ולאור הקריסה האיטית של New Girl ואי היכולת של הרשת להשיק בהצלחה קומדיות חדשות (ולא, Last Man On Earth היא לא דוגמה טובה משום שהיא משודרת בערב יום ראשון המצליח יחסית של הרשת וגם במקרה שלה, ימים רבים לא נראים באופק) קשה לראות את הרשת מאבדת את שתי הקומדיות הוותיקות שלה. מצד שני, לאור הנתונים הגרועים של שתיהן. לא הגיע הזמן לקחת החלטה אמיצה ? אולי לפחות לגבי אחת מהן ? 

תגובה 1:

Gilad אמר/ה...

הסיבה שסופרגירל חוותה עלייה היא ההשתפרות המעולה שלה בצד הקריאטייבי מתחילת העונה. האנשים שם אוהבים ויודעים מה הם עושים ורואים את זה.