יום שלישי, 11 באוקטובר 2016

ביקורת: Conviction, פרקים 2-1: שחקנית בלי סדרה



ישנם שחקנים או שחקניות אשר לכל סדרה שתכניס אותם הם יביאו כריזמה, נוכחות ובעיקר איכות. מעט מאד שחקנים מהסוג הנ"ל נמצאים על גבי מסכי הטלוויזיה. אחת מהן היא ללא ספק היילי אטוול. ראו זאת כבר בסרט הראשון בסדרת סרטי "קפטן אמריקה" ולאחר מכן כאשר הופיעה בסדרה "הסוכנת קרטר".

לפני כחצי שנה החליטו ברשת ABC לבטל את הסדרה "הסוכנת קרטר" בעיקר בשל בעיות רייטינג, אבל לא יכלו, ובצדק, לוותר על שירותיה של אטוול. השחקנית נבחרה לתפקיד הראשי בפיילוט של Conviction, אשר אמורה להחליף את הסדרה "קאסל" לאחר שמונה עונות. צפייה בשני הפרקים הראשונים של הסדרה מביאה את הצופים למסקנה שאטוול היא אכן כוח שאי אפשר להתכחש לו, אך מצד שני שהסדרה לא שווה צפייה.

היילי אטוול מגלמת את דמותה של הייז מורנסון, עוזרת לתובע המחוזי לשעבר, אשר לאחר שהיא נאסרת בשל אחזקת קוקאין אמה מגיעה להסדר עם התובע המחוזי, וואלאס (אנדי קהיל) שהייז תעבוד עבורו בתוכנית החדשה שהוא מפתח בכדי לוודא שהאנשים שהוכנסו לכלא אכן אשמים ובמידה ולא הם ישוחרר ובתמורה היא תשוחרר. עומדים לרשותה צוות חוקרים שיעשה זאת (אין טעם לעבור על הרשימה, מכיוון שמדובר בשחקנים ושחקניות מדרגה שנייה, שלא ראויים בכלל לעמוד לצידה של אטוול).

השאלה הראשונה שראשי ABC היו צריכים לשאול את עצמם לגבי הסדרה היא: למה שהצופים ירצו לצפות בה ? הרעיון שלה משעמם, עוד פעם סדרה משפטית עם מקרים רגילים שצפינו בהם בכל כך הרבה סדרות. אז, מדוע לחזור ולצפות באותו פורמאט בסדרה שלא מחדשת לנו דבר ? התשובה ברורה: לא כדאי לצפות. לסדרה "קאסל" אותה היא החליפה לפחות היה קסם מסוים, ב Conviction למעט אטוול, גם זה לא קיים. וכיום, להתחיל לצפות בסדרה עבור שחקן בודד או שחקנית בודדת זה בהחלט לא כדאי, לא עם מבול הסדרות הקיימות היום בשוק.

למען האמת, עושה רושם שהתהליך היה שברשת רצו שאטוול תמשיך אצלהם בכל מחיר ולכן בנו לה סדרה. הבעיה היא, שבכך הם הזיקו לשני הצדדים. מצד אחד, אטוול תיקשר לסדרה כושלת נוספת ("הסוכנת קרטר" שרדה 2 עונות קצרות בלבד) ואילו רשת ABC רושמת לעצמה כישלון נוסף בהשקת סדרה חדשה.

גם הצופים האמריקאים חושבים בצורה דומה, משום שעוד לפני שהסדרה עלתה לאוויר היא כמעט ולא צברה באז במשך ארבעת החודשים מאז שהוכרז על אישורה. ואכן, נתוני הרייטינג בערב הפתיחה שלה היו גרועים מאד.

בעיה נוספת שהסדרה נתקלה בה היא, שרשת CBS העלתה שבועיים קודם לכן את הסדרה Bull. שגם היא דרמה משפטית. אולם, בניגוד ל Convicion הסדרה החדשה של רשת CBS מופקת בצורה טובה יותר, מעניינת יותר (אם כי לא בהרבה) ובעיקר, עלתה לפניה בלוח השידורים ולכן בכל השוואה שיוצרים לה היא נופלת ממנה ובשל כך, הצופים שכבר ירצו לצפות בדרמה משפטית מעייפת נוספת, יעדיפו לצפות ב Bull ולא ב Conviction. ושוב, למרות היילי אטוול הנהדרת.

ולבסוף, ציינתי זאת בביקורת שערכתי על הסדרה Notorious, אבל אחזור על כך שוב, משום שעושה רושם שאותם דברים תקפים גם במקרה הזה: לא כל כך קל להחליף סדרה וותיקה באותה משבצת שידור, כפי שקרה במקרה הזה של "קאסל", אשר שרדה 8 עונות, במיוחד לאחר שעושה רושם שעד כמה ש"רוקדים עם כוכבים" מספקת נתוני רייטינג סבירים, הרי שבשנים האחרונות היא לא מצליחה להיות מקפצה עבור סדרות חדשות (בימי שלישי כאשר שודרה תוכנית התוצאות שלה) או אפילו ישנות, כאשר בשנים האחרונות "קאסל" שקעה לה בעוד ש"רוקדים עם כוכבים" המשיכה לנפק נתוני רייטינג סולידיים.

אז, לראות או לא לראות ?

במילה אחת: לא. 

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

אני חושב שהבעיה הכי גדולה של הסדרה היא אמינות.
שחקנית בריטית בעלת מבטה בריטי (די כבד יש לומר) שמשחקת את ביתו של נשיא ארצות הברית זה פגם גדול באמינות, לא משנה כמה טובה השחקנית (והיא מעולה).
אחרי צפייה בשני הפרקים הראשונים, מלבד חוסר ההיגיון בעלילה (פרט שולי בסדרת טלוויזיה..), זאת הבעיה הכי גדולה.

אנונימי אמר/ה...

היא דווקא ממש מנסה לעשות מבטא אמריקאי ולרוב זה עובד לה. היא מדהימה, גם שון אשמור.. יש כמה שחקנים טובים שם אבל הסדרה לא הולכת לשום מקום... זה סתם.. שיחזירו את הסוכנת קרטר