יום שישי, 14 באוקטובר 2016

לוח הערכות לקראת עונת 2017-2016: רשת ה CW



הלוח של רשת ה CW הוא די פשוט ועושה רושם שלא ירשמו בו יותר מדי הפתעות. אין כמעט ספק שהמעבר של Supergirl מרשת CBS לרשת ה CW ישפיע על נתוני הרייטינג שלה, השאלה היא עד כמה. נכון לעכשיו, ההערכה היא שהיא תנוע בין נתונים של 1.0 ל 1.1 במקרה הטוב ו 0.8 במקרה הגרוע. בכל מקרה, אין כמעט תרחיש שהיא לא תחזור לעונה שלישית. בעצם, קבלו תיקון, אין בכלל תרחיש שכזה.

מצד שני, ההובלה של Supergirl לא תעזור יותר מדי ל Jane The Virgin, אשר תמשיך להניב נתונים שינועו סביב 0.4-0.3 נק' מדד וקצת פחות ממיליון צופים. בכל מקרה, פרט לקריסה לאזור של 0.2-0.1 נק' מדד (סיכוי קטן מאד), היא תקבל עונה רביעית, גם אם מקוצרת.

ביום שלישי, The Flash תקבל עונה רביעית ללא בעיות. מדובר בסדרה בעלת הנתונים ביותר של הרשת והמצב לא אמור להשתנות גם בשנה הבאה, אך יהיה מעניין לראות אם היא תאבד מכוחה מעט, כפי שקרה לה השנה. גם אם זה יקרה, קשה להאמין שהיא תרד מ 1.0 נק' מדד.

הסדרה No Tommrow תבוטל. הסדרה לא צברה באז בחודשי הקיץ, למרות התעניינות קטנה של קניינים מחו"ל ונתוני הרייטינג של פרקיה הראשונים מראים שאולי אף לא תשרוד את 13 הפרקים שהוזמנו לה.

ביום רביעי נזכה לראות את Arrow זוכה בעונה נוספת ללא בעיות. מצד אחד, הסדרה הציגה יציבות מרשימה עד עתה. מצד שני, היא תיאלץ להתמודד בעונה הבאה ללא אחת מהדמויות הראשיות וכן ללא התמיכה של Supernatural. עובדות אלו אמורות לפגוע בה, אך לא בסיכויה לחזור.

התחושות לגבי Frequnce הן מעורבות, אין בכלל ספק שהסדרה לא תהיה להיט גדול, בעיקר משם שהיא לא בדיוק מסוג הסדרות שהרשת מצליחה להשיק, היא נמצאת ליד הז'אנר העל טבעי אבל לא בדיוק חלק ממנו והיא בהחלט לא סבוניה. מצד שני, הקניינים הבינלאומיים התרשמו ממנה. תחושה שלי ? הרבה יהיה תלוי במספר הסדרות שהרשת תבטל בעונה הבאה או במספר הסדרות שהיא תצטרך וכן במספר הפיילוטים החזקים שיהיו ברשותה בעונת הפיילוטים הבאה. נכון לעכשיו. עדיין יש לה סיכוי, אך לאור נתוניה הלא מרשימים בשני פרקי הפתיחה, מעניין יהיה לראות היכן הירידה תיעצר ואז נדע בוודאות.

ביום חמישי, במידה ולתסריטאים של Legends Of Tomorrow תהיה עונה אחת בקנה ברשת יחדשו את הסדרה, אם כי היא לא הפכה ללהיט הגדול שהרשת ציפתה שתהיה. השיבוץ שלה ביחד עם Supernatural ייצב ערב שינוע על 0.8 נק' מדד במקרה הטוב ו 0.5 נק' מדד במקרה הרע לשתי הסדרות. לגבי Supernatural, עונה נוספת היא בלתי נמנעת (מתי היא תיגמר כבר ?), אלא אם השחקנים הראשיים יהיו מעוניינים להפסיק לשחק בה או שלא יגיעו להסדר כספי (בכל זאת, מדובר בסדרה וותיקה מאד).

ביום שישי, Crazy Ex Girlfriend צפויה להגיע לסוף דרכה בתום העונה השנייה ואולי אף קודם לכן. במידה וזה לא יהיה המצב יהיה קשה מאד לקבל את החלטת הרשת, משום שהסדרה לא צפויה להניב יותר מ 0.2 נק' מדד ואפילו לא להגיע ל 900 אלף צופים.

לגבי The Vampire Diaries, זה כבר ידוע: הסדרה נמצאת בעונתה האחרונה.

מקרב הסדרות שמחכות לרשת בחצי השני של העונה, iZombie צפויה לקבל עונה רביעית כמעט ללא בעיות, השאלה תהיה רק באיזה שלב היא תעלה (ככל הנראה גם בשנה הבאה זה יקרה בחודש ינואר או בעונת האביב-קיץ). לגבי The Originals, פרט לקריסה לא צפויה כאשר היא תחזור לעונתה הרביעית, היא צפויה לחזור לעונה חמישית מקוצרת.

שתי הסדרות הנוספות של הרשת, אשר יחזרו בעונה נוספת בחצי השני של העונה נמצאות בבעיה. The 100 נמצאת בבעיה חמורה מאחר והיא סופגת כמעט מכל כיוון, מהמבקרים בארה"ב, הקהילה הלהט"בית ועוד..., ופרט למעבר לעונת הקיץ בעונה החמישית (במידה ותחודש) לעונה אחת נוספת קשה מאד לראות את הסדרה שורדת מעבר לעונה הרביעית שכבר הוזמנה לה.

השאלה לגבי Reign היא היכן תשובץ ומתי. במידה והיא תחזור לעונתה הרביעית בעונת הקיץ במקום "היפה והחיה" שהלכה לעולמה, היא תוכל ליהנות מעונה חמישית ואחרונה. במידה ולא, העונה הרביעית תהיה גם האחרונה שלה.

ולבסוף, הרשת גם תעלה סדרה חדשה בחצי השני של העונה, Riverdale. הקניינים מחו"ל טענו לגביה שמדובר בטעם נרכש ושהיא לא פונה לקהל הרחב. גם במקרה שלה, שאלת עלייתה לאוויר תהיה קריטית. במידה וברשת יחכו לאזור מרץ-אפריל היא לא תשרוד מעבר לעונה. במידה ויעלו איתה כבר בינואר או בתחילת פברואר סיכויה לשרוד גבוהים. אך באם התגובות מהקניינים נכונות, גם היא לא צפויה להפוך ללהיט היסטרי. במקרה הטוב, גרסה חיוורת של ההצלחה הבינונית של iZombie ו\או The 100

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

מה זאת אומרת שהחץ הירוק יצטרך להסתדר בלי אחת מהדמויות הראשיות??

אנונימי אמר/ה...

לוראל לאנס מתה בסיום העונה הקודמת.

אנונימי אמר/ה...

על מה The 100 סופגת? זו הסדרה הכי טובה שהcw יצרו מזה שנים. אשמח לתגובה.