יום רביעי, 15 ביולי 2015

פינת המענה לקוראים, והשבוע: The Fosters, Mr. Robot, Humans, Penny Dreadful, The 100, Unforgettable, Twin Peaks, Homeland ועוד...

השאלה ראשונה מורכבת מצמד שאלות:

1. מה קרה לרייטינג של The Fosters העונה? האם זו העזיבה של ג'ייק טי אוסטין?

2. מה גרם לUSA להזמין עונה נוספת של MR ROBOT? הרייטינג הרי איום ונורא... [כמו כל סדרה שכריסיטיאן סלייטר מופיע בה.. ;) )



תגובה:

1. הסדרה נמצאת בירידה, כמו כל הסדרות של הרשת, זו רק שאלה של זמן ועד לאן היא יכולה לרדת. באופן יחסי, ההידרדרות שלה היא מתונה בצורה יחסית.

2. דווקא לאחר מספר פרקים הרייטינג שלה סביר, במיוחד לאור הסדרות האחרות של הרשת מלבד Suits. מלבד זאת, ברשת מאד אוהבים את הסדרה.


שאלה שנייה:

למה אתה לא מפרסם את הרייטינג של "פני דרדפול" ושל Humans?



תגובה:

לגבי "פני דרדפול" פרסמתי את נתוני שני הפרקים האחרונים של העונה, פשוט לא שמתי לב, מכיוון שאני גם לא צופה בסדרה, לפחות לא אחרי העונה הראשונה שלה. לגבי Humans, מדובר בנתוני רייטינג בבריטניה ואני לא מפרסם את הנתונים הללו.


השאלה השלישית מגיעה משירט:

יש איזשהו מידע לגבי עונה 3 של המאה?



תגובה:

אין הרבה מה לומר על העונה השלישית של הסדרה, אפילו לא לגבי ליהוקים בשלב הזה, מלבד העובדות הבאות:

1. העונה תהיה מורכבת מ 13 פרקים בלבד.

2. השקט והנורמליות היחסית לאחר תום המלחמה יהיו זמניים בלבד מאחר ואיומים ישנים וחדשים יצוצו במהרה, איומים שיגרמו להם לתהות מה זה באמת להיות אנושי.

3. תהיה קפיצה בזמן של מספר חודשים מאירועי סיום העונה השנייה.

4. לקסי תחזור לעונה השלישית וקלארק עדיין זועמת עליה, מהלך שיגרום לריבים בין השניים.


נעבור לבקשה מיעל:

היי! (: אני גולשת ותיקה בבלוג שלך ואם יש לך זמן אשמח גם להמלצה לסדרות שמתאימות לי לפי מה שאני אוהבת עכשיו: שקרניות קטנות ויפות, הוחלפו בלידתן, reign, downton abbey, האישה הטובה, המפץ הגדול, משפחה מודרנית....



תגובה:

עוד לא יצא לי לראות אותה, אבל העיבוד הטלוויזיוני ל Scream אמור להיות באותו סגנון של "שקרניות קטנות ויפות", אם כי קצת קרוב יותר לאימה ופחות למיסתורין. אני לא יודע אם ניסית, אבל אני אוהב את The Blacklist, הרבה יותר בעונה הראשונה, אבל עדיין ההמלצה תקפה. לגבי קומדיות, The Goldbergs היא סדרה טובה, ודווקא יותר טובה בעונה השנייה שלה וגם "ברוקלין 9-9". וסדרה שאני מאד אוהב: Da Vinci's Demons. כמו כן, ניסית את The Royals ? אנא, צייני בפניי אם ראית כבר את הסדרות הללו ואת עדיין מחפשת. מבחינת הסדרות החדשות שיעלו בקיץ הקרוב שימי עין על: Blood & Oil, Qantico ו Game Of Silence.

שאלה נוספת מגיעה משד משחת:

מה עם הסדרה Unforgettable עונה 4
מתי היא אמורה לעלות ?



תגובה:

אין תאריך מדויק, כל מה שידוע זה שהיא צריכה לעלות ברשת A&E בשנת 2015, וגם בכך אני לא בטוח, משום שלא יצאה הודעה רשמית, משום שזה אמנם היה התכנון, אבל עד שאין תאריך עלייה רשמי הכל יכול להשתנות.


השאלה הבאה מגיעה מזיגי בצורת הערה לגבי הביקורת שלי על הסרט "אברלי":

D1D1, רק אעיר שאף אחד לא יורד על סרטי אקשן מטופשים (ויש כל כך, כל כך הרבה) אשר סובבים סביב גברים שמפוצצים אחד את השני במהלכים מגוחכים שבמציאות לעולם לא יקרו. אולם כשמדובר באישה שעושה את כל אותם דברים- הביקורות גרועות יותר מאשר סרט שכזה שבו יככבו גברים. נראה כי אישה לא יכולה לקיים עלילה אווילית כפי שגבר יכול.



תגובה:

אם קראת את הביקורת שלי זו הייתה בדיוק הפואנטה שלי: סרטים מהסוג הזה לא נחוצים גם אם מדובר בגברים וגם אם בנשים. כך גם טענתי לגבי הסרט האחרון של קיאנו ריבס, הכוונה היא ל"ג'ון וויק" ולשאר סרטי האקשן הטיפשיים ללא סיפור נורמאלי מאחוריהם. אני ממש לא חושב שיש הבדל בנידון בין גברים לנשים, הסרטים הללו לא נחוצים ולא ראוי שיפיקו אותם.


ולשאלה הבאה:

D1D1, יש חדשות לגבי Twin Peaks? האם התחילו לצלם?



תגובה:

אני לא יודע אם שמת לב, אבל עליית הסדרה נדחתה לשנת 2017. מצטער.


שאלה נוספת משד משחת:

היי אחי
מתי אמורה לעלות העונה החמישית של הומלנד??



תגובה:

ככל הנראה ב 4 באוקטובר 2015.


השאלה הבאה מגיעה בצורת תגובה מ James Crow:

יש לך טעות קטנה.
נתחיל בכך שמוזר שאתה רושם broadcast & Cable באותו טור כי אחרי הכל מה שנתון לא טוב במקום אחד לא אומר שהוא לא טוב במקום אחר.
*בדיוק כמו שרייטינג נמוך בCW לא מצביע סעיקר על נתון גרוע.

דוגמה קטנה:
המדד נתונים של Scream נמדד בצורה שונה מהשאר והנתונים שלה נחשבים לטובים - והיא בדיוק קיבלה אישור לעונה שניה.

עוד דוגמה:
למרות הרייטינג הזוועתי של Aquarius אין בדיוק למה למדוד רייטינג כי הרשת מדדה את הסדרה לפי האינטרנט ששם העלו את כל הפרקים והסדרה זכתה לחידוש.



תגובה:

בקיץ, כאשר אני מחשב את נתוני הרייטינג של סדרה בכדי לסווג אותה בשלשת האפשרויות (נתונים טובים, בינוניים וגרועים) אני לא מסתכל רק על הנתונים היבשים, ובניגוד לסדרות החורף בהן הדגש הוא על נק' המדד, אני שם לב גם לנתונים אחרים. לדוגמא, בנתונים של סדרות של רשת ABC Family אני שם דגש על נתוני נשים בגילאי
34-18, או בסדרות של רשת Syfy אני שם את הדגש ההפוך על הגברים, או מה מספר הצופים הכללי של "היפה והחיה" ברשת ה CW וכו'..., אבל אני לא אתחיל לפרסם את כל הנתונים הללו, זה פשוט ייקח ממני יותר מדי זמן, זמן שאין לי. ולכן, אני מחשב את החישוב לבד ואז מפרסם רק את נתוני נק' המדד ומספר הצופים הכללי.

לגבי Scream, הנתונים שלה לא מספיק טובים, למרות שהיא חודשה. ולפי דעתי הם גם ירדו. הסיבה שהיא קיבלה עונה שנייה לא קשורה לנתוני הרייטינג, אלא יותר למה שקורה מסביבה ויותר לבאז ולעניין שהיא מייצרת, גם בחו"ל. אבל, אל תטעו, במידה ונתוני הסדרה בתחילת העונה הבאה יהיו כנתוני הסדרה כרגע, אין לי שום ספק שהיא תבוטל. מעניין יהיה לעקוב אחר נתוני הסדרה בתום העונה, זה גם ייתן את האינדיקציה אם הסדרה תחודש לעונה שלישית בעתיד. עצה שלי ? אל תבנו על כך.

לגבי Aquarius, היו לכך שיקולים אחרים. חלק מהם היה הרצון לשמר את דיוויד דוכבני כטאלנט בתוך הרשת. שיקול נוסף הייתה העובדה שמדובר בסדרה לא יקרה בעליל עבור הרשת, וכן, הם לקחו בחשבון גם את נתוני האינטרנט (שלא היו גבוהים, רק בשביל להדגיש). זה עדיין לא אומר שנתוני הפרקים כפי שהם מפורסמים לאחר שידור הפרק הינם נתונים טובים. הם גרועים ולראיה, רשת NBC הזיזה אותה מיום חמישי ליום שבת. ושוב, אני לא אתחיל לפרסם כל שיקול שלי לגבי כל סדרה, אני פשוט מפרסם את הנתונים היבשים ואת החישובים שלי אני משאיר לעצמי. רק לשם הדגשה, אם הרשת הייתה צריכה לקבל החלטה רק על פי נתוני הסדרה באינטרנט היא לא הייתה מקבלת הודעת חידוש. במידה וזה יהיה המצב בעונה הבאה הסדרה תבוטל. זו הבטחה.


ולשאלה שהגיעה במייל:

אני כותב פוסט שבו בלוגרים בוחרים את סדרות הקומדיה האהובות עליהם בכל הזמנים. אשמח לבחירתך



תגובה:

במילה אחת: סיינפלד.

5 תגובות:

שד משחת אמר/ה...

תודה אחי על הפינה
נהנה לקרוא את הבלוג בכל פעם
שיהיה לך אחלה שבוע

אנונימי אמר/ה...

תודה על הפינה ועל המענה לשאלות שלי על הפוסטרס וגו'

אנונימי אמר/ה...

תודה רבה.
והבחירה בסיינפלד מוצדקת.

יעל אמר/ה...

היי, תודה רבה על התשובה, לא ראיתי אף אחת מהסדרות האלו ואני אתחיל לצפות :) תודה!!!

אנונימי אמר/ה...

כמה ימים נותרו? למה?