יום שישי, 3 ביולי 2015

שלב סיכום עונה 2015-2014: מצבה של רשת CBS טוב. תודה. בערך


לאחר שעסקנו בשתי הכתבות הקודמות בסדרה ברשתות שעונת 2015-2014 לא הייתה עבורן עונה מוצלחת, הגיע הזמן לעבור לרשתות שהעונה דווקא האירה להלן פנים. נתחיל עם רשת CBS, אשר עונת 2014-2013 הייתה עבורה אחת העונות הגרועות ביותר בעשור האחרון.

היכן הרשת עומדת ?

רשת CBS ערכה בעונה הקודמת ניסוי, כאשר בתחילת העונה היא שידרה בערב יום חמישי "ערב פוטבול". עד כמה שזה יישמע עצוב עבור חובבי סדרות בעלות תסריט, הניסוי הצליח ונתוני הרייטינג של הרשת היו טובים. הבעיה הגיעה לאחר ש"ערב הפוטבול" נגמר בסוף חודש אוקטובר והרשת חזרה לשדר את הסדרות שלה בערב זה, בין היתר בשל העובדה שרשת ABC כבר ביססה דומיננטיות גדולה בערב זה לחובבי סדרות בעלות תסריט. אך, בחודשיים הללו הרשת רשמה הצלחה.

הצלחה נוספת שהרשת יכולה לרשום לעצמה, היא ההשקה של 3 דרמות חדשות: המצליחה מכולן הייתה
Scorpion. לכאורה, מדובר בסדרה כמוה ראינו הרבה וגם בשנים האחרונות, אך הסדרה הצליחה לייצר לעצמה קהל בסיס טוב כאשר שודרה בתחילת העונה אחרי The Big Bang Theory בערב יום שני, קהל זה נשאר עמה גם לאחר שהאחרונה חזרה למשבצת השידור שלה בערב יום חמישי, כאשר הנתונים עמדו בדרך כלל על ממוצע של.2.2-2.0 נק' מדד וכמו כן, הסדרה העלתה את שעת השידור שלה ב 40% מבחינת קהל הצופים שלה לעומת השנה שעברה. ביחס לנתוני העונה האחרונה, נתונים אלו נחשבים טובים עבור סדרה בעונתה הראשונה וללא סדרה שתצליח לקדם אותה.

הצלחות נקודתיות נוספות היו Madam Secretary, אשר הצליחה בחצי הראשון של העונה להתבסס בערב יום ראשון על נתוני רייטינג טובים. לא מעולים, אבל טובים. במבט מסוים, יכול מאד להיות שהרשת מכינה אותה להיות המחליפה של The Good Wife, אם כי נתוני החצי השני של העונה ובמיוחד פרקי הסיום, אשר עמדו על 1.0 נק' מדד בלבד, מהווים תמרורי אזהרה.

גם ההצלחה של NCIS: New Orleans הייתה יחסית. הסדרה הצליחה לשמר עד אמצע חודש פברואר 2015 על נתוני רייטינג אשר עמדו על 2.3-2.0 נק' מדד, נתונים סבירים עד טובים ביחס לנתוני הסדרות החדשות בעונה שעברה. אולם גם במקרה שלה, כמו במקרה של Madam Secretary, חלה ירידה בנתוני הרייטינג ועד לפרק האחרון הנתונים עמדו על 1.9-1.6 נק' מדד בלבד.

עדיין ברשימת ההצלחות אפשר לציין את The Big Bang Theory, אשר הניבה נתונים גבוהים במשך כל העונה, אך גם במקרה שלה, כמו במקרה של שתי הסדרות הקודמות שציינתי, ברשת צריכים לשים לב שלפחות מבחינת נתוני הרייטינג (ולפי דעתי גם מבחינה קריאטיבית) הסדרה נמצאת בדעיכה, כאשר היא איבדה בעונתה השמינית קרוב ל 14.66% מנתוני הרייטינג שלה.

וזה גם מקשר אותנו לשלש מותגים של הרשת, אשר נמצאים בבעיה. ראשית, אפשר לומר שהמותג של NCIS נמצא בדעיכה. סדרת האם הניבה כ 2.43 נק' מדד בלבד, ירידה של 13.61% בנק' מדד מנתוני העונה שעברה, כאשר NCIS:LA הניבה במשבצת השידור החדשה שלה בערב יום שני נתונים של 1.60 נק' מדד בלבד, ירידה של 34.58% מנתוני העונה החמישית שלה !!!

מותג נוסף שנמצא בדעיכה הוא CSI. סדרת האם תגיע לסיומה בעונה הבאה בפרק כפול ואילו CSI:Cyber לא הפכה ללהיט בעונתה הראשונה וקשה לראות אותה שורדת יותר מעונה או שתיים.

ולבסוף, Criminal Minds, אשר הייתה עבור הרשת אי של יציבות עד לפני שנתיים הפכה בעונה הקודמת לסדרה עם נתונים בינוניים של 2.15 נק' מדד בלבד. מדובר בירידה של כ 13.69% מנתוני העונה שעברה. בשל כך, גם לא ברור הניסיון של הרשת להשיק סדרת בת נוספת, כאשר הניסיון הקודם, אשר התבצע כאשר הסדרה עוד הייתה בשיאה, כשל.

ולבסוף, פרט ל The Big Bang Theory, הרשת לא רשמה נתונים טובים לאף אחת מהקומדיות שלה. קומדיה אחת, The Millers, בוטלה בחצי העונה השנייה שלה, The Odd Couple לא הצליחה להתרומם,
The McCarthys לא שרדה עונה ואילו Mom, 2broke Girls ו Mike & Molly הניבו נתונים בינוניים במקרה הטוב.

כאב הראש הגדול ביותר של הרשת

לא ברור עד מתי הקומדיה The Big Bang Theory תוכל לשמש כמקפצה עבור קומדיות חדשות. בשל כך, ברשת חייבים לנסות לנצל זאת בהקדם האפשרי, עם דגש על עונת 2016-2015. בשנים האחרונות לא צלח בידי הרשת לעשות זאת, מנהלי הרשת יקוו שהשנה זה יעבוד.

כמו כן, כאב ראש גדול מאד וסיכון גדול יהיה הניסיון להשיק את Supergirl. סדרת גיבורים היא הדבר השונה ביותר שהרשת ניסתה בחמש עשרה השנים האחרונות ולאור העובדה שהרשת קידמה בשנים האחרונות קהל וותיק ולא קהל צעיר, הרי שהניסיון לפנות לקהל צעיר, במיוחד לאור ההצלחה עם Scorpion, אמור להיות ניסיון מעניין מאד.

בשורה התחתונה

למרות כל הבעיות שציינתי לעיל שהרשת נתקלה בהן בעונת 2015-2014, היא עדיין סיימה אותה בעלייה של 5% בנתוני הרייטינג לעומת עונת 2014-2013, כך שמנהלי הרשת יכולים לחייך מעט, אך במידה והניסיון בעונה הבאה, לפנות לקהל צעיר עם דרמות כגון Supergirl, Rush Hour ו Limitless, ו\או הניסיון להשיק בהצלחה קומדיה חדשה לא יצלח בידיה ולאור העובדה שלרשת יש מספר רב של סדרות במגמת ירידה, עם מותגים כגון NCIS ו Criminal Minds בראשם, הרשת עלולה להימצא בבעיה רצינית מאד בתום העונה הבאה, משום שייוצר לה רושם של רשת זקנה ומיושנת שלא מצליחה להתחדש ולהזרים דם חדש.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

תודה