יום שלישי, 9 באפריל 2013

ניתוח: מה עומד לקרות בממלכה של רשת ה CW ?



הסדרה The Carrie Diaries סיימה אתמול את 13 פרקי העונה הראשונה. עם שם כה גדול מאחוריה שהיווה את אחד ההצלחות הגדולות ביותר בעשרים השנים האחרונות, Sex And The City, היא הייתה אמורה להיות הצלחה בטוחה. הסדרה החלה בצורה איטית וסיימה כשהיא על הגבול מהצד הלא נכון. בעוד שנתוני הרייטינג בלבד כנראה שמובילים אותה לביטול, הרי ש The Carrie Diaries מצליחה מאד בצפייה און ליין ב Hulu ואולי עובדה זו תאפשר לה חידוש לעונה נוספת. עצה שלי ? אל תצפו לכך יותר מדי.

בנוסף לכך, מלבד שלש הסדרות שהרשת כבר ביטלה העונה: 90210, Emily Owens MD ו Cult, קיים סיכוי שהרשת תחזיר כל את שאר הסדרות שלה, Hart Of Dixie, Nikita, Beauty And The Beast, לעונה נוספת. ואולי בסופו של דבר גם The Carrie Diaries בצורה זו או אחרת (מספר פרקים מוקטן).

כפי שרבים יודעים, שלש סדרות של הרשת: The Vampire Diaries, Supernatural ו Arrow כבר קיבלו הודעת חידוש מוקדמת בחודש פברואר.

יותר מסדרות של רשתות אחרות, תפקוד הסדרות של רשת ה CW בצפייה און ליין, שרבות מהן בעלות סיפור מסגרת, משחק תפקיד חשוב בהחלטות החידוש. צפייה און ליין בפרק מייצר הכנסות עבור הרשת. בנוסף להכנסות לאתר, הסדרות של רשת ה CW נגישות גם ב Hulu, בחוזה של 5 שנים ל 75 מיליון דולר, בשעה שעונות קודמות של רשת ה CW נמצאות ב Netflix, בשל חוזה של 1 ביליון דולר לארבע שנים עוד משנת 2011. עסקת Netflix מייצגת תמריץ עבור הרשת להשאיר סדרות באוויר זמן רב יותר, משום שזה מייצר עניין רב יותר בעונות קודמות, כפי שניתן למצוא בסדרה Breaking Bad של רשת AMC, אשר עונותיה הקודמות הפכו ללהיט ענק ב Netflix.

מבין הסדרות של רשת ה CW שעתידן לא הוכרע, Hart Of Dixie נראית כמי שקרובה להיות "דבר בטוח" לחזור לעונה נוספת. זה לא משנה בכלל שבשנה שעברה היה זה התפקוד של Hart Of Dixie בצפייה און ליין, אשר שיחק תפקיד חשוב בהענקת עונה שנייה לסדרה.

מצד שני, Nikita, שההופעה שלה צנועה ובינונית במקרה הטוב בימי שישי, קרובה מאד לחידוש לעונה רביעית. קולות נשמעים שיוצר הסדרה, קרייג סילברסטיין, שיש לו פיילוט נוסף ברשת AMC, שם הפיילוט הוא Turn, סגר עסקה לעונה אחרונה בת 6 עד 13 פרקים. הענקת עונה נוספת ל Nikita היא חלק ממגמה של נשיא הרשת, מארק פדוביץ' להעניק לסדרות שיש להן קהל צופים מסור סוף ראוי. צריך לזכור, ש Nikita מדורגת במקום הראשון מקרב סדרות הרשת ב"מדיה החברתית", וכמו כן, הסדרה מהווה הצלחה גדולה מחוץ לארה"ב, ובשל כך אולפני וורנר ברוס מרוויחים עליה כסף רב.

בכל מה שקשור ל Beauty And The Beast, היא ככל הנראה תחזור לעונה שנייה. הריבוט לסדרה של שנות השמונים היה פרויקט מחמד של פדוביץ' ואחד הראשונים שהוא הכניס למסלול ההפקה כאשר נכנס לתפקידו בשנת 2011. כמו כן, לאחר ש 90210 מסתיימת העונה, זו הסדרה היחידה ברשת ה CW מאולפני CBS TV. מפיקיה ככל הנראה יציגו אותה כשיתוף בין CBS ו Warner Bros, הרי ברשת ה CW קיים שיתוף בין אולפני CBS TV ו Warner Bros TV. קיים  תמיד אלמנט פוליטי בקבלת ההחלטות של רשת ה CW לגבי חידוש סדרות, בשעה שהיא מנסה למצוא את האיזון בין שני "האבות" שלה\האולפנים השותפים.


הערה: הניתוח מבוסס על כתבה של נלי אנדרווה, כתבת התרבות האמריקאית.

6 תגובות:

Eliad אמר/ה...

תודה,
ניקטה החדשה רווחית יותר ואיכותית יותר מניקטה הישנה.

אלעד אמר/ה...

3 דברים
1.מה דעתך על "המהפכה"?
2.מתי שובר שורות תשדר את החצי השני שלה?
3.עוד לא הוציאו הודעת חידוש על כמעט אנושיים US?

אנונימי אמר/ה...

זה אבסורד, אבל בגלל המצב הרע שבו נמצאות הרשתות, ניתן לומר שלCW היתה עונה לא רעה כל כך.
יש לה תוכנית חדשה מצליחה Arrow, והציוות ביום רביעי לSupernatural הביא ערב חזק ברייטינג.
בעונה הבאה הם צריכים למצוא שילוב טוב יותר ליומני הערפד ויהיו להם שני ימים חזקים.
זה כמובן אם בוחרים להסתכל על הכוס המלאה....

אנונימי אמר/ה...

כמה שאלות
היה עוד עונות לסידרה ויקנגים?
מה אתה חושב על סידרה על-טבעי?
ומה הקומדיות האהובות עליך?

יוסי אמר/ה...

היי, אשמח לדעת האם צפית בסדרה Battlestar Galactica.
נשמעת כמו סדרה מעניינת אבל אני לא מוצא ביקורת עליה, ועל שאר הסרטים/סדרות שלה.

וידוע לך משהו על הסרטים של 24 והפמליה?

אנונימי אמר/ה...

תשובה לאלעד:
היום רשת Syfy הוציאה הודעה שכמעט אנושיים חודשה לעונה 4.