יום שני, 15 באפריל 2013

בוודאי שמתם לב ש...



סדרת נעורים סגרה עונה בסוף השבוע שעבר. הסדרה House Of Anubis סגרה עונה שלישית ביום חמישי שעבר בערוץ ניקולודיאון. אך הפעם, בניגוד לשתי העונות הראשונות, מעריצי הסדרה יוכלו ליהנות גם מסרט טלוויזיה בן שעה וחצי (אין כרגע תאריך לשידורו). לפחות בכך יכולים להתנחם צופי הסדרה, משום שבעונה השלישית מספר הפרקים ירד מ 90 ל 80 (למעשה הוא ירד ל 40, אך הפעם כל פרק היה בן 22 דקות בניגוד ל 11 דקות בעונות קודמות). מצד שני, זו העונה הראשונה, אשר לא מסתיימת בקליף האנגר ולאחריה יש סרט טלוויזיה. האם מנסים לסגור את הסיפור ? נחכה ונראה.

סדרה נוספת הגיעה לסיומה סוף השבוע האחרון. הסדרה ספרטקוס הגיעה לסיומה לאחר שלש וחצי עונות. כמובן, שאי אפשר לדבר על הסדרה מבלי לציין את מותו המצער של כוכב הסדרה בעונה הראשונה, אנדי וייטפילד. קשה לדמיין כיצד הסדרה הייתה נראית לו אנדי היה ממשיך לככב בה. יכול מאד להיות שהעונה השנייה והשלישית שלה הייתה נראית כאילו גבר מוליד צבא ולא נער בעל זקן. מהבחינה הזאת, היה מאד מרגש לראות את המחווה שעשו לאנדי בשניות האחרונות של הסדרה. היה גם יפה לראות שדווקא בעונה האחרונה שלה ביצעו עליית מדרגה דווקא בתסריט שלה, אולי בגלל שהאירועים התרחשו יחסית בתנועה ולא במקום אחד. אם כי די נמאס היה לראות שבכל פרק מראים קיום יחסי מין רק לשם מילוי מכסה עבור צופי הסדרה. נכון, קיום יחסי מין היה אלמנט מרכזי באותם ימים, אבל השימוש בו היה מוגזם ולעיתים קרובות גם מיותר.

סדרת כבלים נוספת תגיע היום לסיום העונה. הסדרה Dallas, עומדת לסיים את העונה השנייה שלה היום בצמד פרקים. מעריצי הסדרה בוודאי חוששים. צריך לזכור שהסדרה קיבלה הודעת חידוש לעונה שנייה לאחר שידור של 4 פרקים בלבד בתוך העונה הראשונה. עתה, אנו נמצאים לפני סיום העונה ועדיין ברשת לא הודיעו בצורה רשמית על חידושה. כמו כן, ברשת בחרו לסיים את העונה בצמד פרקים בכל שבוע בשבועיים האחרונים, ולצופים זה יכול להתפרש כניסיון להיפטר מהסדרה. כמו כן, מבחינת נתוני הרייטינג חלה ירידה משמעותית לעומת העונה הראשונה, כאשר אחד הפרקים ששודר בשבוע שעבר הניב בסך הכל 1.94 מיליון צופים. הסדרה פתחה עם 6.86 מיליון צופים וסיימה את העונה עם 4.29 מיליון צופים, ואילו העונה השנייה פתחה עם נתונים מאכזבים של 2.98 מיליון צופים, אך צריך לזכור שהעונה הראשונה שודרה בתקופת הקיץ ואילו העונה השנייה שודרה בתקופת החורף. מעריצי הסדרה אולי ינסו להתעודד מרמז שזרק שחקן הסדרה, פטריק דאפי (בובי), שהרשת בחרה לחדש את הסדרה, אולם אין לכך דיווח רשמי.

Orphan Black פתחה טוב מאד בנתוני הרייטינג. הסדרה, אשר רבים ציפו לה הניבה בפרק הפתיחה שלה 404,000 צופים, כאשר בשידורים חוזרים הסדרה הגיעה ל 1.03 מיליון צופים עד כה. מדובר בנתוני הרייטינג הגבוהים ביותר של הערוץ (Space) בכל תולדותיו (15 שנה). מדובר בהתחלה יפה מאד עבור הסדרה. מעניין יהיה לדעת האם היא תשמר את ההצלחה שלה.

פתיחה מאכזבת בנתוני הרייטינג לעונה השישית של הסדרה Mad Men. עד כה, בכל עונה, פרק פתיחת העונה של הסדרה התעלה על פרק פתיחת העונה הקודמת. הסדרה נפתחה עם 900,000 וקבעה שיא עבור רשת AMC באותם ימים. הסדרה הגיעה בעונה השנייה ל 2.06 מיליון צופים, התקדמה ל 2.76 מיליון צופים בעונה השלישית, ל 2.92 מיליון צופים ברביעית, 3.54 מיליון צופים בחמישית ואילו הפרק הכפול של פתיחת העונה השישית הניב רק 3.37 מיליון צופים. נכון, עדיין מדובר בנתונים טובים מאד עבור הרשת המשדרת, אך אולי אפשר לראות בכך את העובדה שהסדרה כבר מעבר לשיאה מבחינת רכישת קהל ושהיא מתחילה בנסיגה לאחור. מעניין יהיה לעקוב אחר פרק הפתיחה של העונה השביעית (במידה ותאושר) ולראות אם מגמת "ההידרדרות" נמשכת.

שתי סדרות קנדיות קיבלו לפני זמן לא רב הודעת חידוש. בשקט בשקט וללא הרבה יחסי ציבור, אולי בשל העובדה שמדובר בסדרות קנדיות, אולם שתי סדרות נחמדות מאד קיבלו הודעת חידוש לפני כשבועיים. הסדרה Arctic Air (שחובבי הדרמות דווקא יאהבו אותה) חודשה לעונה שלישית בת 13 פרקים, אך הידיעה היותר משמעותית היא שהסדרה Murdoch Mysteries חודשה לעונה שביעית. יתרה מכך, Murdoch Mysteries גם קיבלה הזמנה למספר פרקים גבוה יותר מכרגיל (13 במקום 18). מרשים מאד עבור סדרה כה ותיקה, שסביר להניח שהיא גם יחסית יקרה היות ומדובר בסדרה תקופתית (מתרחשת בראשית המאה העשרים).

השבוע יגיעו לסיום העונה 7 סדרות ופתחו או יפתחו את העונה 7 תוכניות אחרות:

הסדרות שיגיעו לסיומן השבוע:

יום ראשון: Lost Girl.
יום שני: Murdoch Mysteries, Dallas.
יום שלישי: Cracked.
יום רביעי: Suburgatory, Arctic Air, Southland.

התוכניות שפתחו או יפתחו את העונה השבוע:

יום ראשון: Nurse Jackie, Veep, The Borgias.
יום שני: Defiance.
יום שלישי: Deadliest Catch, Awkward.
יום שישי: Hemlock Grove.

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

תודה על הפוסט
וOrphan Black בהחלט מוצלחת ומקווה שהרייטינג יישמר

אנונימי אמר/ה...

מה אתה אומר על הסדרה Happy Endings ? והאם בעונה ה 3 של הסדרה זה פרק של 40 דקות ?

עוד שאלה ..

התחלתי לראות קוגר טאון והגעתי לעונה 3 , שמתי לב שבעונה ה 3 הפרקים הם 40 דקות ולא 20 כמו בעונות 1 ו 2 .. למה זה נהיה ככה ? והאם בעונה ה4 זה גם יהיה ככה ? תודה ;)