יום שלישי, 16 באפריל 2013

עונת הפיילוטים 2013: כל מה שאתם צריכים לדעת על הדרמות בעונת הפיילוטים 2013.





במאמר קודם התייחסתי התייחסות ראשונית לקומדיות בעונת הפיילוטים 2013 של חמש רשתות הברודקאסט האמריקאיות. עתה, הגיעה תורן של הדרמות. להלן 5 מגמות שניתן למצוא בהן השנה: כרגיל, דרמות משטרתיות, משפטיות ורפואה, אך אל תבטלו את החוצנים והערפדים.

 קדחת הפרנצ'יאז.

הטיעון הישן הוא שניתן למצוא איכות גבוהה יותר בטלוויזיה מאשר סרטים. אך למנהלי רשתות יש מכנה משותף אחד עם האחראים לסרטים: ההתמכרות לפרנצ'יאז. בפיתוח השנה ניתן למצוא שתי דרמות המבוססות על סרטים: ברשת CBS ניתן למצוא את Beverly Hills Cop (אשר תכלול הופעה של אדי מרפי) וניסיון של רשת ABC לבסס סדרה על פי סרטי The Avengers, הכוונה היא כמובן ל .S.H.I.E.L.D. ניתן גם למצוא 3 ספין אוף לדרמות קיימות: NCIS:Red, Once: Wonderland  ו The Originals (פריקוול ל The Vampire Diaries). רשת NBC אולי תייצר ספין אוף ל Chicago Fire. אך לא מדובר רק בסרטים וסדרות. רשת ABC מנסה לרכב על גבי השם דיסנילנד כאשר היא מייצרת את Big Thunder, ואילו רשת NBC מנסה לייצר מערבון בשם The Sixth Gun על פי קומיקס.

ניחוח על טבעי.

הצלחת הסדרה Once Upon a Time של רשת ABC, עזרה לייצר פיילוטים עם ניחוח של לא מן העולם הזה. בנוסף לספין אוף של Once ול Big Thunder (סדרה שיש בה רוחות וקללות), רשת ABC עובדת גם על Gothica, אשר תציג יצורים מיתיים כגון דרקולה, פרנקלשטיין ואפילו דוריאן גריי. היא גם מפתחת את The Returned, כאשר ניתן למצוא בה מתים שקמים לתחיה והם לא זומביים. ברשת FOX ניתן למצוא את Sleepy Hollow המוכרת מעולם הסרטים, בשעה שרשת NBC תציג את Believe, שבמרכזה נערה בשם בו עם כוחות מיוחדים. וכמובן שלא מפתיע, שברשת ה CW, אשר בשנים האחרונות מצליחה רק עם סדרות מהסוג הזה, ניתן למצוא פרויקטים רבים: העיבוד ל The Tomorrow People משנות השבעים, סיפור אהבה בין גזעים ב Oxygen, עולם לאחר קטסטרופה גרעינית ב The 100, והספין אוף ל The Vampire Diaries.

סדרות בניחוח "האוס" על גאונים.

הסדרה House רצה במשך שמונה עונות והויכחה שאמריקה אוהבת מיזנטרופים, שכל כך טובים בעבודתם. השחקנים אשר הולכים בדרכו של יו לאורי על ידי גילום מקצוענים יוצאי דופן הם: ג'ון סטאמוס, כעורך דין לענייני גירושין עם נקודת מבט יחודית על מערכות יחסים בסדרה I Am Victor של רשת NBC, סטיב קוגן, כעורך דין תחמן אשר נאבק מבחינה מקצועית ומבחינה אישית בשדים שלו וכן באשתו לשעבר בסדרה Doubt, גרג קיניר כסנגור פלילי מוצלח מאד בסדרה Rake של רשת FOX, ראנין וילסון בסדרה Backstrom כבלש שלא יכול לשנות את המנגנון להרס עצמי שלו ובלייר אנדרווד כבלש קשוח בכסא גלגלים בריבוט ל Ironside.

זוגות מוזרים.

מ Castle ל Bones ל Homeland, זוגות לא מתאימים, אשר חוברים יחד למען צדק, זה בגדר חובה לצפייה. לרשת CBS יש את Backstrom(שיש לה את מימי גאמר כחברה סימפטית של הדמות של וילסון) וכן את Anatomy of Violence, שאחראים לה האוורד גורדון, אלכס גאנסא ואלכס קארי (Homeland). הסדרה מציגה את סקיט אולריך כפסיכולוג, אשר חובר לבלשית צעירה (אמבר טאמבלין המדהימה), עמה הוא חולק עבר מסובך. כמו כן, ניתן לציין ברשת CBS, את The Advocates עם מנדי מור ובן מקנזי כעורכת דין ואמן הונאות לשעבר, אשר עובדים עבור קרבנות, שמהווים אנדרדוג (וכבונוס, יהיה מתח מיני של האם הם יהיו או לא ביחד). לרשת NBC יש את The Black List עם ג'יימס ספיידר כפושע המבוקש ביותר, אשר מוכן לעבוד רק עם סוכנת F.B.I אותה תגלם מייגן בון (האם היא אמורה להיות הבת שלו ?). מנגד, רשת ABC תציג ב Murder in Manhattan את אנני פוטס וברידג'יט רייגן במערכת יחסים של אם-בת. האם היא אישה מתוחכמת מניו יורק שבעלה השני נרצח והבת היא עובדת קשה בחברה שחייה האישיים מתוסבכים.

ניתן להצביע על זוגות בלתי אפשריים עוד יותר: ברשת ה CW יש את Oxygen בה יש נערה אנושית (איימי טיגארדין), אשר מתאהבת בנער חייזר (מאט לאנטר), לאחר תקופה ארוכה שהחייזרים היו מורחקים מבני האנוש. רשת FOX עובדת על Human, אשר תתרחש בעתיד כאשר שוטרי משטרת לוס אנג'לס מקבלים כשותפים אנדרואידים. קארל אורבן ומייקל אלי יככבו.

אנשים מפורסמים.

מספר סדרות הפכו את השחקנים הראשיים שלהן לכוכבים, אחרות הפכו את הכוכבים לשחקנים ראשיים. השנה, ניתן להצביע על סדרות רבות, אשר הלכו בעקבות האפשרות השנייה.

רשת CBS "הלכה" בגדול, כאשר השיגה את טוני קולט ודילן מקדרמוט למותחן הפוליטי Hostages, בשעה שלרשת NBC יש מותחן משלה, דרמה ללא שם מרנד ראביץ' בכיכובם של ג'יליאן אנדרסון ודרמוט מולררוני. גם הסדרה הזאת תעסוק בבני ערובה ! אז היכונו להיות מבולבלים, אך גם סקרנים. כפי שציינתי קודם לכן, רשת NBC גם הביאה את ג'יימס ספיידר ל The Blacklist ואת רבקה דה מורני ווירג'יניה מאדסן ל Hatfields & McCoys (בגרסה המודרנית). גם רשת FOX מכוונת גבוה, כאשר היא הצליחה להשיג את פליסטי הופמן ואנטוני לה'פגליה ל Boomerang, אודות משפחה של מתנקשים עבור הממשלה, ואת גרג קיניר לתפקיד הראשי הראשון שלו בטלוויזיה ל Rake.

לכריסטיאן סלייטר היו 3 נפילות בסדרות הטלוויזיה בחמש השנים האחרונות, אך רשת ABC מהמרת עליו שוב, הפעם עם סטיב זאהן ב Influence, היצירה האחרונה של קייל קילן, היוצר של Lone Star ו Awake. (סלייטר וזאהן יגלמו אחים, אשר עובדים על סרט, שמשתמש באלמנטים פסיכולוגיים בכדי להשפיע על אנשים)

ולהלן רשימה של שמות מוכרים בפיילוטים של עונת 2013, נאבין אנדרוז, בס אמסטרונג, שון אוסטין, ג'ניפר בילס, סופיה בוש, עמנואל שריקי, ג'ון קורבט, ג'יימס קרונוול, הופ דייוויס, טייט דונובן, פאטריק פוגיט, ג'ורג' גארסיה, קאם ג'יגאנדט, מייקל גלאדיס, ברוס גרינוווד, גרג גראנברג, קרלה גוג'ינו, דניס הייזברט, טרישיה הלפר, מארג' הלגנברגר, ג'וש הוליוויי, ג'ייסון אייזק, כריסטין לאטי, מת'יו לילארד, דלרוי לינדו, קייל מקלכלן, ג'סי ל. מרטין, אודרה מקדונלד, מינג-נא, פאמינדר נאגרה, סאם ניל, קווין פולק, אנני פוטס, קים ריבר, אמה רוברטס, RZA, פאבלו שרייבר, טום אברט סקוט, קורטוורד סמית, ג'ון סטאמוס, ג'סיקה זור וישעיה וויטלוק ג'וניור. ואלו רק השמות שניתן לציין שמוכרים מאד ולא תצטרכו את IMDB בכדי להכירם.

הערה: הניתוח מבוסס על כתבה של ג'וזף אדליאן, מרגרט ליון ודניס מרטין.

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

תודה ויום עצמאות שמח

אנונימי אמר/ה...

תודה.
יהיה קשה מאוד לשחזר את ההצלחה של האוס. הסדרה הזו נהנתה משילוב יחודי של תסריט מעולה (לפחות עד העונה השישית) וממשחק יוצא דופן של הכוכב הראשי - כמובן יו לאורי.
ממבט על שמות השחקנים שאמורים לסחוב סדרות גאונים, אני לא רואה אף אחד עם כריזמה וגאונות כמו שהיתה ללאורי.

חג שמח.