יום ראשון, 11 בנובמבר 2012

ביקורת: The Mindy Project, פרקים 4-1: לנשים בלבד.



רשת FOX סימנה את הקומדיה הזאת מהרגע הראשון שראתה את התסריט שלה כאחת הפייברוריטיות שלה. ככל שעונת הפיילוטים התקדמה הקומדיה הנ"ל הפכה למועמדת בטוחה ואף הייתה הראשונה שאושרה על ידי הרשת לעונה הנוכחית.

לאחר צפייה בפרקים הראשונים שלה ניתן להגיע למסקנה הברורה: מדובר בסדרה לנשים ולנשים בלבד. בעונה שעברה גם ל New Girl של אותה רשת הייתה נוכחות ראשית חזקה עם זואי דשאנל בתפקיד הראשי, אך היה לה איזון בדמות שלשת הגברים הנוספים של הסדרה, אולם "הפרויקט של מינדי" מיועד רק לנשים.

מדובר בסדרה שהיא שילוב של "האנטומיה של גריי", "סקס והעיר הגדולה" והטירוף של "סקראבס", אבל לפחות על פי הפרקים הראשונים, הנושאים שיטופלו בה הם רק נושאים שמדברים לנשים. מצחיק היה לראות את ההתייחסות למג ריאן והקומדיות הרומנטיות, משום שזה בדיוק מה שהסדרה הזאת עומדת לעשות, עם בעיה אחת: מינדי קאלינג לא נראית כמו מג ראיין בצעירותה.

צר לי, אבל במהלך הפיילוט הראו את מינדי כשהיא מחליפה בגדים מבגדי ערב לבגדי הרופאה שלה, אך רגעים אלו, אשר אמורים היו להיות סקסיים, את הצופה הגברי (ואולי גם את הנשים, קשה לי לדבר בשמן) קצת הגעילו. אמנם קאלינג צחקה על כך במהלך הפיילוט, כאשר דני (כריס מסינה) אומר לה שהיא צריכה להוריד 15 קילו בשביל להתאים לסוג הקומדיות הנ"ל, אבל היה בכך אמת.

לא רק שקאלינג לא נראית כמו מג ראיין בצעירותה, הרי שהיא גם לא מזכירה את היופי של אלן פומפאו מ"האנטומיה של גריי" בתחילת דרכה של הסדרה והיא ממש לא קרובה להיות שרה ג'סיקה פארקר מ"סקס והעיר הגדולה". מדוע זה חשוב ? משום שלמרות שקאלינג היא ללא ספק קומיקאית מחוננת, ואחת הדוגמאות לכך היא שהיא עזרה להקים את "המשרד" בגרסה האמריקאית, הרי שגברים ישבו לראות סוג סדרות מהסוג הנ"ל, שלמעשה מספרות עד כמה חייה של אישה בגילאי ה 30 קשים, במידה והכוכבת הראשית מספיק יפה בכדי לרתק אותם. נכון, לצערי מדובר בהערה שטחית, אך בכל זאת נכונה. לאיזה נער או גבר אכפת האם קאלינג תבחר בג'רמי (אד וויקס) המשתרלל עם כל אחת עמו היא שוכבת כבר בפרק פתיחת הסדרה או עם דני עמו היא מנהלת יחסי אהבה-שנאה וסביר להניח שיש שם גם מתח מיני, אם השחקנית לא מרתקת אותך למסך ?

צריך להודות, רמת התסריט סבירה וגם המשחק טוב, אך מסתבר שהצופים האמריקאים מסכימים איתי ונתוני הרייטינג שלה מוכיחים זאת: הסדרה לא הצליחה לבסס לעצמה קהל מעבר לנשים שאוהבות "קומדיות רומנטיות".

אז, לראות או לא לראות ?
עבור קהל היעד שלה ("נשים שאוהבות קומדיות רומנטיות") מדובר בסדרה סבירה והן יכולות לצפות, כל השאר חייבים לדלג עליה. רשת FOX לקחה הימור גדול כשהימרה עליה, לטובתם, אני מקווה שההימור יצליח.

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

אה כן ויש לה בעיה נוספת: רוב הזמן היא גם לא מצחיקה [בעיה די גדולה לקומדיה, אאל"ט..]

מאיה אמר/ה...

אני חייבת להודות שבתור בת עצוב לי שרוב הביקורת פה היא על המראה של ולא על התוכנית.
זה לא שלמישהו אכפת עם סטיב בושמי יפה או שג'ים פרסונס חתיך

D1D1 אמר/ה...

אין הרבה מה לומר עליה.
סתם עוד קומדיה (וכפי שציינו פה לא מצחיקה).
זו הזווית היחידה שניתן לציין עליה משהו.