יום שני, 14 במאי 2012

ניתוח: ניתוח הלוח החדש של רשת NBC לעונת 2013-2012.


באופן מסורתי רשת NBC מפרסמת ראשונה מבין חמש הרשתות האמריקאיות הגדולות את לוח השידורים החדש שלה לעונת החורף הבאה. גם השנה המסורת נשמרה ורשת NBC שחררה את הלוח שלה ראשונה. כאשר מביטים על הלוח שרשת NBC פירסמה ניתן להבחין במספר אלמנטים בולטים.

הדבר הבולט הראשון הוא שבכל מה שקשור לסדרות בעלות תסריט, רשת NBC ויתרו באופן מובהק על שעות השידור של יום שני בין 8 ל 10. לפני ש NBC העלתה את The Voice בפעם הראשונה, לפני כשנה וחצי, ברשת נהגו למלא את משבצת השידור הזאת על ידי דרמות בעלות תסריט (צ'אק הייתה האחרונה לסבול מכך), השנה ברשת, בהמשך ישיר לשנה שעברה בה העלו את The Sing Off שכשלה ובחצי השני את The Voice, שאיבדה לאט לאט, ככל שהעונה התקדמה, את הכוח שלה ברייטינג. השנה, ב NBC החליטו להעלות 2 מחזורים של התוכנית The Voice: הראשונה תעלה בחודשים אוגוסט-ספטמבר והשנייה בחודש ינואר. מה הסיבה לכך ? ראשית, אין לה מספיק סדרות חזקות להוביל את הערב מאז ש Heroes עלתה בעונתה הראשונה שלה בשנת 2007. הסיבה השנייה היא, שהשנה לרשת יש 2 נק' פתיחה חזקות: בחודש אוגוסט ברשת יוכלו להשתמש בשידורי האולימפיאדה כמובילים לתוכנית ובחודש ינואר בסופרבול.

בוודאי תשאלו, מדוע ברשת לא ממשיכים לשדר את Smash בעונתה השנייה אחרי The Voice, בדיוק כפי שעשו זאת השנה ? הסיבה לכך היא, שברשת ראו מה קרה לרייטינג של הסדרה לקראת סוף העונה והם מבינים שאין לה מספיק כוח לסחוב עונה שלמה. בשל כך, ברשת החליטו לעשות לה מה שרשת ABC עשתה לסדרה LOST בעונותיה האחרונות כאשר שידרה את פרקיה ברצף מדידי שבוע ללא הפסקה. ולכן, גם בשנה הבאה, הסדרה תעלה בחצי השני של העונה עם הרוח הגבית של הסופרבול ו The Voice במספר פרקים מועט, ולא כעונה מלאה של 22 פרקים.

צריך לשים לב לכך, שהרשת שיבצה את הסדרה Revolution מיד לאחר The Voice. לפיכך נראה, שהרשת שמה אותה כדרמה החדשה המובילה שלה, כדרמה שהיא הכי רוצה לקדם, לפחות בחצי הראשון של העונה. ברשת מקווים שיקרה לה מה שקרה ל Smash, לפחות בתחילת העונה שלה, כאשר Smash הניבה נתונים גבוהים.

בהנהלת הרשת מותחים את החבל עוד יותר ומעניקים שעת שידור נוספת ל The Voice עם תוכנית תוצאות ביום שלישי בשעה שמונה. בכך אולי ברשת מנסים לחקות את המנהג של רשת ABC עם "רוקדים עם כוכבים" ושל רשת FOX עם התוכניות "אמריקן איידו" ו The X Factor.

הסיבה ש The Biggest Loser לא עולה כבר בחצי הראשון של העונה היא, שברשת ראו את הנפילה בנתוני הרייטינג שלה העונה והחליטו לערוך לה מתיחת פנים, בשל כך הם עושים ריבוט קטן לפורמאט ויעלו איתו רק בחצי השני של העונה.

במקום The Biggest Loser הרשת העלתה 2 קומדיות חדשות. הסיבה ? הניסיון שוב, לנצל את נתוני תוכניות התוצאות של The Voice בכדי להרים סדרות חדשות. מדוע קומדיות ולא דרמות ? משום שלרשת לא היו דרמות חדשות שהיא תוכל לשלב בשעה תשע בערב. שעות, אשר נחשבות לדרמות משפחתיות.

Parenthood תסגור את הערב של יום שלישי, כאשר נכון לעכשיו מדובר על הזמנה ל 15 פרקים בלבד לעונה הרביעית. יש אפשרות שהסדרה תקבל הזמנה לפרקים נוספים, אולי לפי דעתי זה יהיה תלוי יותר בעד כמה ברשת שמים את מבטחם באופרת הסבון שממתינה לשיבוץ לחצי השני של העונה, הכוונה שלי היא ל Infamous. לפי דעתי, במידה וברשת לא יהיו בטוחים בדרמה החדשה שלהם והרייטינג של Parenthood יהיה סביר ומעלה, ברשת ישקלו להעניק לסדרה פרקים נוספים, במידה וברשת רואים ב Infamous כאפשרות ריאלית להצלחה בהנהלת הרשת יסתפקו ב 15 פרקים ל Parenthood.

ברשת לקחו סיכון והם מעלים ביום רביעי שתי קומדיות. הסיכון הוא שאחת מהן היא סיטקום והשנייה לא וגם שברשת מעלים 2 קומדיות בלי תוכניות שתוביל אליהן. אבל בכך ברשת גם ממשיכים עם בלוק השידור של 8 עד 9, אשר הוקדש בשנה האחרונה לקומדיות ובו Up All Night הניבה נתוני טובים יחסית, עד אשר עברה לשעת השידור החדשה שלה ביום חמישי.

הוכחה לכך של NBC אין דרמה משפחתית היא שברשת העדיפו להזיז Law &Order: SVU לשעה תשע ולהעלות דרמה חדשה נוספת, Chicago Fire, בשעה עשר. סיבה נוספת לשינוי שעת השידור של Law &Order:SVU היא, שלא יווצר מצב של שעתיים רצופות של סדרות חדשות מ 8 עד 10.

ביום חמישי הדבר הבולט ביותר הוא שברשת החליטו להרים ידיים בכל מה שקשור להעלאת דרמה בשעה עשר ובמקום זאת הם יעלו את Rock Center with Brian Williams. לפי השנה האחרונה, הרייטינג של התוכנית היה גרוע ובשנה הבאה הנתונים לא צפויים לעלות. בנוסף לכך, צריך להביט טוב טוב על הקומדיות של הערב, משום שזו שירת הברבור של רובן. מאחד הערבים החזקים של הרשת מצטייר הערב בשנה הבאה כאחד החלשים של NBC.

בצעד מפתיע, רשת NBC העבירה את הסדרות Whitney ו Community ליום שישי. ראשי הרשת טוענים שהם רוצים להעניק ל Grimm מקפצה עם סדרות שפונות לגברים. הרשו לי שלא להסכים. לפי דעתי, החצי הראשון של העונה ביום שישי יהווה עבור הרשת מעין העברת זמן עד העלאת החצי השני של העונה. גם אם לא יודו על כך בקול רם, הסדרות Whitney ו Community צפויות לסיים את תפקידן בתום 13 הפרקים שהוזמנו להן (עם אפשרות לתוספת של מספר פרקים מצומצם) ולפנות את הדרך לערב מנצח של הרשת של Hannibal והעונה השנייה של Grimm. הסיבה לכך ש Hannibal תעלה רק בחצי השני של העונה היא, ש Hannibal לא אמורה להיות מוכנה בזמן לחודשים אוגוסט-ספטמבר, בשל כך הוזמנו לסדרה רק 13 פרקים.

נראה שברשת מעוניינים להשתמש בתוכניות ריאלטי נוספות (Fashin Star ו The Celebrity Apprentice ) בכדי לקדם דרמה נוספת, Do No Harm והפעם ביום ראשון. מצד שני, זה גם אומר שברשת לא מחזיקים מהדרמה הרפואית החדשה שלהם, משום שבעונה שעברה Harry's Law כשלה בערב יום ראשון וכאן עוד מדובר בדרמה חדשה.

ברמה העקרונית, ימים שני ושלישי נראים כימים טובים עבור רשת NBC ואילו ימי חמישי ושישי (מלבד Grimm) מצטיירים כחלשים מאד לפחות בכל מה שקשור לנתוני הרייטינג. לגבי יום רביעי, רק ימים יגידו. ברשת יעלו מספר רב של קומדיות בשנה הבאה מתוך כוונה שחלק מהם יצליחו להחליף את הקומדיות של הרשת אשר קרובות לסיים את תפקידן ובראשן: 30 רוק, Community ובעתיד הקרוב גם The Office ו Parks and Recreation. עד כדי כך ברשת מחפשים מחליפים לקומדיות הללו, שגם לחצי השני של העונה הרשת שמרה 3 קומדיות חדשות:
Save Me, 1600Pen ו Next Caller.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

מה הסיכוי שמישהו יחליט להחיות את "טרה נובה" ולהחזיר אותה למסכים? למה היא בוטלה בכלל?