יום שני, 14 במאי 2012

ניתוח: ניתוח הלוח החדש של רשת FOX לעונת 2013-2012.



אתמול פרסמה רשת NBC את לוח השידורים שלה, לוח אשר כלל שינויים מרחיקי לכת ובין היתר הצביע על מהלך של הרשת "למלא את השורות" בכמה שיותר קומדיות. היום פרסמה רשת FOX את לוח השידורים שלה לעונה הבאה וגם הוא כלל מספר שינויים, חלקם גם מרחיקי לכת, אך נדמה שהלוח של הרשת לא מספק, לפחות לא בחלק הראשון של העונה.

רבים בוודאי תהו מדוע הפרויקט של קווין וויליאמסון, The Following, יעלה רק בחצי השני של העונה ? התשובה לכך היא, שלעונה הראשונה של הסדרה יופקו בסך הכל 15 פרקים וזאת משום שקווין בייקון, כוכב הסדרה, התחייב למספר הנ"ל בלבד. ברשת החליטו לבצע את מה שרשת NBC החליטה לעשות עם Smash בעונה הבאה: לשדר את פרקיה ללא הפרעה שבוע אחרי שבוע. עד לאותה נקודה אמורה הדרמה החדשה, The Mob Doctor, למלא את משבצת השידור הנ"ל. הסיבה לכך היא, שברשת רוצים לשמור על המשכיות של דרמה רפואית באותה משבצת שידור בה שודרה השנה "האוס" בעונתה האחרונה.

בכדי להשיק את הדרמה החדשה ביום שני, ברשת משתמשים בדרמה הוותיקה היחידה שלה שמניבה נתונים יציבים (אם כי בעונה האחרונה גם בינוניים בלבד), Bones. Bones הוכיחה השנה כי היא מצליחה לייצב את שעת השידור שלה לאחר שעברה מיום חמישי לשני. אין בכך הפתעות גדולות.

ההפתעה הגדולה היא דווקא המעבר של הרשת לערב שכולו מורכב מקומדיות ביום שלישי. הניסיון של הרשת השנה לבצע ערב שכזה התברר ככישלון אדיר. הקומדיה היחידה, שהצליחה לשרוד את הערב הייתה New Girl. נכון, Raising Hope חוזרת לעונה נוספת, אולם הסיבה היחידה לכך היא, שברשת היו זקוקים לקומדיה נוספת בכדי להשיק את ערב הקומדיות החדש שלהם ו Raising Hope הייתה היחידה שהניבה נתונים סבירים, אם כי לקראת סוף העונה גם היא קרסה. ברשת עשו בחוכמה וישדרו אחרי כל אחת מהקומדיות הוותיקות שלה קומדיה חדשה (בשמונה וחצי ובתשע וחצי), כאשר הפייבוריטית של הרשת, הפרויקט של מינדי קאלינג, תקבל את משבצת השידור הנוחה ביותר אחרי New Girl, בתקווה שזו תעזור לה להתרומם ולהעביר אליה קהל, כאשר בשתיהן יש נוכחות נשית ראשית ולכן קיימת מעין המשכיות בשעות השידור. בחצי השני של השנה תעלה The Goodwin Games, קומדיה נוספת, בתקווה שלפחות אחת מ 3 הקומדיות תצליח לגדול להיות להיט גדול כמו ש New Girl הייתה העונה.

יום רביעי לא מהווה הפתעה גדולה. 2 תוכניות הריאלטי של הרשת: The X Factor ו "אמריקן איידול" ימשיכו לתפוס את כל הערב (בין 8 ל 10), כאשר יהיה מעניין מאד לעקוב אחר הנתונים שלהן. אחרי The X Factor יהיה מעניין לעקוב ולראות אם מתיחת הפנים שהתוכנית עברה, כאשר בריטני ספירס ודמי לובאטו הצטרפו, יעזרו לה להתרומם ולהפוך למפלצת רייטינג כפי ש"אמריקן איידול" הייתה בתחילת דרכה. אחר "אמריקן איידול" יהיה מעניין לעקוב ולראות האם הירידה בנתוני הרייטינג שהתוכנית עברה השנה תמשך.

את המעבר ליום חמישי של הסדרה Glee אפשר לראות בשתי אפשרויות. האפשרות הראשונה היא, שברשת היו מעוניינים לפנות את שעת השידור שלה לערב שכולו קומדיות. אפשרות שנייה היא, שברשת הבינו, לאחר שראו את הירידה הגדולה בנתוני הרייטינג שלה העונה, שהסדרה כבר לא תשוב להיות מפלצת רייטינג, אלא סדרה עם נתונים בינוניים, אשר לעיתים יהיו גם גבוהים. לפי דעתי, האמת היא ששתי האפשרויות מתאימות, אך אני רואה את האפשרות השנייה כעדיפה היות וערב הקומדיות החדש של הרשת ביום שלישי הוא סיכון גדול עבורה, במיוחד לאחר שהניסוי שלה בחצי השני של העונה הנוכחית, הניסוי הזה נכשל. עתה, ל Glee גם יהיה את תוכנית התוצאות של The X Factor ו "אמריקן איידול" כמקפצת רייטינג, בתקווה שאולי נתוניה יתרוממו שוב. המשבצת גם נראית הגיונית לאור העובדה שמדובר בתוכניות ריאלטי שחלק מרכזי בהן (במיוחד "אמריקן איידול") הוא המוזיקה.

המעבר של Touch ליום שישי לא צריך להפתיע. לאחר הצלחה גדולה בתחילת דרכה, נתוני הרייטינג של הסדרה הידרדרו. הסיבה שהסדרה לא בוטלה כליל היא שברשת לא רצו לוותר על 3 הדרמות החדשות שהעלו השנה: Terra Nova, Alcatraz ועתה גם Touch. כמובן, שלא הזיק השם של קיפר סאת'רלנד בכדי להשאיר את הסדרה בחיים. ברשת מקווים, שמאחר ומדובר בעונה האחרונה של Fringe, עונה אחרונה אותה קיבלה הסדרה בכדי להרוויח מהפרקים כמה שיותר משידורי הסינדיקציה, קיימת אפשרות ש Touch תהיה ה Fringe החדשה ואולי תחליף אותה במשבצת השידור של יום שישי.


לסיכום, אם רוצים לסכם את הלוח החדש של רשת FOX אפשר לציין זאת כך: מלבד הניסוי של יום שלישי בערב קומדיות חדש, ברשת מנסים לייצב את השורות לאחר עונה כושלת וכואבת, עונה שהייתה לה רק הצלחה אחת: New Girl. לצערי, נראה שרק בחצי השני של העונה, כאשר The Following תצטרף, אולי נוכל להצביע על משהו חדש ואיכותי שהרשת העניקה לצופיה.

2 תגובות:

shlomo אמר/ה...

מה זה סינדיקציה?

techtik אמר/ה...

שידור חוזר בתוך ארה"ב.
בדרך או 88 פרקים או 100.
ככל שיש יותר פרקים, FOX תקבל יותר כסף.