יום שלישי, 15 במאי 2012

ניתוח: ניתוח הלוח של רשת ABC לעונת 2013-2012.



ביום שישי רשת ABC ביצעה את הזמנת הסדרות שלה לעונה הבאה, כאשר הזמינה 9 סדרות חדשות. עבור הרשת, מדובר במספר קטן יותר של הזמנות מזה של השנה שעברה בה הרשת הזמינה 14 סדרות חדשות. הסיבה לירידה בהזמנת הסדרות החדשות נעוצה בעובדה שרשת ABC מחזירה בשנה הבאה 5 מהסדרות שהעלתה לראשונה העונה, יותר מכל רשת אחרת בשנים האחרונות. מדובר בקומדיות: Suburgatory,
Don’t Trust The B ו Last Man Standing, ובדרמות: Once Upon A Time ו Revenge.

מרבית מהתוכניות של רשת ABC פונות לנשים, אז נראה שברשת מנסים עתה לפנות גם לצד הגברי. מתוך 9 דרמות שהוצגו בשנה שעהרה, רק אחת, The River, פנתה לצד הגברי וגם במקרה הזה: גם נשים אוהבות סדרות אימה. השנה, מתוך 6 הדרמות החדשות שהוזמנו, כבר ניתן להצביע על שתי סדרות, אשר נחשבות לסדרות "כבדות": מותחן הקונספירציות Zero Hour והסדרה, אשר מתרחשת בצוללת, Last Resort בכיכובו של אנדרה בראוור וסקוט ספידמן. נראה שברשת מעוניינים למשוך את הקהל הגברי, אשר אולי עזב את הרשת לאחר ש LOST הסתיימה. מעריצי LOST אולי גם ירצו לבדוק את הסדרה 666 Park Ave בה יככב בוגר הסדרה LOST, טרי אוקווין, אודות תופעות על טבעיות בבניין בניו יורק. 666 Park Ave הייתה אחת משלש סדרות "קסומות" שברשת בחנו השנה בכדי לצוות אותה עם Once Upon A Time. השתיים האחרות היו: Gotham ו Beauty and the Beast והן הפסידו בתחרות. הסיבה ש 666 Park Ave תשודר בשעה 10 ולא מיד לאחר Once Upon A Time היא ש 666 Park Ave נחשבת לסדרה "כבדה" מעט לשעה עשר בלילה, ולא לכל המשפחה, ולכן ברשת העדיפו לשבץ את הסדרה Revenge, שהיא אופרת סבון (למרות שבשנה שעברה היא שודרה בשעה 10) ותוכל למלא את מקומה של "עקרות בית נואשות", אשר סיימה העונה את דרכה. במידה ו Gotham הייתה מאושרת במקום 666 Park Ave, היא הייתה משודרת בשעה תשע.

בעונה הקודמת, ברשת ניסו להעלות 2 סדרות חדשות ביום שלישי, השנה הם פותחים את העונה עם 2 קומדיות בשנתן השלשית והשנייה ומסתכנים קצת פחות: Happy Endings ו Don’t Trust the B—- in Apartment 23. למרות הכל, עדיין מדובר בסיכון קטן, היות והסדרות לא הוכיחו שהן יכולות לעמוד בפני עצמן. לפי דעתי, ברשת העדיפו להוריד את רמת הסיכון וללכת מעט על בטוח (עד כמה שאפשר). מכיוון ש Private Practice מסיימת את דרכה בתום העונה והיא בכל מקרה מניבה נתונים בינוניים ומעלה לא היה טעם להזיזה משעת השידור שלה. אני מניח, שכאשר יסתיימו 13 הפרקים של העונה שלה, Body Of Proof תחליף אותה ותהיה בכך אירוניה היות והעונה Private Practice החליפה את Body Of Proof.

זו השנה השנייה ברציפות שרשת ABC מנסה לבנות בלוק קומי שפונה לגברים. מבין השלש שהושקו בשנה שעברה, Last Man Standing , Man Up ו Work It, רק קומדיה אחת, Last Man Standing, חוזרת לעונה שנייה. השנה נוספה קומדיה נוספת שבמרכזה גברים, הקומדיה של קייל ברונהיימר, Family Tools. במקביל, הקומדיה של דן פוגלמן, The Neighbors, היא קומדיה משפחתית שגם גברים יוכלו לאהוב, מאחר ומעורבים בה חייזרים. שתיהן יעלו בימי שלישי ורביעי. The Neighbors גם מקבלת את משבצת השידור היוקרתית ביותר שיש, אחרי Modern Family. בשנתיים האחרונות משבצת השידור הזו הצליחה להניב עבור הרשת 2 הצלחות: Happy Endings ו Don’t Trust the B—- in Apartment 23 וברשת מקווים לשחזר העונה את ההצלחה עם קומדיה נוספת. Nashville, אשר תסגור את ערב יום רביעי, היא, כמו ש Revenge הייתה בשנה שעברה, הפייבוריטית של הרשת ולכן היא נהנית לקבל את משבצת השידור היוקרתית, בתום הערב הכי חזק של הרשת.

בגזרת הסדרות החדשות שהרשת אישרה, בכל מה שקשור לדרמות, היו מספר הפתעות בבחירות של רשת ABC – הפריחה לקראת סוף קבלת ההחלטות של הדרמה Zero Hour, אשר די התנהלה מתחת לרדאר ולא צברה "חום" עד רגע לפני הודעת האישור, ואף לא יצאה טוב מההקרנות הראשונות, אך ברגע האחרון קבלה דחיפה מקבוצת המיקוד. הפתעה נוספת נרשמה כאשר הרשת החליטה לוותר על אופרת הסבון Americana, שהבאז שלה עלה וירד במהלך "עונת הפיילוטים" ולקראת הסוף דווקא מצבה נראה טוב. בשעה שאולי נראה שברשת ABC מעוניינים לשחזר את ההצלחה של LOST באמצעות Last Resort, אשר גם היא תתרחש על אי, מצד שני ברשת פסחו על האפשרות לקחת סדרות שדומות ל 3 ההצלחות הגדולות שלה מעונת 2005-2004: Lost, Desperate Housewives ו Grey’s Anatomy, הצלחות ששינו את הכיוון של הרשת כלפי מעלה. Devious Maids, אשר, כמו Desperate Housewives, היא תעלומת רצח עם 4 נשים במרכז, ואשר נכתבה על ידי יוצר Desperate Housewives, מארק צ'רי, ואחת השחקניות, אווה לונגורדיה, כמפיקה, הפיילוט לא אושר לסדרה. מבחינת סדרות ה"סבון", Americana ו Devious Maids, הן הפסידו לסדרות בעלות מוטיבים מוזיקליים: Nashville בכיכובן של קוני ברטון והיידן פנטייר ו Red Widow, בעלות המוטיבים של סדרת "מאפיה", אשר נכתבה על ידי האח אחראית לספרי "דמדומים", מליסה רוזנברג אבד ובכיכובה של ראדה מיטשל. שתי סדרות שונות לחלוטין מהנוף הרגיל שהרשת רגילה אליו.

בגזרת הקומדיות, הפתיע שהרשת פסחה על הקומדיות ה"נשיות", הפרויקט של מנדי מור ו American Judy בכיכובה של ג'ודי גריר. קומדיה נוספת, שהיא לא סיטקום, How To Live With Your Parents של שרה צקלס, הצליחה להידחס אל לוח המשדרים, ביחד עם הסיטקום של רבה מקינטייר בעל השם Malibu Country. בהקשר ל Malibu Country, קיימות 2 סיבות לכך שחיברו אותה עם Last Man Standing. המשותף לשתיהן, היותן הסיטקומים היחידים של הרשת, ובנוסף לכך, התסריטאי הראשי: קווין אבוט. בשנה הבאה הוא יהיה אחראי לשתיהן. התסריטאי הראשי היחיד שעשה זאת בעבר היה צ'אק לאורי, שעשה זאת עם 3 סדרות ברשת CBS.

בכל מה שקשור ללוח השידורים של הרשת, בכך שהרשת מחזירה 6 קומדיות ומעלה 4 קומדיות חדשות, נראה שב ABC היו מלכתחילה מעוניינים להרחיב את בלוק הקומדיות של יום רביעי (שעתיים) ויום שלישי (שעה). אבל כיצד ? אפשרות אחת הייתה הרחבת ה"בלוק" הקומי ביום שלישי לשעתיים, אך בכך היא הייתה צריכה לשנות את שעת השידור של תוכנית התוצאות של "רוקדים עם כוכבים". אפשרות נוספת הייתה: יום שישי. השקה מחדש של ערב קומדיות ביום שישי היא במשך מספר שנים השמועה כרצון של המנהל, פול לי. זה יכול להיות מובן, במיוחד עבור צופים מעט מבוגרים יותר כצופי הסדרות Last Man Standing ו Malibu Country. אך בשל העובדה שהתוכניות ללא תסריט\מגזינים ביום שישי מספר פעמים מסיימות ביום שישי במקום הראשון מבחינת הרייטינג לצד הסדרות של רשת CBS, נשאלה השאלה: האם ברשת ABC יהיו מוכנים לגעת בערב מנצח ? התשובה, על פי הלוח החדש של הרשת היא: כן ולא. ברשת הגיעו לפשרה: שתי קומדיות של הרשת יעלו החל משעה 8, אבל רק מחודש נובמבר.


לסיכום, על פניו נראה שלרשת יש מספר ימים חזקים. יום ראשון שוב עומד להיות ערב חזק, יום שני, בתקווה ש"רוקדים עם כוכבים" תצליח להתרומם לנתונים של לפני שנה, אמור להיות ערב חזק. ערבים נוספים, שתמיד היו מוצלחים עבור הרשת הם רביעי ושישי, ולכן יש לה נקודת פתיחה טובה. עדיין, ברשת לקחו מספר סיכונים: 2 הקומדיות של יום שלישי, 2 הקומדיות ביום שישי, Nashville, שהיא שונה מהנוסף שבדרך כלל הרשת מעלה, יום ראשון חדש כמעט לחלוטין ולבסוף Last Resort, אשר תשודר בשעת שידור שמצטיירת בשנים האחרונות, כשעת שידור שהיא בית קברות לסדרות עבור סדרות הרשת (יום חמישי בשעה 8). לוח מעניין ללא צל של ספק.

4 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

תודה, רק הערה: טד אוקווין צ"ל טרי אוקווין...

D1D1 אמר/ה...

תוקן.

אנונימי אמר/ה...

תודה, הבלוג הכי שווה ברשת! :)

אנונימי אמר/ה...

תודה, הבלוג הכי שווה ברשת! :)