יום שבת, 26 במאי 2012

עונת הפיילוטים: סיכום מנקודת מבטם של האולפנים.



שבוע עליית הלוחות החדשים של רשתות הטלוויזיה האמריקאיות הסתיים זה מכבר, ועתה, לאחר שהריגוש הסתיים נוכל להצביע על נתון מעניין: 39 קומדיות ודרמות חדשות הוזמנו על ידי הרשתות השונות לעונה הבאה, עונת 2013-2012.

מספר ההזמנות ירד מעט לעומת השנה שעברה בת הוזמנו 42 סדרות חדשות על ידי 5 הרשתות הגדולות.רשתות FOX ו ABC הזמינו פחות סדרות מבשנה שעברה – FOX הזמינה 5 לעומת 8 בשנה שעברה, ABC בסך הכל עם 10 מול 12 בשנה הקודמת. מנגד, רשת ה CW הזמינה 5 דרמות לעומת 3. רשתות NBC ו CBS הזמינו בדיוק אותו מספר של סדרות 12 ו 6 בהתאמה.

4 הרשתות הגדולות הזמינו 16 קומדיות לעומת 17 בשנה שעברה, וביחד עם רשת ה CW מספר הדרמות עומד על 23 לעומת 25.

גרג ברלטיני, שהיו לו 4 פרויקטים במקביל בהמתנה אצל מספר רשתות סיים בסופו של דבר עם שתיים. ברשת CBS קיבל את האישור ל Golden Boy ואילו ברשת ה CW נזכה לראות את Arrow. ג'וש שוורץ וסטפני סאבג' יזכו גם הם לשני ייצוגים עם: The Carrie Diaries ו Cult.

תסריטאים אשר מקבלים את ההזדמנות הראשונה שלהם הם דנה קאלבו ברשת CBS עם Made in Jersey, ג'ני סניידר אורמן עם Emily Owens, M.D. ברשת ה CW, רוברט דוהרטי עם Elementary ברשת CBS, מינדי קאלינג עם הפרויקט שלה ברשת FOX, צ'ארלי גראנדי עם הקומדיה Guys With Kids ברשת NBC, דיוויד סקולנר עם Do No Harm עבור רשת NBC ואיימי בי האריס עם The Carrie Diaries.

היו מספר הפתעות במספר סדרות שהוזמנו ומספר סדרות ממפיקים חשובים לא הצליחו לעבור את ההחלטה הסופית של הרשתות. ולפי ההחלטות שנתקבלו ניתן לומר, שהשנה ההחלטות הסופיות נבעו לפי איכות הפרויקטים ולא לפי חישוביים פוליטיים.

נתון מעניין הוא, שאולפני Sony הצליחו להשיג הזמנה ל 4 סדרות עבור 4 רשתות שונות: Last Resort ברשת ABC, וכן Made in Jersey ברשת CBS, ברשת NBC נמצא את Save Me, ולבסוף The Mob Doctor עבור רשת FOX.

אולפני Sony יפיקו את אחת הסדרות בעלי הקצב הגבוה יותר, הכוונה היא ל Last Resort, דרמה קצבית. תוצר של דיל משנה שעברה עם שון ראיין. ההשקעה הנ"ל השתלמה. העובדה שיהיה לסדרה תסריטאי ראשי מוכר עזרה לה, ככל הנראה, להשקיט את הרשת בכל מה שקשור לצד המנהלי והכספי וקיים סיכוי שגם פתחה לה את הדלת לאישור.

אולפני Universal, הגיעה השנה עם הרבה חששות, אך הצליחה לבלוט בכך, שתפיק סדרה, את הפרויקט של מינדי קאלינג, עבור רשת שהיא לא רשת NBC, אלא רשת FOX.

הפרויקט, אשר יציג את קאלינג כגניקולוגית מצליחה עם חיים אישיים בעייתיים החל ברשת NBC, אך בסופו של דבר נפל ברשת FOX וממש ברגע האחרון.

בסך הכל, אולפני TV Universal השיגו 9 סדרות חדשות להפקה, כולל Chicago Fire של דיק וולף, Do No Harm והקומדיה Guys With Kids.

אולפני Warner Bros. TV השיגו גם הם 9 סדרות חדשות להפקה, כולל Revolution של ג' ג' אברהמס ואריק קריפקה, The Following של קווין בייקון ורשת FOX (רעיון שיוצר הסדרה עבד עליו במשך כמעט כעשור), 666 Park Avenue של רשת ABC והקומדיה Partners של רשת CBS.

הסיפורים מאחורי הקלעים לגבי אישור חלק מהסדרות מתחילים לצוץ וניתן להבין שחלקן עשו זאת בדרכים לא קונבנציונליות. לדוגמא:

Twentieth Century Fox TV גייסה את ג'ון לאבט לכתוב את התסריט לקומדיה 1600 Penn, לאחר שכותב הנאומים לשעבר של הנשיא אובמה הגיע להציג את רעיונותיו באתר הבראה של מנהלי הרשת בשנה שעברה וכבש אותם. לאחר שעות של הרצאות החתימו מנהלי הרשת את לאבט על חוזה מתוך מחשבה שהוא אמור לכתוב על נושאים שהוא מכיר וכך נולדה קומדיית הבית הלבן של רשת NBC.

גזרת הקומדיה הייתה טובה מאד השנה עבור 20th, אשר השיגה 5 סדרות להפקה מרשתות ABC, FOX ו NBC, כולן בנות חצי שעה.

אולפני CBS TV קיבלו את המושג הראשוני לגבי Vegas, כאשר הבמאי ג'יימס מאנגולד שלח אל דיוויד סטאפף 30 עמודים של סרט עמו השתעשע במשך זמן רב. סטאפף אהב את מה שקרא, אך התעניין לגבי התסריטאי ורק אז גילו לו מי כתב את הרעיון (ניק פילהגי).

מתוך 7 ההזמנות לאולפני CBS TV, ההזמנה עבור Emily Owens, M.D., בכיכובה של מאמי גאמר, יוצאת דופן בשל העובדה שהיא לא עבור סדרה בהילוך גבוה, בשונה משאר הסדרות של רשת ה CW.

באולפני ABC מרוצים מאד בשל ההרחבה של הרשת את רצועת הקומדיות. לטענתם, ההרחבה באה כתוצאה מהאיכות ובעיקר מהשונות שלהם. מתוך ההזמנה ל 7 סדרות 3 מהן הן של 3 סוגים שונים של קומדיות: The Neighbors, Malibu Country ו The Family Tools.

רשת ABC בנתה את ערב הקומדיות של יום רביעי עם סוג מסוים של קומדיות, כך גם הקומדיות של יום חמישי הן מסוג אחר אך דומה וכן אלו של יום שישי.

פטריק מורן, אחד מסגני מנהלי התוכן מציע על אישור אופרת הסבון Mistresses כדוגמא לכך, שתהליך העבודה על הפרויקטים משתנה. ברשת ניסו לפני כשנה אימוץ של הגרסה הבריטית, אך לא היו מרוצים מהתסריט.

התסריטאי קיי. ג'יי סטייברג, אשר עבד עם האולפנים על פיילוט אחר, Gilded Lilys, הביא להם טיוטא ראשונית לגרסה החדשה של הפרויקט בנקודת זמן בה כבר הוזמנו מרבית מהפיילוטים. אבל התגובה לטיוטא של סטיינברג הייתה כה טובה שהפרויקט קיבל אישור מהר מאד.

שלש מתוך 4 התפקידים הראשיים לוהקו ביום של הקריאה הראשונה, כלומר יום לפני תחילת הצילומים. התוצאה ? הזמנה ל 13 פרקים, אשר יעלו בקיץ הבא.

בעבר, צורת התנהלות העניינים הייתה הרבה יותר מסודרת ומתוארכת, היום כבר הכל יכול לקרות ובכל זמן נתון. האנשים יכולים לעבוד עד שפשוט אומרים להם להפסיק, אחרת הם ממשיכים לעבוד.

Lionsgate TV הצליחו להשיג את ההפקה לסדרה חדשה מדוברת, Nashville של רשת ABC, אותה הם יפיקו בצוותא עם אולפני ABC. אולפני Lionsgate TV קיבלו גם את ההפקה לקומדיה של דיין קוק ברשת NBC בעלת השם Next Caller. ובכך הם הצליחו ב 2 מתוך 2 הפרויקטים שהציגו לרשתות השונות השנה. לטענת מנהליי האולפנים, הם שמחים בשלהם בעיקר שלטענתם, האיכות של הפרויקטים שלהם חשובה להם יותר.

אין תגובות: