יום שני, 20 ביוני 2011

ביקורת: Switched At Birth, עונה ראשונה, פרקים 2-1: אופרת סבון מהוקצעת.


מי שקרא את הבלוג שלי בשנתיים האחרונות שם לב שאני מהלל את רשת ABC Family בשל אופרות הסבון שלה שמיועדות לבני הנוער. הסדרה הנ"ל היא אופרת סבון נוספת מהסוג הזה ולפי נתוני הרייטינג של שני הפרקים הראשונים עושה רושם שהיא עומדת להיות איתנו בזמן הקרוב וככל הנראה מעבר לעונה אחת.

הסדרה, למי שלא צפה בה עד עתה, עוסקת בשתי בנות אשר בשל טעות של בית החולים גדלו בבית הלא נכון. ביי, גדלה בבית עשיר ולצד אח בשם טובי. ביי היא אמנית שאוהבת לצייר תמונות על קירות ובתים. דפני, מנגד, גדלה בבית בעל מיעוט יכולות כספיות ובשכונה לא כל כך בטוחה. בשל מחלה בגיל צעיר היא הפכה להיות חירשת. לאחר משימה בבית הספר ביי מחליטה לגרור את הוריה לבדיקת D.N.A ומתברר לה שהוריה הם לא הוריה הביולוגיים ואז גם מתגלה הטעות של בית החולים. שתי המשפחות מחליטות לנסות ולהכיר אחת את השנייה לטובת הבנות, כאשר דפני ואמה עוברות להתגורר בבית האורחים של אמה ואביה של ביי.

מי שצופה בסדרה מבין כבר מהרגעים הראשונים שמדובר באופרת סבון מתקתקה והם אפילו לא מנסים להסתיר זאת, כאשר כבר בפרקים הראשונים החבר לשעבר של ביי מנסה להתחיל עם דפני, מבלי לדעת את הסוד הגדול של השתיים, וביי נדלקת על השכן לשעבר של דפני. אתם יודעים כבר שאני לא כל כך אוהב אופרות סבון, אבל למרות הסלידה הזאת אפשר לומר שמדובר בסדרה מהוקצעת לחלוטין. התסריט שלה מושלם עבור קהל היעד שלה, שהוא בעיקר נשים בגילאי 34-13, למרות שאולי קהלים אחרים יאהבו את הסדרה, ונכתב ללא דופי.

הבעיה היחידה שיש לי עם הסדרה הזאת היא השימוש בגימיק שאחת הכוכבות היא חירשת. אין לי בעיה שישלבו את הנושא בסדרה, אבל לצופה הרגיל נראה שמדובר בגימיק. ומה יקרה כאשר הגימיק יפסיק לעבוד ? בנקודה הזאת נקבל שוב את כל הנושאים הרגילים של אופרות הסבון: התאהבויות (כל הילדים בגילאי הנוער), התבגרויות (בשלב כשלהו יחלו הדיבורים על סקס), לימודים, מכללות, ספורט בבית הספר וכו'... ואז הצופים יצטרכו להחליט האם הם מעוניינים לראות שוב את כל אותם סיפורים כפי שניתן לראות אותם בכל כך הרבה אופרות סבון.

דרך אגב, קייטי לקלארק, אשר מגלמת את דפני החירשת, גונבת את ההצגה, אבל השאלה היא עד כמה הצופה הממוצע יוכל לראות סדרה שאחת מהדמויות הראשיות שלה היא חירשת. לי באופן אישי זה לא מפריע ואם הסדרה איכותית אין לי בעיה להמשיך לצפות, הבעיה היא שבשנים האחרונות מתברר שהקהל האמריקאי חסר סבלנות לגבי צפייה בסדרות ומהר מאד נוטה לזנוח סדרות. מעטות הסדרות שמגיעות לעונה רביעית או חמישית.

אז, לראות או לא לראות ?
חובבי אופרות הסבון יכולים לצפות בה, כל שאר הצופים יכולים לדלג עליה. חד וחלק.

Share on Facebook

אין תגובות: