יום שני, 20 ביוני 2011

ביקורת: Franklin & Bash, עונה ראשונה – פרקים 3-1: סדרת קיץ.


הסדרה שפתחה את הקיץ עבור רשת TNT היא סדרת עורכי הדין של מארק פול גוסלר. הסדרה עוסקת בצמד עורכי דין, ג'ראד פרנקלין (ברקין מייר) ופיטר באש (גוסלר), אשר הקימו משרד עורכי דין בבית שלהם ומשם הם יוצאים לטפל בתיקים. יום אחד, הם יוצאים לטפל בתיק גדול מול חברה גדולה, אשר מחליטה לקנות את המשרד שלהם והשניים נמצאים לראשונה ב"ליגה של הגדולים".

גוסלר, כיכב עד לפני זמן לא רב בדרמת עורכי דין אחרת בשם Raising The Bar, אשר ירדה מהמסכים אחרי שתי עונות בלבד. צר לי לומר, אבל הסדרה החדשה של גוסלר לא מתקרבת באיכויות שלה לקודמת. לא מבחינת תסריט, לא מבחינת משחק ולא מבחינת העריכה והבימוי.

Franklin & Bush היא דרמת עורכי דין כיפית, בסגנון Boston Legal, בה כיכבו ג'יימס ספיידר וויליאם שאטנר, אשר אפיינה אותה רוח השטות. גם בסדרה הזאת מנסים המפיקים להראות שמדובר באותו סגנון, ולכן כבר בפיילוט רואים את ישבנו של גוסלר באמצע מסיבה, בנקודה אחרת רואים אותו משתזף באמצע העבודה, ובפרק השלישי מראים אותו מנשק את הלקוחה שלו על דוכן העדים. גם מייר בתפקיד פרנקלין לא טומן את ידו בצלחת ומאשים שופטת כבדרך אגב בהימור על תוצאות המשפט בה היא שופטת. דמויות נוספות הן של דנה דיוויס כקרמן פיליפס, פושעת לשעבר שעתה עובדת עבור צמד עורכי הדין וקאומיל נאנג'יאנג' בתפקיד פינדר, אשר לא יכול לצאת מהבית בשל פוביות שלו. השם הגדול שניתן למצוא בסדרה הוא של מלקום מקדואל, בתור ראש משרד עורכי הדין החדש של פרנקלין ובאש, וגם הוא מצטרף לאווירה השטותית של הסדרה.

מהבחינה הזאת, הסדרה מתאימה מאד לחודשי הקיץ, יש הרבה פאנצ'ים, המשפטים קצרים מאד, יש ניסיון רב להראות שמדובר בסדרה "גזעית" ולמשך 42 דקות היא עושה את העבודה לשמה היא משודרת.

אז, לראות או לא לראות ?
באופן אישי, אהבתי יותר את Raising The Bar, אבל כל מי שהתגעגע לסדרות עורכי דין ומעוניין לצפות בסדרה שלא תגרום לו לחשוב יותר מדי יכול לצפות בסדרה. כבר עכשיו אני יכול לומר בביטחון: בעוד עשר שנים אף אחד לא יזכור אותה, אבל עבור סדרת קיץ היא בסדר גמור. לא מדובר בדרמת עורכי הדין האיכותית ביותר, אלא בדרמת עורכי הדין השטותית ביותר שנראתה על המסכים בשנים האחרונות. וכן, זה כולל גם את The Defenders.

Share on Facebook

אין תגובות: