יום ראשון, 26 ביוני 2011

פינת D1D1 רואה סרטים.


Arthur – ארתור (ראסל ברנד) הינו בן למשפחה עשירה. אביו נפטר כשהיה קטן ואמו לא הייתה לצידו בשעה שגדל ולכן הדמות היחידה שעזרה לו כל חייו הייתה האומנת שלו, הובסון, אשר למעשה תפקדה כאמא שלו גם כאשר הפך למבוגר.

ארתור מתייחס לחיים בקלילות, משתכר ושוכב עם בחורות לרוב ולא מתייחס לכסף בכובד ראש. יום אחד מחליטה אמו, שעליו להתאפס על עצמו בכדי שהחברה שלהם לא תפגע. לשם כך היא מאיימת עליו: או שהוא יתחתן עם סוזן (ג'ניפר גארדנר), אשר עובדת בחברה ותעשה הכל בכדי להיכנס לחברה הגבוהה, או שיאבד את כל הכסף. כאשר נדמה שאין עבורו תקווה מוצא ארתור אישה צעירה בשם נעומי ומתאהב בה. ארתור נכנס לדילמה, האם להיכנע לאהבה או להמר על האהבה.
מדובר בקומדיה נחמדה מאד. הרעיון די מוכר וכבר ראינו סרטים ברוח דומה (אהבה או כסף), אבל התסריט בכלל לא רע וכמעט בכל שורה יש פאנץ' וכמעט כל אחת מהן פוגעת בול, גם אם לא לפרץ צחוק מהדהד, אבל מספיק בכדי לעורר חיוך.

מבחינת הליהוק, הלן מירן עושה עבודה נהדרת גם בתפקיד המשרתת. הבעיה היא עם ג'ניפר גארדנר, שאני לא רואה אותה משחקת את התפקיד של הילדה הרעה. כאשר צופים בה בסרט הצופים לא כל כך מאמינים לה ולעיתים גם נבוכים. במיוחד הצופים שזוכרים אותה מהסדרה Alias או מהסרטים האחרונים בהם כיכבה.

אז, לראות או לא לראות ?
אפשר לראות. מדובר בקומדיה טובה ולמרות שמדובר בקומדיה של שעתיים, והנטייה בקומדיות בנות שעתיים היא למרוח את התסריט, הרי שבמקרה הזה רמת הבדיחות המוצלחות נשמרת לאורך כל הסרט וכמעט אין נפילות. אני נהנתי, למרות שכוכב הסרט נראה קצת מוזר וקצת לא נאה לעיניים.

Share on Facebook

2 תגובות:

דנה אמר/ה...

התסריט טוב כי זו גרסה חדשה של סרט בכיכובו של דדלי מור כארתור.
וראסל ברנד, למרות המראה המוזר, שחקן מצויין וכיף לראות אותו.

אנונימי אמר/ה...

כיוון שסומכים פה על השיפוט שלך D1D1 נשלים צפיה עד מחר ונראה אם אנחנו רואים עין בעין את המצב.
ראסל בראנד באמת מהמכוערים, אבל נפל על אשה שווה...