יום שבת, 18 ביוני 2011

שלב סיכום עונה: Breakout Kings, עונה ראשונה: הנאה, אבל רק לרגע.


אחת מהסדרות שקיבלתי עליהן בקשה לביקורת הייתה הסדרה Breakout Kings. מסיבה כלשהי הסדרה צברה לה באז עוד לפני שעלתה לשידור ברשת A&E לפני מספר חודשים. עתה, כאשר הסדרה סיימה את העונה, הגיע הזמן לשוב ולראות האם הסדרה הייתה שווה את כל הרעש שנוצר סביבה.

בואו נתחיל עם הרעיון. הסדרה מספרת את סיפורם של קבוצה של אסירים, אשר מקבלים הזדמנות "לנקות" זמן מהמאסר שלהם בכך שיעזרו למארשלים של ארה"ב להחזיר האסירים המסוכנים ביותר שברחו מבית הסוהר. מדובר ברעיון חביב בו חזינו בכל פרק באסיר או אסירה אחרת שברחו. אבל למרות שמדובר ברעיון חביב הרי שבשלב כלשהו, ובעיקר במידה והסדרה תזכה לעונה שנייה, הרעיון יכול להיות שוחק ולחזור על עצמו בדיוק כמו CSI ו Criminal Minds. אבל היות ומדובר רק בעונה הראשונה שלה הסדרה שמרה על טריות.

נעבור לתסריט.
לא מדובר בתסריט יותר מדי מתוחכם. מדובר בתסריט פשוט ויעיל עבור סדרות מהסוג הזה. יש את החברה הטובים, בהם נכללים מארשל אחד, 4 אסירים ושוטרת עם בעיות התמודדות עם קהל ומצד שני החברה הרעים: בכל פרק אסיר אחר בורח והחבורה מנסה לתפוס אותו. אין פה יותר מדי איכות, אלא אקשן, מעט הומור ודיאלוגים רגילים עבור סדרות שכאלו.

מבחינת הדמויות, הדמות שבולטת מעל כולם היא של לויד לאורי, פרופסור שנכלא ל 25 שנה עבור אספקת סמים לתלמידים שלו. לאורי הוא הגאון שבחבורה. ג'ימי סימפסון, אשר מגלם את התפקיד של לאורי, עושה זאת בצורה נהדרת. גם המשחק שלו עם ברוק נאווין, אשר מגלמת את התפקיד של ג'וליאן ומושא אהבה אפשרי עבורו, יוצר כימיה נהדרת.

סרינדה סוואן, אחת מהנשים היפות בתעשיית הטלוויזיה, דווקא עברה היפוך בסדרה ומאישה יפיפייה היא הפכה למעין טום בוי בעלת מזג חם שרצחה את רוצחי אביה. עדיין יופיה בולט למרחקים בכל פעם שהיא על המסך ובמיוחד גופה המשגע. מבחינת משחק היא עושה עבודה טובה כמו שאר החבורה. אם זה דומיניק לומבארדוצי, אשר מגלם את דמותו של ריי, אשר גנב כסף עבור ביתו, לאז אלונסו אשר מגלם את צ'ארלי, המארשל אשר מכנס את החבורה בעזרתו של ריי ומאלקולם גודווין אשר מגלם את שון, העבריין האפרו אמריקאי התורן, חבר הכנופיה לשעבר.

לסיכום, לפי דעתי הסדרה לא עומדת בבאז הגדול שהיה לה לפני שעלתה לשידור. לא מדובר בסדרה גרועה, אבל גם לא ביצירת מופת. המשחק סביר עם התעלות של שחקן אחד עבור דמות אחת – הדמות של לאורי, ועם יפייפיה אחת אמיתית, סרינדה סוואן. התסריט קצת צפוי אבל עדיין מהנה. הכל רק "סביר" ולא יותר מכך.

אז, לראות או לא לראות ?
אפשר לצפות בה, אבל לא לצפות יותר מדי. אם רמת הציפיות שלכם לא תהיה גבוהה תוכלו ליהנות מסדרה נחמדה. אם תצפו לסדרה איכותית ויוצאת דופן אתם תתאכזבו. לפי דעתי, מדובר בהנאה רגעית עבור 42 דקות לכל פרק, אבל רק הנאה רגעית. שנתיים או שלש שנים לאחר שהסדרה תרד מהמסכים (בימים אלו לא ברור אם הסדרה בכלל תקבל עונה שנייה) יישכחו ממנה.

Share on Facebook

5 תגובות:

סהר אמר/ה...

נראה לי שהבאז שהיא קיבלה זה רק בגלל היוצרים של הסדרה (אלו שעשו את נמלטים)
גם אני חשבתי שיהיה מעניין עם יוצרים כאלה אבל אחרי ששמעתי על העלילה ידעתי שזה לא יהיה משהו

אנונימי אמר/ה...

אכן כל הבאז שהיא קיבלה הייתה בגלל שהיא מיוצרת ע"י היוצרים של נמלטים. ואחרי שאתה רואה את העונה הראשונה של נמלטים הסדרה הזאת נראית לך לא משהו. כי אני אישית מאסתי ממנה כבר בפרק השלישי בגלל הסגנון של כל פרק עלילה אחרת. אולי אני אישית לא אוהב את הסגנון הזה אבל היא לא סדרה איכותית מדי זה מה שבטוח, היא בסדר, לא יותר.

אנונימי אמר/ה...

ונ.ב אני מסכים איתך ב100% בקשר לכל מה שרשמת. תודה על הסיכום עונה ועל האתר הזה!!!

סער אמר/ה...

אני ראיתי את העונה ולמרות שכשסיימתי פרק לא ציפיתי בקוצר רוח לפרק חדש ממש אהבתי אותה!

אנונימי אמר/ה...

גם אני מסכים איצך על כל מה שאמרת.
בעיקר לגבי זה שצפייה בסדרה היא הנאה רגעית.
להגיד את האמת, בכל אחת מהפרקים נהניתי, אבל אני בטוח שכמה חודשים אחרי שתירד מהמסכים אני ישכח ממנה.