יום ראשון, 26 ביוני 2011

ביקורת: שקד והסרטים שלו.


The Hangover 2 : בדרך לחתונה עוצרים בבנגקוק.

לפני כשנתיים, סרט עלום, עם תקציב זעום, הגיע לאקרנים. הסרט המדובר היה "בדרך לחתונה עוצרים ווגאס". הסרט זכה להצלחה לא רגילה ביחס לסרטים בעלי תקציב נמוך, וההודעה על חידוש הסרט, אף על פי שאכזבה מספר אנשים, לא הפתיעה.

בימים אלו, כשנתיים לאחר יציאת הסרט הראשון, יצא לאקרנים הסרט השני בסדרה, ואין הרבה חדש תחת השמש. בסרט זה, החבורה טסה לחתונתו של סטו בבנגקוק, ובדיוק כפי שהיה בסרט הראשון, גם בסרט הזה החבורה מתעוררת אחרי לילה מטורף עם הרבה סימני שאלה ומעט מאוד מידע. כמו כן, אחיה של הכלה של סטו נעלם. וכן, קעקוע מסתורי שהופיע על פניו של סטו. הדמיון לסרט הראשון גדול מאד.

אתחיל בכך שאציין, שלפי דעתי, סרט נוסף לא היה צריך לקרום עור וגידים. "בדרך לחתונה" הוא מסוג הסרטים שייעודם להיות סרט אחד בלבד וללא סרטי המשך. אך, כלל הנראה, בגלל חמדנותם של יוצרי הסרט והאחים וורנר, בהפקה קיבלו אור ירוק לסרט נוסף, ועבורי מדובר בתקווה שיהיה גם האחרון (למרות שאני אוהב את סדרת הסרטים), אם כי לאור העובדה שבזמן הקצר שהסרט באקרנים, הסרט השני עבר את קודמו בסדרה, ולכן קשה לי להאמין שלא נראה חלק שלישי לסדרת הסרטים הזו.

ההתייחסויות הבאה שלי תהיה לאיכות הסרט והבדיחות. לפי דעתי, למרות שאיכות הבדיחות המוצלחות עדיין גבוה, גם באלמנט הזה חלה ירידה אופיינית לסרטי המשך. כמו כן, איכות התסריט נשארה גבוהה. הסרט מצחיק מאוד ויותר מפעם אחת מצאתי את עצמי צוחק בקול רם. למרות זאת, הסרט לא מדהים, שכן הסרט הקודם לא היה מושלם גם כן, והוא לא פנינה מלאכותית, אך בהשוואה לסרטים הבינוניים שאנו נחשפים אליהם בתקופה האחרונה, הוא בין הטובים.

לגבי השחקנים, אין הפתעות גדולות ואיכותם של השחקנים נשאר זהה. בראדלי קופר (פיל),אד הלמס(סטו) וג'סטין ברטה(דאג) עושים עבודה נהדרת בתפקידם, אך מי שללא ספק עולה מדרגה ותופס את כל תשומת הלב, הן בזכות התפקיד המיוחד והן אם זה בגלל המשחק המצוין הוא ללא ספק זאק גאליפאנאקיס בתפקיד אלן המשוגע. זאק עשה עבודה נהדרת, ומדובר בשחקן שעוד נשמע עליו רבות, זכרו מה אני אומר לכם. כל שאר שחקני המשנה עושים עבודה טובה מאוד, ולמעשה המלהקים צריכים להיות מרוצים מהליהוק המצוין.

בסרט זה, התקציב הוכפל ולפי דעתי מדובר במהלך שגוי. הסרט הראשון היה טוב מספיק, ובסרט השני אין ספק שלא רואים עלייה באיכות. התקציב לא צריך לעבור את ה-50 מיליון. שכן גם אם השחקנים דרשו העלאה במשכורת, 50 מיליון היה יכול להספיק להם לחלוטין. לפי דעתי, זו הייתה חמדנות לא מוצדקת של יוצרי הסרט ו/או רצון להראות לציבור, שעתיד להיות משהו מיוחד ושונה בסרט הזה.

מספר הדקות של הסרט קלעו בדיוק למספר הדקות שהתסריטאים נזקקו. במיוחד בהשוואה לרוב סרטי הקומדיה האחרונים בעלי 120 הדקות, אשר במידה רבה "מורחים" את הסיפור.

דרך אגב, לאוהבי סדרת הסרטים הנ"ל, אני יכול להבטיח שבמידה וסרט שלישי לסדרה יאושר, הסרט יתרחש בהולנד.
אז לראות או לא לראות?
למרות שלא מדובר בפנינה, הסרט מצחיק במיוחד ועושה את העבודה שלו: להצחיק. מי שראה את הסרט הקודם יוכל להסתפק בו אך אני מאמין שחובבי הסרט הקודם ירוצו לראות את הסרט הנוסף בשביל לא לפספס הזדמנות נוספת לראות את החבורה.
לגבי שאר הצופים, המצב קצת שונה. אנשים שאוהבים קומדיות ו/או מוכנים להשלים עם לא מעט בדיחות סוטות ואף עירום נשי וגברי, יכולים לראות את הסרט וליהנות. לעומתם, אנשים שסולדים מעירום ובדיחות סוטות, הגבלת הגיל לא לריק, ישנה לכך סיבה מוצדקת. קחו זאת בחשבון.

הציון שלי:
7.5.


Share on Facebook

אין תגובות: