יום ראשון, 26 ביוני 2011

ביקורת: הסרטים של איי בוֹם.


Rango (ראנגו)
מהבמאי של שודדי הקאריביים, גור ורבינסקי, מגיע אלינו סרט אנימציה חביב ביותר בשם ראנגו.
ראנגו (ג'וני דפ) הוא לטאה שמוצאת את עצמה אבודה בעיירה שכוחת אל באמצע המדבר עם עוד חיות מדבריות כמוה. לאט לאט הוא מתחיל להתחבב על תושבי העיירה ואף הופך להיות השריף שלה.

בתור השריף הוא צריך לטפל בבעיית המים החמורה שיש בעיר, ולהתמודד עם הבצורת הקשה.
וכשאספקת המים היחידה שנותרה לעיר נגנבת, הוא נאלץ להושיע את העיר ולהגן עליה מפני שאר הסכנות האורבות לה.
לפי דעתי הסרט עשוי בצורה מעולה. החל מהתסריט וכלה בזויות הצילום היפיפיות. עבודת במאי מצוינת, מכל הבחינות האלה, בהחלט סרט משובח.

התסריט השנון בשילוב עם הפסקול, שעל פי ראייתי צוחק עלינו, יוצר חווית צפייה מהנה ביותר. נחמד מאד לראות סצנות מותחות וחזקות כשברקע מתנגן שיר קאנטרי קצבי ומשעשע.
הבדיחות בסרט מוצלחות ביותר והשימוש בהומור שנון ומחושב. מבחינת התסריט נעשתה עבודה מצויינת.

אלמנט נוסף שאהבתי בסרט, היה הצורה בה סופר הסיפור. ארבעה ינשופים שמנגנים ומקריינים את העלילה? רעיון נפלא ומצחיק ביותר, ומעלה את הסרט לרמה אחרת.

בנוגע לג'וני דפ, אני לא חושבת שיש הרבה מה לומר. שחקן מצוין ומצחיק והסרט הזה הוא הוכחה נוספת לכך.
אלמנט שבכל זאת הפריע לי בסרט היה אפיונם החיצוני של הדמויות. ספק אם ילדים קטנים ייהנו לצפות בזה. יש בו מספר דמויות שנראות מאיימות מאוד במראה שלהן, ואפילו הדמויות הטובות לא נראות אוהבות וחמימות במיוחד. כמו כן, הבדיחות של הסרט, למרות השנינות שלהן, קשה לי להאמין שמדובר בסוג הבדיחות שיצחיקו את הילדים.
למרות שמצד שני ההומור הויזואלי והפיזי של דמויות נופלות ונתקעות בדברים מחפה על סוג הבדיחות שבחרו להשתמש בהן. במיוחד שכמדובר בסרט שנעשה לילדים.

בכל אופן, מדובר בסרט מצחיק ביותר. אפשר לומר שהוא פונה לכל המשפחה להעביר שבת בכיף, שווה צפייה! למרות שאם יש ילדים ממש קטנים, עדיף להישאר ולצפות בסרט "בת הים הקטנה" של דיסני.

הציון שלי:
8/10.

Share on Facebook

אין תגובות: