יום ראשון, 30 ביוני 2019

שלב סיכום עונת 2019-2018: רשת ה CW




הגענו אל הרשת האחרונה ברשימה, רשת ה CW. במקרה שלה, בוחנים את הדברים לא רק על פי נתוני רייטינג, משום שגם ההחלטה לגבי חידוש או ביטול הסדרות שלה מתבצע בצורה שונה מעט משאר רשתות הברודקאסט האמריקאיות.

מה עבד עבור הרשת בעונה זו ? 

Riverdale המשיכה, גם בעונתה השלישית להיות אי של יציבות עבור הרשת. הסדרה לא פרחה בנתוני הרשת, אולם הנתונים שהיא מניבה ב"נטפליקס" ביחד עם הבאז שהיא מייצרת מזכירים את מה ש Gossip Girl ייצרה בתקופתה, גם בתקופות הפחות טובות שלה מבחינת רייטינג.

The Flash אמנם מאבדת גובה, אבל זה קורה כמעט לכל הסדרות בכל הרשתות. ועדיין, הירידה שלה היא איטית ומבוקרת וגם בעונה החמישית שלה היא המשיכה להיות הסדרה בעלת הנתונים ביותר של הרשת.

כל הסדרות החדשות של הרשת הצליחו לשרוד עבור הרשת לעונה שנייה. לא מדובר במשהו טריוויאלי. צריך לזכור שההצלחה שלהן הייתה בינונית במקרה הטוב, אך עושה רושם שהרשת מרוצה ממה שהעלתה בעונה שעברה. נכון, All American חודשה בעיקר בגלל רצון לגיוון ו Charmed בעיקר בגלל המותג והרצון בכל זאת לתת לה סיכוי בעיקר בגלל הצורך בסדרות לאחר המעבר לשישה ימי שידור, אבל עדיין הרשת העדיפה לחדש אותן ולא להזמין יותר פיילוטים ולאשר אותם.

מה לא עבד עבור הרשת בעונה זו ? 

Supernatural הגיעה אל היישורת האחרונה. שני השחקנים הראשיים ראו שהסדרה לא מצליחה להתרומם שוב בנתוני הרייטינג לאחר התחייה מחדש שעברו לפני מספר שנים והחליטו שזה הזמן לסגור את הבאסטה. ולטעמי, 3 שנים מאוחר מדי.

Charmed פשוט הייתה כישלון. לא רק בנתוני הרייטינג, אלא גם מבחינה קריאטיבית הסדרה לא הצליחה להתקרב אפילו בפרומיל לסדרה המקורית. שחקניות לא מספיק מוכשרות ותסריט ילדותי הראה שמדובר במוצר לא ראוי. את הסיבות לחידושה למרות הכל פרטתי בפסקה הקודמת.

מלבד The Flash, סדרות הקומיקס של הרשת הניבו נתוני רייטינג לא מספיק טובים וזאת בלשון המעטה. לא צריך להוסיף מעבר לכך.

למה הרשת זקוקה לקראת העונה הבאה ? 

הרשת חייבת ש Batwoman תצליח אם היא רוצה לבצע את המעבר לדור השני של סדרות הקומיקס, משום ש Arrow מסיימת בעונה הבאה את תפקידה ו Legends Of Tomorrow לא תשרוד יותר מעונה או שתיים מעבר לכך, וכך גם Black Lightning (לגבי האחרונה, אולי הרצון לגיוון יעזור לה ילשרוד זמן רב יותר). 

אין תגובות: