יום ראשון, 23 ביוני 2019

שלב סיכום עונת 2019-2018: רשת CBS



אנחנו מתקרבים לסוף הסקירה וכעת אנו נבחן את הרשת הרביעית בתור, רשת CBS, אשר לפני פחות מחצי עשור שלטה ללא עוררין בלוח המשדרים ואילו היום, בוודאי לאחר סיום הסדרה The Big Bang Theory, היא נמתאת קרוב מאד לפני שוקת שבורה.

מה עבד עבור הרשת בעונה זו ?

למרות ירידה קלה בננתוני הרייטינג, ערב יום שישי של הרשת בשנה שעברה היה ערב סולידי ובעל נתונים יציבים מאד. אין כל פלא שברשת חידשו את כלהליין לעונה הבאה, למרות ש MacGyver תעלה רק בחצי השני של העונה. צריך לזכור ש Hawaii Five O ו Blue Bloods היו במהלך העונה התשיעית שלהן וזה לא דבר מובן מאליו שסדרות כה וותיקות שודרות בלוח המשדרים של ערב יום שישי.

Young Sheldon ממשיכה לשרוד בעונה השנייה ולהיות הקומדיה בעלת הנתונים הטובים ביותר של הרשת, גם אם לא שודר פרק חדש של The Big Bang Theory לפניה. אין גם פלא שהיא תפתח את ערב יום חמישי בעונה הבאה, אין לרשת ברירה אחרת וקומדיה נוספת שתוכל לעשות זאת.

המותג של NCIS ממשיך לשרוד. סדרת האם תחזור בעונה הבאה לעונה 17 ואפילו New Orleans שרדה למרות נתונים בינוניים. אין ספק שהשיא כבר מאוריהן, אך למרות הכל הן שרדו עונה נוספת עם נתונים בינוניים (NO ו LA) וטובים (סדרת האם).

מה לא עבד עבור הרשת בעונה זו ? 

הריבוט של "מרפי בראון" היה אכזבה גדולה מאד עבור הרשת. ברשת תלו תקוות גדולות מאד בקומדיה ואף פתחו איתה את העונה במקום Life In Pieces, אבל הסדרה שרדה חצי עונה (13 פרקים) ולא תחזור שוב.

הרימייק של "מאגנום בלש פרטי" נכשל גם הוא בנתוני הרייטינג למרות שהסדרה חודשה לעונה שנייה. נתוני הרייטינג שלה היו פשוט גרועים לאורך העונה כולה והיא שרדה עונה נוספת רק משום, שמעבר לים היא מניבה כספים לא רעים עבור הרשת, היא שייכת לרשת והיא חלק מהיקום הטלוויזיוני שיצרו בהפקה ביחד עם Hawaii ואפילו MacGyver.

הדרמות שברשת העלו בחצי השני של העונה, הכוונה היא ל The Code ו The Red Line לא הצליחו למשוך קהל כמעט מהרגע שעלו לאוויר. אכזבה גדולה.

למה הרשת זקוקה לקראת העונה הבאה ? 

הרשת זקוקה באופן נואש להצלחה של לפחות קומדיה אחת בערב יום חמישי (ברשת מעלים שתי קומדיות חדשות בערב זה בעונה הבאה) ולפחות דרמה אחת, משום שהיא עומדת לאבד בקרוב מאד 3 דרמות וותיקות והיא חייבת להחליפן ולאחר האיבוד של The Big Bang Theory היא גם חייבת קומדיה אחת נוספת שתשרוד. להיט כמו The Big Bang סביר להניח שכבר לא יהיה לה בשנים הקרובות אבל גם הצלחה בינונית זה מספיק טוב. 

אין תגובות: