יום ראשון, 2 ביוני 2019

שלב סיכום עונת 2019-2018: רשת NBC



כמדי שנה, ולאחר פרסום הלוחות החדשים של רשתות הברודקאסט האמריקאיות, הגיע הזמן להתעמק מעט ולנסות לראות מה עבד עבור אותן רשתות, מה לא עבד ומה הרשת זקוקה לקראת העונה הבאה. נתחיל כמדי שנה עם רשת NBC.

מה עבד עבור הרשת בעונה זו ?

אין בכלל ספק שהרשת יכולה להתגאות בשלשה הישגים בעונה זו. ראשית, המעבר של הרשת בימי רביעי לערב של המותג Chicago הוכיח את עצמו בכך ש Chicago Med הצליחה להמריא בשנית ואף לשפר בצורה משמעותית את שעת השידור שלה בשעה שמונה. Chicago Fire רשמה עליה קטנה ואילו Chicago P.D שמרה על כוחה  עם מעט נפילה קטנה ומובנת לאור הירידה הכללית שכל הרשתות חוות בשנים האחרונות בשעה זו.

כמו כן, הרשת הצליחה ליצור ערב מצליח נוסף בדמות ערב יום שלישי כאשר אל תוכנית התוצאות של The Voice ואל This Is Us הצטרפה גם New Amsterdam, אשר הוכיחה יציבות עם נתונים יפים מאד.

ולבסוף, הרשת הצליחה להשיק שתי סדרות חדשות בהצלחה יחסית. אל New Amsterdam, שגם זכתה להודעת חידוש מוקדמת מאד ניתן לצרף את Manifest, אשר למרות הידרדרות איטית בתחילת דרכה הצליחה להתייצב בישורות האחרונה על נתונים בינוניים ומעלה, אשר העניקו לה עונה נוספת.

מה לא עבד עבור הרשת בעונה זו ? 

הקומדיות של הרשת לא הצליחו בעונה זו. דווקא Brooklyn Nine Nine, אשר הרשת הצילה אותה מביטול בעונה שעברה הפתיעה לטובה בתחילת דרכה, אבל ככל שהעונה נמשכה הנתונים הידרדרו בצורה איטית והצטרפו לשאר הנתונים הלא טובים של הרשת. "וויל וגרייס" קרסו לחלוטין בעונה זו והיום כבר לא זוכרים את ההתחלה הטובה שלה בתחילת העונה שעברה.

יתרה מכך, הניסיון של הרשת להשיק קומדיות חדשות בדמות I Feel Bad ו Abby's נכשל כשלון חרוץ.

ולבסוף, This Is Us איבדה בשנה שעברה גובה בצורה רצינית מאד ובתור הלהיט הגדול ביותר של הרשת מדובר בבעיה. עדיין מדובר בנתונים גבוהים, בוודאי ביחס גם לשאר הרשתות, אך מדובר בתמרור אזהרה עבור הרשת, גם אם הסדרה קיבלה אישור לשלש עונות נוספות.

למה הרשת זקוקה לקראת העונה הבאה ? 

הרשת זקוקה להצלחה של קומדיה אחת לפחות. מבחינת הדרמות היא מסודרת, פחות או יותר, אבל מאז The Good Place ו Superstore הרשת לא מציחה להשיק קומדיה חדשה וזה קרה כבר לפני ארבע וחמש שנים.

כמו כן, לנסות למצוא סדרה שתצליח לשרוד בערבי שישי למשך זמן רב, כפי שקורה לרשת CBS, משום שעושה רושם ש The Blacklist נמצאת לקראת הישורת האחרונה שלה ואילו העונה הבאה של Blindspot אמורה להיות האחרונה שלה. 

אין תגובות: