יום רביעי, 19 ביוני 2019

שלב סיכום עונת 2019-2018: רשת ABC



הגענו אל הרשת השלישית בסקירת סיכומי העונה השנתיים של רשתות הברודקאסט האמריקאיות. דווקא רשת זו, אשר נראה היה שנמצאת במצב רע רשמה כמה נקודות חיוביות בעונה הקודמת.

מה עבד עבור הרשת בעונה זו ?

למרות ירידה קלה בנתוני הרייטינג של The Good Doctor, אשר הייתה הצלחה גדולה מאד בעונתה הראשונה ואיבדה מעט גובה בעיקר בתחילת העונה השנייה, ככל שהעונה נמשכה הסדרה התייצבה על נתונים סולידיים של 1.2-1.1 נק' מדד, אשר היום, מצחיק לומר, ובוודאי עבור שעת השידור, מדובר בנתונים יפים מאד ואפילו טובים מאד.

הרשת מצאה לה דרמה חדשה בדמות A Million Little Things, אשר למרות התחלה לא מספיק טובה צברה תאוצה ככל שהעונה התקדמה וכאשר עברה להיות משודרת אחרי "האנטומיה של גריי" רשמה קפיצה נוספת והניבה נתונים טובים יותר מאלו של Station 19, אשר שודרה באותה משבצת שידור בתחילת העונה.

למרות ירידה בהשוואה לסדרה "רוזאן", The Conores הצליחה להתבסס על נתונים טובים וסולידיים ולא קרסה לחלוטין כפי שרבים חשבו. לא פלא שבעונה השנייה מספר הפרקים שהוזמנו עבורה גדל ל 19, כלומר כמעט עונה מלאה, בהשוואה ל 11 בעונה הראשונה.

הקומדיה Schooled, הספין אוף של The Goldbergs, התבררה כהצלחה בינונית. הנתון המעניין לגביה היה שגם כאשר לא שודר לפניה פרק חדש של The Goldbergs היא הצליחה לעמוד בפני עצמה. לא בכדי הסדרה קיבלה הזמנה לעונה שנייה.

מה לא עבד עבור הרשת בעונה זו ? 

אין בכלל ספק שהניסיון של הרשת להריץ את התכנית של אלק בולדווין בערב יום ראשון היה כישלון טוטאלי החל מהרגע הראשון. לא פלא, שהרשת זנחה את הרעיון ואף תחזור בעונה הבאה לשדר בשעה עשר בערב סדרה בעלת תסריט בדמות The Rookie.

קריסה טוטאלית בתחום הקומדיות של הרשת, כאשר בתום העונה היא איבדה שלש קומדיות, מתוכן אחת חדשה בדמות The Kids Are Alright ואחת בשנתה השנייה, Splitting Up Together. כמו כן, היא הייתה אמורה לבטל גם את Single Parents לאור נתוני הרייטינג הגרועים שלה, אך כנראה החליטה לפחות להשאיר אחת מהקומדיות הכושלות שלה. הנתון המעניין יותר הוא שלמרות הכל, ברשת הזמינו העונה רק שתי קומדיות חדשות.

זו השנה השנייה ברציפות שהרשת מנסה בחצי השני להשיק את הדרמה בעלת התקוות ביותר שלה להצליח, השנה היה מדובר ב Whiskey Cavalier ונכשלת בגדול. יכול מאד להיות שברשת מחכים יותר מדי בכדי להעלות את הסדרות הללו (סוף חודש פברואר), כאשר הצופים כבר מיושרים עם הרגלי הצפייה שלהם בעונה.

למה הרשת זקוקה לקראת העונה הבאה ? 

מכיוון שבעונה הבאה הרשת מעלה את הדרמה בעלת הסיכויים הטובים ביותר להצליח בערב יום רביעי, Stumptown, כבר בחודש ספטמבר, היא תקווה מאד שההצלחה תהיה מיידית וגדולה. ואם Emergence ביום שלישי תצליח גם זה יהיה בונוס עבורה.

עבור הצופים בעלי התסריט, דווקא הצלחה של The Rookie היא התקווה הגדולה, משום שאז הרשת תחזור לשדר סדרות בעלות תסריט בניגוד לעונה הקודמת. 

אין תגובות: