יום רביעי, 12 ביוני 2019

שלב סיכום עונת 2019-2018: רשת FOX



לאחר שבשבוע שעבר התחלנו בסיכום השנתי של רשתות הברודקאסט האמריקאיות והתמקדנו בצד החיובי של הקשת הגיע הזמן לעסוק בצד השלילי. רשת FOX.

מה עבד עבור הרשת בעונה זו ?

ההימור של רשת FOX על החזרת הסדרה Last Man Standing התברר כהימור נכון מאד. הסדרה הפגיזה בתחילת דרכה בנתוני גבוהים מאד, אך גם כאשר העונה התקדמה והיא איבדה מעט גובה עדיין היא שמרה על נתונים גבוהים, בוודאי שעבור רשת FOX וקל וחומר עבור שעת השידור.

ערב יום שני של הרשת היה ערב סולידי מאד ומוצלח עם השילוב של The Resident, אשר הוכיחה שיש לה קהל בסיס חזק. השילוב שלה עם 9-1-1 היה מוצלח מאד. כאשר The Passage החליפה את 9-1-1 בחצי השני של העונה הערב נפגע, אבל לפחות בחלק הארי של העונה התברר שהשיבוץ של הרשת בערב זה היה מוצלח.

Empire נשארה יציבה בנתוני הרייטינג, ועבור ספינת הדגל של הרשת ואיבוד הגובה המאסיבי שלה, עובדה זו חיובית מאד.

מה לא עבד עבור הרשת בעונה זו ? 

הריבוט של Lethal Weapon התברר ככישלון רייטינג גדול. למרות שברשת ניסו להראות שיש לסדרה סיכוי לקבל עונה נוספת מתברר שמכתחילה לא היה לכך סיכוי. מעניין מה היה קורה לו לא היו מחליפים את השחקן הראשי. בעצם, בלאו הכי הסדרה הייתה במגמת ירידה כך שעושה רושם שזה היה בלתי נמנע.

גם הניסיון להעניק ל The Gifted עונה שנייה למרות נתונים גרועים בעונתה הראשונה התברר ככישלון החל מהרגע הראשון של העונה השנייה. לזכות הרשת צריך לומר, שהסדרה בוטלה בסופו של דבר וזאת למרות הזיקה שלה לעולם ה X-Men המקושר לבעלות על הרשת.

גם הניסיון להעניק ל The Orville עונה נוספת לא התברר כמוצלח, נתוני הרייטינג שלה היו גרועים לאורך העונה כולה. לא ברור מדוע ברשת החליטו להעניק לה עונה נוספת, אולי בגלל סת' מקפלרן.

למה הרשת זקוקה לקראת העונה הבאה ? 

לאור "ניקויון הארוות" שהרשת ערכה בתום העונה הקודם הרשת זקוקה בדחיפות לשני להיטים לפחות מתוך הסדרות החדשות שלה. להיט אחד לא יספיק לה, במיוחד לאור העובדה שהעונה הבאה גם צפויה להיות האחרונה של Empire. לא פלא, שהרשת הזמינה 6 דרמות חדשות לעונה הבאה !  לא ברור, לאור ההיסטוריה של הרשת בשנים האחרונות, עד כמה זה אפשרי. 

אין תגובות: