יום ראשון, 7 באוקטובר 2018

ניתוח: נתוני רייטינג בולטים בשבוע השידור השני של עונת סתיו-חורף 2019-2018 ברשתות הברודקאסט האמריקאיות



ברשת NBC העלו לפני שבועיים את הדרמה New Amsterdam. נתוני הפרק הראשון, אשר עמדו על 1.8 נק' מדד ו 8.39 מיליון צופים, הפתיעו רבים מאחר והם היוו שיא למשבצת השידור מזה שלש שנים. בפרק השני הסדרה כבר חוותה ירידה ל 1.5 נק' מדד ו 7.44 מיליון צופים. עדיין מדובר בנתונים טובים יותר ממה שהניבה Chicago Med בעונה הקודמת באותה משבצת שידור. נתוניה עמדו בממוצע על 1.22 נק' מדד ו 6.615 מיליון צופים. גם אל מול הפרק השני של העונה של Med בעונה שעברה, אשר עמד על 1.31 נק' מדד ו 7.857 מיליון צופים, הנתונים יפים, בוודאי בכל מה שנוגע לנק' המדד. נצטרך להמתין ולראות באם הירידה הייתה אירוע נקודתי והסדרה תתייצב, משום שנתונים כפי שהסדרה הניבה בפרק השני עדיין טובים מאד עבור משבצת השידור, או שמא מגמת הירידה תימשך והסדרה תתחיל לצלול אל עבר ביטול בתום העונה. 

ברשת FOX צריך להביט על נתוני הסדרה The Resident. בעונה שעברה, נתוני הסדרה עמדו על 1.02 נק' מדד ו 4.543 מיליון צופים בממוצע. הפרק השני של העונה השנייה, אשר הניב 1.0 נק' מדד ו 4.88 מיליון צופים דומים מאד, אולם מדובר בנתונים הטובים ביותר של הסדרה החל מהפרק הרביעי של העונה הראשונה. מדובר בנתון מפתיע היות וקיבלנו את רושם לקראת סוף העונה הראשונה שהסדרה בדעיכה היות ונתוניה עמדו על 0.8 עד 0.9 נק' מדד. ובמספר הצופים הכללי הנתונים לא עברו את 4.289 מיליון צופים של הפרק האחרון של העונה. הנתון מפתיע עוד יותר היות ובסדרה לא עשו שינויים גדולים מדי. גם במקרה שלה יהיה מאד מעניין לאיזה כיוון נוטה הרוח בכל הנוגע לנתוני הרייטינג, משום שהרשת זקוקה לדרמה יציבה, גם עם נתונים בינוניים וזאת לאור הנתונים הגרועים של The Gifted וככל הנראה ביטולה הצפוי של Lethal Weapon, או שמא היא לא צריכה והיא תעשה "ניקוי אורוות" ? 

ברשת ABC צריכים כבר להתחיל לדאוג. הדרמה החדשה היחידה שהצליחה לה בעונה שעברה מבחינת נתוני הרייטינג, The Good Doctor, מתחילה להידרדר כבר בפרק השני של העונה השנייה. בעונה שעברה הסדרה נעה בעיקר בין נתונים של 1.8 ל 2.0 נק' מדד ובמקרה הגרוע ל 1.6 נק' מדד, אולם העונה הסדרה כבר הידרדרה ל 1.3 נק' מדד בפרק הראשון ובשבוע שעבר, בפרק השני של הסדרה, הנתונים הידרדרו ל 1.1 נק' מדד. גם במספר הצופים הכללי מדובר בירידה ממוצע של 9.774 מיליון צופים בעונה הראשונה ל 7.18 מיליון צופים. מדובר גם בירידה מנתוני הפרק האחרון של העונה הראשונה אשר הניב 1.65 נק' מדד ו 9.518 מיליון צופים. יהיה מאד מעניין לראות לאיזה כיוון הסדרה נוטה והאם מדובר בהמשך ההתרסקות או שהיא תיעצר. 

ברשת CBS עלתה בדיוק לפני שבוע הסדרה God Friended Me והניבה נתונים של 1.3 נק' מדד ו 10.14 מיליון צופים. מבחינת נק' המדד מדובר באותם נתונים (1.3) שהשיגה הדרמה Wizdom Of The Crowed לפני שנה באותה משבצת שידור. מבחינת מספר הצופים הכללי דווקא מדובר בעלייה לעומת Wizdom אשר הניבה בפרק הבכורה שלה 8.828 מיליון צופים. צריך גם לזכור שני דברים. ראשית, Wizdom בוטלה לאחר עונה אחת למרות שנתוני פרק הפתיחה שלה היו טובים,  נתוני הרייטינג שלה הידרדרו בין היתר בגלל שהרשת הודיעה מראש שלא תעניק לה עונה נוספת בשל ההאשמות נגד כוכב הסדרה. כמו כן, פרק הבכורה של God זכה כבר להיות מופץ עוד לפני השידור בטלוויזיה, כך שיכול להיות שהקהל יכול היה להיות גדול יותר. נצטרך להמתין לפרקים הבאים בכדי לראות לאיזה כיוון נוטה הסדרה. 

ברשת ה CW הגיעו בסוף השבוע לסופן שתי סדרות. הסדרה The Outpost הניבה בפרק האחרון שלה 0.1 נק' מדד ו 590 אלף צופים. סדרת הפנטזיה הכושלת אולי לא תחזור לעונה שנייה, לפחות לא ברשת ה CW (אולי רשת Syfy תציל אותה). סדרה נוספת הגיעה לסיומה הינה Burden Of Truth, אשר הניבה בפרק האחרון שלה 0.1 נק' מדד ו 670 אלף צופים. לכאורה, מדובר בנתוני רייטינג גרועים ודומים לאלו של The Outpost שלא צפויה לחזור לשידור ברשת. אולם, במקרה שלה, הסדרה כבר חודשה לעונה שנייה בת שמונה פרקים והיות מדובר בהפקה קנדית והעלויות כולם עליה, סביר להניח שברשת יוכלו לאשר גם את שידור העונה השנייה בקיץ הבא. בכל מקרה, מעריצי הסדרה (?) ייהנו מעונה נוספת. 

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

תודה
New Amsterdam הפתיעה לטובה כי לעומת MED היא יותר קרובה ברוחה לאנטומיה מאשר לER לדוגמה, ולכן מרעננת יחסית לז'אנר, ודי מצליחה אולי בשל כך...
Burden Of Truth חודשה? YAY די חיבבתי את הדרמה האיטית הזו משום מה [קריסטין קרוק אולי תרמה לכך?! ;) ]